با ویندوز 10 موبایل از رایانه خود پیام دهید !

با ویندوز 10 موبایل از رایانه خود پیام دهید !

در نرم افزار یونیورسال جدید برای ایجاد قابلیت جدید اسکایپ حذف شده است !

مایکروسافت سخت در تلاش است تا سیستم عامل ویندوز 10 را برای دستگاه های مختلف عرضه کند ؛ یکی از برآیندهای این تلاش ها این است که هم اکنون رایانه های شخصی عملکرد گوشی های موبایل را نیز یافته اند . جدید ترین بروزرسانی سیستم عامل ویندوز 10 موبایل اینسایدر به یک ویژگی به نام Messaging Everywhere مجهز شده است که کاربر را قادر می سازد تا از طریق ویندوز 10 رایانه پیام متنی ارسال و یا دریافت کند .

برای استفاده از این قابلیت کابران باید یک گوشی مجهز به پلت فرم ویندوز 10 مانند لومیا 650 و یا لومیا 950 داشته باشند و سپس این قابلیت را از طریق اکانت مایکروسافت خود فعال کند . این کار همه پیام ها را در همه دستگاه های مجهز به پلت فرم ویندوز 10 کاربر همگام سازی می کند ؛ به این نحو کاربر می تواند بدون استفاده از گوشی همراه از طریق دستگاه های خود SMS ارسال و یا دریافت کند . 

در این بروزرسانی مایکروسافت اسکایپ را حذف کرده است تا بتواند پلت فرم ویندوز یونیورسال (UWP) جدید را عرضه کند . مایکروسافت در گذشته تمایل زیادی برای یکپارچه سازی نرم افزارهای پرطرفدار چت صوتی و یا تصویری با سرویس پیام رسانی ویندوز 10 از خود نشان داده بود و به همین دلیل هم سال گذشته نسخه ای از نرم افزار خود را با این قابلیت ها عرضه کرد ، با وجود این ماه گذشته خبرگزاری های مختلفی به نقل از این شرکت گفتند که به منظور از میان برداشتن آشفتگی نرم افزاری یکپارچه سازی های این چنینی از پلت فرم های ویندوز 10 گوشی های هوشمند و رایانه حذف می شود . مایکروسافت اخیرا یک نسخه UWP را برای رایانه های شخصی ارائه کرده است با وجود این اینسایدرهای موبایل که به اسکایپ وابسته هستند مجبور می باشند که همچنان از نسخه کنونی اسکایپ در نرم افزارهای ویندوز فون استفاده کنند .

اینسایدرهای نسخه آزمایشی ویندوز 10 رایانه نیز اخیرا یک بروزرسانی برای UWP اسکایپ دریافت کرده اند که سازگاری بیشتری با پلت فرم ویندوز 10 رایانه ها دارد . با استفاده از نسخه جدید کاربران می توانند به طور گروهی تماس صوتی ، تصویری و یا پیامی داشته باشند . از دیگر ویژگی های جدید می توان به قابلیت دیدن هم زمان چند گیرنده تماس تصویری ، پاک کردن پیام های متنی و نشانه گذاری گروه های محبوب اشاره کرد . مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه آزمایشی UWP اسکایپ به زودی برای ویندوز 10 موبایل نیز عرضه می شود . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر