فیسبوک یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی است که کاربران زیادی برای ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاری مطالب مختلف، عکس و ویدیو از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند. شاید مدتی است هم خودتان در فیسبوک کم پست میگذارید و هم پستهای کمتری از دوستان و آشنایان دیدهاید. فیسبوک با افت ۲۰ درصدی همخوان کردن مطالب چون محتوا، موزیک، عکس، و ویدیو توسط کاربران روبهرو شده است. این افت برای فیسبوک که غول شبکههای اجتماعی است، افت بزرگی محسوب میشود.
فیسبوک در سالهای گذشته در روند جذب مخاطب ناموفق بوده است و رشد خوبی نداشته است. هنوز هم مطلب، عکس، ویدیو در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود ولی تعداد پستهای شخصی کاربران در این شبکه اجتماعی بهشدت کاهش یافته است، اکنون کاربران بیشتر پستهای شخصی خود را به همراه عکس شخصی در اینستاگرام به اشتراک میگذارند تا فیسبوک.
با همه اینها فیسبوک هنوز اصلی ترین شبکه اجتماعی است که کاربران را برای در ارتباط بودن با یکدیگر و دریافت خبرهای دنیا، درگیر خود کرده است. هنوز تنها شبکه اجتماعی است که کاربران خبرهای مهاجرت، ازدواج و بچهدار شدنشان را در آن برای یکدیگر به اشتراک میگذارند.
فیسبوک بهتازگی تیمی را تشکیل داده است تا دلایل افت مطالب به اشتراک گذاشته شده را بررسی کنند و اقداماتی را در جهت جذب دوباره کاربران مخصوصا کاربران قدیمی به این شبکه اجتماعی اعمال کنند. در حقیقت فیسبوک میخواهد توجه کاربران قدیمی خود را به این شبکه اجتماعی جذب کند.
البته فیسبوک تاکنون اقداماتی را جهت جلب توجه کاربران انجام داده است که میتوان به خریداری اپلیکیشن MSQRD اشاره کرد . شما توسط این اپلیکیشن میتوانید حالتهای مختلف را بر روی چهره خود امتحان کنید. بخش زنده فیسبوک از دیگر قابلیتهای جذاب و جدید فیسبوک است که این قابلیت به شما امکان ضبط ویدیو زنده و اشتراک گذاری آن به صورت زنده با دوستان خود در فیسبوک میدهد.
نظر شما در مورد این اقدامات جدید فیسبوک چیست؟ آیا این اقدامات توجه شما را به فیسبوک جلب کردهاند؟
ثبت نظر