انتخاب، نصب و تنظیمات فایروال در ۵ قدم

انتخاب، نصب و تنظیمات فایروال در ۵ قدم

هر سیستم ویندوز، با فایروال از پیش نصب شده داخل سیستم ارائه می‌شوند. این فایروال قادر است جلوی بخش بزرگی از تهدیدها بایستد. قبل از نصب فایروال جدید باید مطمئن شوید که با فایروال داخلی ویندوز آشنایی دارید.

فایروال رایگان و از پیش نصب شده میکروسافت نسبتا ساده است و انتخاب‌های چندان پیچیده‌ای ندارد. اول کافی‌ است اطمینان حاصل کنید که این فایروال روشن است، برای این کار باید به قسمت "windows security center" بروید و از سبز بودن گزینه در شکل پایین اطمینان حاصل کنید.

تنظیم فایروال ویندوز حاوی انتخاب‌های متعددی است، در انتخاب‌های ابتدایی و ساده نخستین، هر دو حالت یعنی اتصال ویندوز به شبکه‌های خصوصی و عمومی باید فایروال روشن باشد.قدم ۳

در بخش سمت چپ تنظیمات فایروال ویندوز گزینه تنظیمات پیشرفته وجود دارد، این گزینه و تنظیمات آن مناسب کاربران این جزوه نیست. برای اطلاع بیشتر به جزوه‌های امنیت شبکه و تنظیمات پیشرفته فایروال مراجعه کنید.قدم ۴

اگر نیازمند فایروالی جز فایروال ابتدایی ویندوز هستید، می‌توانید یکی از فایروال‌های رایگان زیر را دانلود و نصب کنید:

ZoneAlarm Free Firewall

Comodo Firewall

Online Armor Free

Privatefirewall

 

این جزوه برای کاربران مقدماتی تهیه و طراحی شده است اما به صورت خلاصه فهرستی از قابلیت‌های فایروال‌های پیشرفته و حرفه‌ای را در فهرست زیر می‌آوریم:

۱ - امکان مشاهده تک تک "connection"ها و یا اتصالات ورودی (Incoming) یا خروجی (Outgoing) از اتصال اینترنتی شما - در این حالت می‌توانید همه برنامه‌هایی را که به صورت ورودی یا خروجی به سروری اتصال ایجاد کرده‌اند را شناسایی و طبعا برنامه‌های ناشناس و مشکوک را بلاک یا مسدود کنید.

۲ - امکان مشاهده "Port"ها یا گذرگاه‌های اتصالات اینترنتی شما. در این حالت تک تک اتصالات از گذرگاه‌های مختلف کامپیوتر شما نمایش داده می‌شوند.

۳ - امکان مسدود نمودن آی‌پی (IP) آدرس خاص و یا "IP range" خاص. در این حالت می‌توانید دسترسی کامپیوتر به آدرس خاصی را در شبکه محدود کنید.

۴ - امکان استثنا کردن برنامه‌های خاصی از شمول فایروال و تعریف سطح دسترسی‌های متفاوت. در این حالت می‌توانید برنامه‌ای نظیر اسکایپ را به طور مثال از شمول کنترل مسدود کردن اتصال‌های ورودی توسط فایروال استثنا کنید.

۵ - امکان شناسایی و مدیریت همزمان چند اتصال متفاوت، فرض کنید کامپیوتر شما همزمان چند اتصال متفاوت یکی با کارت شبکه، یکی با تکنولوژی «تونلینگ» و یکی با مودم بدون سیم یا وای‌فای را ایجاد کرده است. فایروال باید همه اتصالات را از جهت دسترسی به گذرگاه‌ها و ارسال و دریافت داده زیر نظر داشته باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر