ACM از تلاش های صورت گرفته در زمینه ارتقا دنیای کامپیوتر قدردانی می کند.

ACM از تلاش های صورت گرفته در زمینه ارتقا دنیای کامپیوتر قدردانی می کند.

ACM (انجمن ماشین های حسابگر) هر ساله به چهارنفر از کسانی که در زمینه دنیای کامپیوتر فعالیت های بسزا و مهمی انجام داده اند جوایزی داده و آن ها را مورد تقدیر قرار می دهد.

دریافت کنندگان جایزه سال 2015 تلاش هایی در زمینه هوش مصنوعی، سیستم های نرم افزاری و رمزگذاری انجام دادند. 
ACM (انجمن ماشین های حسابگر) هر ساله به چهارنفر از کسانی که در زمینه دنیای کامپیوتر فعالیت های بسزا و مهمی انجام داده اند جوایزی داده و آن ها را مورد تقدیر قرار می دهد. 

ACM، انجمن ماشین های حسابگر، برندگان چهار جایزه معتبر فنی را معرفی کرد. این نوآوران به دلیل سهم قابل توجهی که در زمینه فعالیت هایشان برای حل چالش های امروزه دنیا ی کامپیوتر داشته اند انتخاب شدند. این جوایز نشانگر موفقیت ها در زمینه کدگذاری ، سیستم های شبکه برنامه نویسی، رابط های انسان- کامپیوتر و سیستم های نرم افزاری می باشد. برندگان سال 2015 به صورت رسمی در تاریخ 11 ژوئن در ضیافت جوایز ACM در سان فرانسیسکو مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. 
برندگان جایزه 2015 این افراد می باشند: 
ریچارد استالمن ، برنده جایزه ACM در زمینه سیستم نرم افزاری ، برای توسعه و مدیریت GCC ( مجموعه کامپایلر GNU) می باشد، ایشان نوآوری های وسیعی در زمینه نرم افزار و سخت افزار انجام داده و نقش مهمی در جنبش آزاد نرم افزار داشته است. کامپایلر یک برنامه کامپیوتر است که کد منبع یک برنامه دیگر را می گیرد و آن را به کد ماشین ترجمه می کند تا کامپیوتر بتواند آن را به طور مستقیم اجرا کند. GCC کد ها را به زبان های مختلف برنامه نویسی ، از جمله Ada, C, C++, Cobol, Java وFORTRAN ، کامپایل می کند و برای انواع مختلف کامپیوترها کد ماشین تولید می کند، که می توان آن را روی یونیکس و سیستم های لینوکس/ GNU نیز اجرا کرد. 
GCC برای سیستم عامل GNU توسعه یافته است، و شامل هزاران برنامه از پروژه های مختلف ، از جمله اپلیکیشن ها، آرشیوها، ابزاری مثل GCC و حتی بازی ها می شود. از آن مهم تر، سیستم GNU یک نرم افزار کاملا رایگان است، به این معنی که کاربران می توانند همه ی این برنامه ها را، برای مطالعه و تغییر کد منبع ، و برای توزیع دوباره نسخه، با یا بدون تغییر اجرا کنند. GNU معمولا با کرنل ، لینوکس استفاده می شود. استالمن قبلا به خاطر جایزه کریس موری هوپر شناخته شده بوده است. 
جایزه سیستم نرم افزار ACM به یک موسسه یا فرد ( یا افراد)، برای توسعه سیستم  نرم افزاری که تاثیر بسزایی داشته است، و همچنین همکاری در زمینه بازتاب مطالب در پذیرش تجاری و یا هر دو تعلق می گیرد. جایزه سیستم نرم افزار 35000 دلار می باشد. این جایزه از طرف IBM پشتیبانی مالی می شود. 

برنت واترز، برنده جایزه گریس موری هوپر ACM برای معرفی و توسعه مفاهیم کدگذاری مبتنی بر ویژگی و کدگذاری تابعی می باشد. نوآوری های واترز امنیت را در زمانی که داده های محرمانه با حجم بالا به کلود منتقل می شوند فراهم می کند. به صورت سنتی، در کدگذاری کلید عمومی ، کاری می کند که یک کاربر خاص، که کلید رمز را دارد، بتواند از کلید عمومی که متون مرزنگاری شده را مورد هدف قرار می دهد استفاده کند. معرفی واترز از کدگذاری مبتنی بر ویژگی طرحی جدید را ارائه داد که توسط آن یک ادمین می تواند یک کلید رمزگشایی با سیاست خاص را ایجاد کند که فقط رمزگشایی فایل های اساسی که مطابق با سیاست ها می باشد را امکان پذیر می کند. کدگذاری تابعی، طبق نظر واترز، با ایجاد امکان کلیدهای محرمانه توسط ادمین که به رمزگشا احجزه می دهد که فقط عملکرد خاصی از داده رمزگشایی شده را بیاموزد می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. در نتیجه چشم انداز آن ها را از آنچه لازم است در مورد داده بدانند محدود می کند. واترز استادیار دانشگاه تگزاس در آستین می باشد. او با شرکت های اسلون، پاکارد و مایکروسافت همکاری می کند. از افتخارات ایشان می توان به جایزه  مدیریت زودهنگام برای دانشمندان و مهندسین اشاره کرد. 
جایزه گریس موری هوپر ACM به حرفه ای های برجسته کامپپوتر سال تعلق می گیرد. که بر اساس خدمات و همکاری های مهم تکنیکی انتخاب می شود. این جایزه به همراه 35000 دلار پول می باشد. کاندیدا در این بخش باید 35 سال و یا کمتر داشته باشد. پشتیبانی مالی این جایزه توسط شرکت مایکروسافت صورت می گیرد. 

مایکل لوبی، برنده جایزه کنلاکیس تئوری پاریس ACM و جایزه پرکتیس برای سهم پیشگامانه در پاک شدن کدهای تصحیح می باشد، که برای ارتقا کیفیت انتقال ویدئو از طریق اینترنت بسیار مهم می باشد. یک نکته مهم تئوری کدگذاری اطمینان یافتن از امکان پذیر بودن بازیابی اطلاعات فرستاده شده به یک رسیور ، با توجه به این موضوع که خطاها، که معمولا به صورت طبیعی به خاطر " نویز" های روی کانال ایجاد می شوند و می توانند به روند انتقال آسیب برسانند ، می باشد. در تئوری کدگذاری، اوبی همکاری های تئوریک بسیاری انجام داده است- که شامل ، کدهای تورنادو، کدهای آبشاری و کدهای LT می باشد- تلاش های او باعث پیشرفت های عمده در انتقال امن و قابل بازیابی داده از طریق موبایل، انتشار و کانال های ماهواره ای می شود. کار او روی پاک کردن کدهای تصحیح تاثیر بسزایی در قابلیت پخش ویدئو، از جمله پخش کانال های تلویزیونی از طریق موبایل می شود. فعالیت های لوبی همچنین برای تکنولوژی نظامی و دستگاه های مصرف کننده در شبکه های بی سیم و سیمی استفاده شده است. لوبی معاون رئیس تکنولوژی در شرکت تکنولوژی کالکوم، تابعی از شرکت کالکوم می باشد و با ACM نیز همکاری می کند. 

جایزه پاریس کانلاکیس تئوری و پرکتیس ACM، دستاوردهای نظری خاصی که تاثیر بسزا و ثابت شده ای روی استفاده از کامپیوتر دارد را مورد تقدیر قرار می دهد. این جایزه به همراه 10000 دلار جایزه اهدا می شود که با وقت خانواده کانلاکیس ، به اضافه پشتیبانی مالی از طرف گروه های منافع خاص در الگوریتم ها و تئوری کامپیوتر ACM (SIGACT) ، طراحی خودکار (SIGDA) مدیریت داده (SIGMOD) و زبان های برنامه نویسی (SIGPLAN) ، تامین مالی پروژه های ACM SIG و همکاری های شخصی می باشد. 

اریک هورویتز، برنده جایزه ACM – AAAI آلن نیوول برای فعالیت هایش در زمینه هوش مصنوعی و رابط انسان- کامپیوتر از طریق توسعه اصول و مدل های سنجش، انعکاس و کنش عقلانی می باشد. فعالیت های او در افزایش درک این موضوع که سیستم های کامپیوتری چگونه می توانند استدلال ها ، اهداف و شناخت افراد را منعکس کنند تاثیر بسزایی داشته است. او نشان داده است که چطور این متد ها می توانند کاری کنند که مردم و ماشین ها بیشتر به عنوان تیم های هماهنگ برای حل مسائل، با بهره گیری از هوش انسان و ماشین با هم همکاری کنند. هورویتز نقش رهبری در توسعه و فیلد کردن اپلیکیشن های کاربردی از جمله سرویس کلود هوشمند، که بتواند پیش بینی هایی در زمینه الگو ترافیک جاده انجام دهد و مسیرهای ایده آل؛ مدل های محاسباتی که به پزشکان در تصمیم هایی که در مورد چنین نتایجی مانند بستری مجدد و یا وضعیت عفونت بیمار میگیرند ؛ متدهایی که منابع مخصوص سیستمهای عامل؛ و تکنیک هایی برای اولویت بندی، فیلتر کردن و تفسیر ایمیل هرا داشته است. هورویتز همکار فنی در تحقیقات مایکروسافت و رئیس سابق انجمن پیشبرد هوش مصنوعی (AAAI) بوده است. در حال حاظر همکار ACM, AAAI, و آکادمی ملی مهندسین (NAE) می باشد. 
جایزه ACM – AAAI آلن نیوول یک جایزه فردی است که برای تلاش های صورت گرفته در مورد علوم کامپیوتر ، و زمینه های دیگر داده می شود. جایزه نیوول به همراه 10000 دلار پول داده می شود، که توسط ACM و سازمان پیشبرد هوش مصنوعی (AAAI) و با همکاری های شخصی تهیه می شود. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر