تجربه خرید با اثر انگشت در ژاپن در آینده‌ای نزدیک

تجربه خرید با اثر انگشت در ژاپن در آینده‌ای نزدیک

دولت ژاپن قصد دارد سیستم‌هایی را تا سال 2020 برای المپیک توکیو راه‌اندازی کند که به گردشگران اجازه خواهند داد از اثر انگشت برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده کنند.

 به گزارش راسخون به نقل از ایسنا ، آزمایش این سیستم از تابستان امسال آغاز خواهد شد. گردشگران اثر انگشت خود را به همراه اطلاعات گذرنامه و کارت‌های اعتباریشان در زمان ورود به کشور ژاپن ثبت خواهند کرد. آن‌ها سپس قادر خواهند بود در حداقل 300 مغازه و هتل از اثر انگشت برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند.

یک سازمان، اطلاعات جمع‌آوری شده را به داده‌های ناشناسی تبدیل خواهد کرد که به بررسی چگونگی و محلی که گردشگران پولهای خود را خرج کرده‌اند، خواهد پرداخت. این اطلاعات برای مدیریت صنعت گردشگری استفاده خواهد شد.

درخواست از گردشگر برای ثبت اثرانگشت مقوله تازه‌ای نیست. در حال حاضر نیز این کار در ژاپن و همچنین آمریکا انجام می‌شود اما استفاده از آن در سیستم پرداخت یک تجربه کاملا نوین است.

به گفته دولت ژاپن، یک سیستم پرداخت بیومتریک مانند این می‌تواند تجربه سفر و خرید را بسیار آسانتر و ایمن‌تر از استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری کند. اگرچه استفاده از اثرانگشت به تنهایی ایمن نبوده و ترکیب آن با یک سطح ایمنی دوم مانند رمز عبور می‌تواند ایمنی آن را بیشتر کند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر