مروری بر Box Enterprise

مروری بر Box Enterprise

این روزها دسترسی به فایل ها و اطلاعات محدود  به فایل های داخل کامپیوتر نمی شوند و قادریم اطلاعاتمان را در فضایی در اینترنت قرار دهیم تا همه جا در دسترس ما باشند. این نوع نگهداری فایل ها در فضایی به نام فضای ابری عملی می شود. یکی از این فضاهای ابری Box است و نسخه ای به نام Box Enterprise دارد. در اینجا به توضیح کارایی، مزایا و معایب Box Enterprise می پردازیم.


Box Enterprise چیزی بیش از ابزاری برای همگام سازی و به اشتراک گذاری فایل ابری است. باکس با ویژگی های امنیتی قوی، ادغام و سازگاری نرم افزارهای چند سکویی، کاربردهای فراوانی در کسب و کار دارد که در آینده وسیع تر نیز خواهند شد.
باکس، پیشگام در بازار سرویس های ابری به اشتراک گذاری فایل، در دو سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است و در مسائل امنیتی، کاربردی و یکپارچه سازی هم مدام رو به پیش است. برای سازمان هایی که اسناد را بین کارکنان، شریک ها و مشتریان به اشتراک می گذارند، باکس گزینه برتری است که باید در بالای لیست خریداران قرار گیرد. با این حال، طبق ارزیابی های طولانی ما درباره عرضه کننده های سیستم خدمات و بایگانی الکترونیکی ((EFSS ، راهکار بی قید و شرطی برای به اشتراک گذاری و همگام سازی پوشه های سازمانی نیست.
باکس، با کارایی سازمانی همه جانبه، رهبری فراتر از ظاهر، مدیریت، اکوسیستم شراکت و سیاست های امنیتی پیشرفته اش، محصولی متفاوت و یا حداقل، به شدت رقابتی است. در نهایت، باکس مانند دیگر سرویس های ابری نیازمند نفر سومی است تا در تأمین نیازهای سازمانی و پیکربندی کمک کند، و دسترسی به بهره برداری ها در زیرساخت های عمیق را ناممکن سازد. اما آیا ویژگی ابری به تنهایی کافی است؟

Enterprise، ابری همه جانبه
نکته اول، باکس قدرت جذب کاربر بالایی دارد. اگرچه، دیگر سرویس های ابری در بازار جذب مشتری، علاقمندانی کسب کرده اند، باکس از ابتدا روی سازمان ها (مشتریان دولتی و شرکتی) تمرکز کرد. با قدرت زیاد، پلت فرم با ثبات، قیمت جالب توجه، کارایی خوب و رابط کاربری بصری، کسب و کارهای کوچک هم به مشتریان باکس پیوستند. ترکیب ویژگی های شرکتی و عملکرد سریع باکس به شرکت فرصت می دهد تا هم از نظر فنی از دیگر ذخیره ساز های ابری قدیمی تر پیشی بگیرد و هم آن را برای مدتی طولانی در بازار سازمانی، پایدار نگه دارد.

همه این ویژگی ها به معنای حضور همه جانبه Enterpriseاست؛ بسیاری از کاربران تجاری با Box Enterprise راحت هستند، و به اندازه طرفداران مصرف کننده و کاربران آماتوری دراپ باکس، گوگل درایو وMicrosoft OneDrive در حوزه مصرفی از آن دفاع می کنند.
مثل دراپ باکس و گوگل درایو، باکس هم اصولاً یک ارائه کننده سرویس ابری است. مطلب شایع این است که باکس اصولاً سرویس ابری عمومی با یکپارچگی محدود یا ناچیز با ابر خصوصی است، و نیز در بهره برداری از سخت افزار و نرم افزار در سازمان ها استفاده می شود.
این ویژگی می تواند ابزار پذیرش گسترده Enterpriseو جابجایی مدیریت کامل مطالب سازمانی (ECM) را محدود کند، که مشکلی است که در دیگر ارائه کننده های سرویس های ابری برترEFSS هم وجود دارد.

صفحه مدیریت
این براستی حقیقت دارد و عملی است کهباکس سرویس های ارائه کنندهسیستم خدمات و بایگانی الکترونیکی (EFSS) دیگری هم دارد. باکس قوی ترین رابط کاربری، مرور گر وب UI گسترده و بصری سریع و ساده ای دارد. سازگاری فوق العاده ای هم بین نسخه مرورگر PC و گوشی های هوشمند و تبلت وجود دارد. درحالی که سایر محصولات تکنولوژی میزبان در تلاشند تا UI وب شان را روی پل فرم موبایل تقلید کنند، همیشه به نظر می رسد که چیزی غیر عادی یا اجباری درباره اپلیکیشنی که شبیه مرورگر است، وجود دارد. با این حال،بدون در نظر گرفتن اینکه چطور و کجا عمل می کند، باکس با ساخت سیستمی درجه یک که براحتی جابجا می شود، سریع و راحت استفاده می شود، خیلی خوب عمل می کند. طبق بررسی های ما، باکس برای حفظ برتری اش از دیگر سرویس ها، به جای انجام تعمیرات اساسی رابط کاربر، فقط سیستم را تنظیم می کند.
یکی از قسمت های نسبتاً سازگار، میز فرمان باکس است. این قسمت یکی از ساده ترین میز فرمان ها در بخش تجاری است که تاکنون دیده ایم، اما بدون حضور یکپارچه سازی های شریک، این هم محدود است (منظور خارج از باکس است).
از آنجا که بیشتر اسناد و پوشه های مدیریتی به کاربران واگذار می شود، یکپارچگی میز فرمان، نگاهی اجمالی به فعالیت اکانت، ورودهای کاربر و دیگر کارهای اصلی را فراهم می کند. بررسی دقیق تر نیازمند ابزارهای نفر سوم یا ورود به پوشه های شخصی است.
برای افرادی که مدافع محصول درون سازمانی شان هستند، باکس، سیستم کمک رسانی آنلاینی در نظر گرفته که دارای کنسول مدیریت و پیشرفت های اخیر و آینده محصول است.

اکوسیستم شریک و مجتمع سازی
باکس، با تکیه بر اکوسیستم شریک، پلت فرم سازمانی اش را توسعه می دهد و توانایی هایی برابر با فروشندگان درجه یک پیش فرض، فراهم می کند. باکس هم مثل Dropbox و Microsoft OneDrive به سازمانهای دیگری که در امنیت و رمزگزاری متخصص هستند، احترام می گذارد. اپلیکیشن های متنوعی در آن وجود دارد که برای مواقعی هستند که دامنه توانایی اش به پایان می رسد و دیگربرنامه ها بهتر قادرند نیازهای مشتریان سازمانی را برآورده سازند.
برای گزارش دادن، تجزیه و تحلیل ها و گزارش های داخلی، که نیازهای اولیه مدیران اسناد و متخصصان امنیتی است، کاربران باکس می توانند از اهرم Box App برای Splunk Enterprise بهره گیرند. توانایی اپلیکیشن Splunk که اهمیتی روزافزون دارد ( خود Splunk بیش از 600 مجتمع سازی و 9000 مشتری دارد)، صفحه ای برای نظارت بر فعالیت کاربردی در باکس دارد. نمایش ها شامل کاربران اصلی، رویدادهای اصلی، سازمان های کاربر در کشور و بررسی رویدادهای خاصی مثل ورودهای موفق یا ناموفق کاربر می شود که ویژگی امنیتی مهمی برای بررسی اکانت های هک شده و ورودهای غیرمجازاست.

امنیت و رمزگذاری بر اساس سیاست ها
باکس امنیت داخلی محدود اما سریعی دارد و مثل دیگر عرضه کننده های EFSS سازمانی برتر مانند Acronis، Citrix و EMC، با امنیتی سیاست محور شروع به کار می کند. این ویژگی بسیار کامل تر و غنی تر از دیگر ابزارهای EFSS درجه یک ابری است، اما همه نیازهای امنیت سازمانی را برطرف نمی کند. این نقطه ایست که اکوسیستم شریک باکس وارد عمل می شود.
برقراری امنیت مبنی بر سیاست است و جستجوی متن کامل را امکان پذیر می کند. مولفه های اصلی، Upload Policy (شاملمقاومت قابل تنظیمی برای اطلاعات شناسایی شخصی است مثل شماره امنیت اجتماعی، شماره کارت اعتباری یا شماره/ حروف مشتری)، Download Policy و Sharing Policy هستند. همه این سیاست ها عملکردهایی را دربر دارند که می توانند مانع از آپلود فایل ها شوند، فایل ها را در قرنطینه بگذارند یا در بیشتر موارد مدیران یا کاربران دیگر را شناسایی کند. بنابراین در اکثر نمونه ها، سیاست باکس، مکانیزم شناسایی است که نیازمند اعمال های دستی برای تنظیم یا بررسی است.
از نظر رمزگذاری، مطالبی که درباکس آپلود می شوند در حین جابجایی از وب سایت باکس و اپلیکیشن هایش، با استفاده از رمزگذاری TLS رمزگذاری می شوند. مطالب باقی مانده در باکس هم با کمک رمزگذاری 256-bit AES رمزگذاری شده و با یک استراتژی پنهانسازی رمزنگاری حفظ می شود که آن هم از رمزگذاری 256-bit AES استفاده می کند.
توجه به این مطلب ضروری است که پیش فرض های باکس برای استفاده از قوی ترین رمزهای مناسب مناسب با 256-bit AES شروع می شود. اگرچه برای پشتیبانی از مشتریان متنوع، از مجموعه برنامه های رمزگذاری دیگری مثل 3DES پشتیبانی می کند که سازگاری بیشتری با سیستم های قطعی دارند. کاربران با نیازهای رمزگذاری خاص باید مطمئن باشند که مرورگرشان برای استفاده از سرویس باکس درست پیکربندی شده اند.
برای رمزگذاری پیچیده ترفایل ها، باکس روی شریک هایی مثل CipherCloud برای اجرای رمزگذاری AES 256-bit در ارئه های موجودش تکیه می کند. بعد از آن، مشتریان می توانند سیاست های کنترل را بهبود بخشند و حتی با کمک این راهکار ترکیبی، حفاظت بیشتری از اطلاعات حساس را عملی کنند.
سیستم اصلی باکس در ماه می 2015 ساخته شد. این سیستم به مشتریان فرصت مدیریت پیش فرض های اصلی شان را فراهم می کند و مانع هرگونه تجسس شخص ثالث و دولت در فایل ها یا فراداده ها می شود.
کلیدهای رمزگذاری توسط مشتری حفظ می شود و به آنها تسلط کامل روی داده ها یشان و اطمینان از حفظ اطلاعات حساسشان را می دهد. وقتی فایل ها در باکس رمزگذاری می شوند، باز هم دسترسی و رمزگشایی آنها توسط کاربران مجاز در هرجا و با هر دستگاهی آسان است.

Box Enterprise: مزایا و معایب
در سال گذشته، باکس برتری هایی در اشتراک گذاری آسان فایل و ذخیره سازی ابری داشته که شامل مدیریت اسناد سازمانی، عملکرد و ویرایش متون می شوند. با شروع Box Notes، باکس جایگاه خودش در پلت فرم و همکاری را تغییر می دهد. از نظر پلت فرم، این مطلب آن را در صفحه خدمات وب آمازون (AWS)، Microsoft Azur و تعداد دیگری از ارائه کننده های ارتباط الکترونیکی قرار می دهد. از نظر همکاری هم، باکس در نظر دارد که با Microsoft SharePoint، Jive SBS، Lithium و IBM Verse به همراه مشتریان Salesforce Chatter، رقابت کند.
وقتی متوجه ارزش توسعه پلت فرم باکس در قسمت های جدید برای پیشرفت می شویم، تصمیم برای پیشروی فراتر از ارزش اصلی گزاره گیج کننده است. باکس معتقد است که سه بخش کلیدی: پسوند Content/Collaboration و API؛ فراداده ها؛ و نمایش API—شرکت را پشتیبانی و حفظ می کند. اما آیا بازاری برایش وجود دارد؟ امنیت و دسترسی درهمه جا، نکته ایست که باکس را ویژه می سازد و این کاربرد اضافی احتمالاً سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.
از نظر امنیتی، سیستم مدیریت اصلی رمزگذاری، چیزهای زیادی برای ارائه به مشتریان شرکتی دارد. باکس پیچیدگی ها، هزینه اضافی و عملکرد منفی هم دارد، اما بریکی از آخرین ایرادات باقی مانده برای کسب مقبولیت اداری درمطالب خارج از مکان، غلبه کرده است. این مقبولیت در اداره ها شامل صنایع و نهادهای نظارتی دولتی از جمله GLBA، PCI، HIPAA، HITECH، قانون حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا ،هدایتUK ICO،قانون متمم حفظ حریم خصوصی کاربران استرالیا و قوانین حفظ حریم خصوصی ایالت متحده امریکا می شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر