بازتاب رزمایش دفاع سایبری ناتو

بازتاب رزمایش دفاع سایبری ناتو

رزمایش دفاع سایبری ناتو، به‌عنوان رزمایشی با فناوری‌های جدید، فرصتی برای متخصصان شبکه و تمرین حفاظت از سامانه‌های کنترل صنعتی، شناخته ‌شده است.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ وب‌گاه رسمی نیروهای مسلح آلمان به نام «bundeswehr» نوشت:
همه‌ساله، آیتم‌های جدیدی به این رزمایش اضافه می‌شود که بازتاب گرایش‌ها و فناوری‌های جدید است. سال گذشته، حمله به سامانه‌های مرتبط با انرژی، تولیدات صنعتی و کنترل ترافیک در رزمایش یادشده، شبیه‌سازی شدند. در رزمایش امسال، فناوری پهپادها نیز اضافه شد.
خبرگزاری «اوکراین تودی» نوشت:
اسون ساکوف (Sven Sakkov)، مدیر مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبری ناتو، اعلام کرد: «رزمایش دفاع سایبری استونی، یک رزمایش یگانه در آمادگی مدافعان شبکه است که از 19 کشور شرکت کرده و با یکدیگر، همکاری و تبادل اطلاعات می‌کردند. همکاری بین‌المللی، کلید موفقیت در دفاع سایبر است و این رزمایش، نمونه‌ای کامل از این همکاری بود.» وی افزود: «تأثیر این رزمایش، بسیار بیشتر از مهارت‌های فنی بود. گروه‌های شرکت‌کننده در رزمایش فهمیدند که در آینده و در زمان نیاز، به چه کسی باید کمک کنند.»
یکی دیگر از اعضای ارشد مرکز یادشده به نام جان پریسالو (Jaan Priisalu) گفت: «در این رزمایش، گروه‌ها از 2000 ماشین حفاظت می‌کردند. این حفاظت از کشوری فرضی به نام «برلیا» بود.» وی افزود در این رزمایش از شبکه‌های واقعی، فناوری‌ها و روش‌های حمله‌ی روز دنیا استفاده شد. وی خاطرنشان کرد تمرکز اصلی سناریوی این رزمایش، روی پهپادها و کنترل سامانه‌ها بود و از پلتفرم‌های مختلفی از جمله ویندوز 10، لینوکس و اپل iOS در شبکه‌ها استفاده می‌شد.
خبرگزاری «ZDnet» نوشت:
اخیراً ناتو راهبرد خود را به‌روز کرده است؛ به‌طوری‌که حمله‌ی سایبری به یکی از اعضای آن می‌تواند برخورد اعضای این پیمان را با سلاح‌های متداول، در پی داشته باشد. درحالی‌که هکرها سعی کردند موجب قطعی برق در اوکراین شوند، نگرانی‌ها درباره‌ی آسیب‌پذیری‌های سامانه‌های کنترل صنعتی افزایش یافته است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر