معرفی مودم ADSL تندا مدل D1201

معرفی مودم ADSL تندا مدل D1201

دیتا لینک: تندا، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید تجهیزات و ارائه‌ی راه حل‌های مرتبط با شبکه‌های صنعتی، اداری و خانگی، به تازگی یک مودم ADSL با نام تجاری D1201 معرفی کرده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص مودم D1201 تندا، این محصول را به انتخابی مناسب برای کاربران پرمصرف، خانه‌های متوسط و بزرگ و محیط‌های اداری تبدیل کرده است.

مودم D1201 تندا در واقع یک دستگاه همه‌کاره محسوب می‌شود که راه حلی مناسب برای کاربرانی است که می‌خواهند شبکه‌ی وایرلسی با سرعت بسیار بالا و کارایی مناسب داشته باشند. این مودم از آخرین فناوری AC پشتیبانی می‌کند، به پردازنده‌ی دو هسته‌ای برودکام (Broadcom) مجهّز است و با آخرین استاندارد شبکه‌های وایرلس، یعنی استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac سازگار است. با این امکانات سرعت شبکه‌ی وای‌فای آن به ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. این در حالی که حداکثر سرعت شبکه‌ی وای‌فای در مودم‌های ADSL معمولی، چیزی  ۱۵۰ یا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این پهنای باند برای تماشای فایل‌های فول اچ‌دی و حتّی ۴K از طریق شبکه‌ی وایرلس مناسب است.

همچنین دو آنتن داخلی و دو آنتن خارجی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است تا قدرت سیگنال شبکه‌ی وای‌فای به حداکثر برسد، محدوده‌ی وسیع‌تری تحت پوشش قرار بگیرد و هیچ نقطه‌ی کوری در محدوده‌ی پوشش شبکه وجود نداشته باشد. همان‌طور که اشاره کردیم، مودم D1201 تندا دستگاهی همه‌کاره است که امکانات و قابلیت‌های مودم ADSL2+، Switch شبکه، Router وای‌فای و فایروال را دارد. این دستگاه به یک درگاه USB نیز مجهّز شده است که می‌توان از این درگاه برای وصل کردن حافظه‌ی جانبی و پرینترهای USB استفاده کرد.

 این مودم از دو فرکانس مختلف برای رسیدن به پهنای باند ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند. یکی از این فرکانس‌ها در واقع فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است که اکثر مودم‌های معمولی از آن استفاده می‌کنند. D1201 در این فرکانس پهنای باندی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار می‌گذارد. فرکانس دیگر، فرکانس ۵ گیگاهرتز است که می‌تواند پهنای باندی معادل ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه ایجاد کند. به این ترتیب این مودم می‌تواند در قالب شبکه‌ی وایرلس، پهنای باند چشم‌گیر ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه (در دو کانال ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز) به وجود بیاورد. پهنای باندی که برای شبکه‌هایی با تعداد کاربر زیاد، تماشای ویدئوهای ۴K و انتقال سریع اطّلاعات مناسب خواهد بود.

 از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فنی D1201 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۱۱AC و انتقال اطّلاعات با سرعت حداکثر ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه

-دو آنتن خارجی و دو آنتن داخلی برای سیگنال وای‌فای قوی‌تر و پوشش وسیع‌تر

-پردازنده‌ی دو هسته‌ای برودکام

-ایمنی در برابر رعد و برق تا حداکثر ۶۰۰۰ ولت

-سازگاری با ADSL2+، LAN و IPTV

-درگاه یواس‌بی برای اتّصال حافظه‌ی جانبی و پرینترهای یواس‌بی

-مدیریت پهنای باند

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر