استرالیا؛ هدفی جذاب برای هکرها

استرالیا؛ هدفی جذاب برای هکرها

کشور استرالیا به دلیل استفاده از خدمات آنلاین و فناوری‌های جدید، به هدفی جذاب و آسان برای مجرمان اینترنتی تبدیل‌شده است.

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ یکی از تحلیل گران کمیسیون جرائم استرالیا عنوان کرد که به دلیل استفاده زیاد از فناوری‌های و خدمات آنلاین، این کشور به هدفی جذاب برای مجرمان اینترنتی تبدیل شده است.
شارلوت وود (Charlotte Wood) یکی از کارشناسان امنیت سایبری است که در اجلاس این هفته مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC) در کانبرا سخنرانی کرد. وی عنوان کرد استرالیا هدف دو نوع مختلف از جرائم سایبری است. یکی باج افزارهایی است که برای اخاذی استفاده می‌شود و دومی بدافزارهایی است که برای سرقت اطلاعات رمز عبور از کاربران آنلاین استفاده می‌شود. وی همچنین افزود: ایمیل‌های قلابی که  بدافزارهای مخفی مخرب ضمیمه آن شده، رایج‌ترین راهی است که مجرمان اینترنتی علاقه‌مند به استفاده از آن هستند. این مجرمان تلاش می‌کنند تا از هر راهی برای خود درآمد کسب کنند و هر وسیله‌ای را که به اینترنت متصل باشد هدف قرار خواهند داد.


امنیت سایبری باید به‌عنوان یک علم شناخته شود.
دکتر جیکی کرایگ (Jackie Craig)، رئیس جنگ الکترونیک وزارت دفاع استرالیا، بر این عقیده است که امنیت سایبری باید به‌عنوان یک شاخه از علم دسته‌بندی شود. وی که یکی از سخنرانان اجلاس ACSC بود در این زمینه عنوان کرد: با توجه به‌سرعت رو به رشد فناوری‌های امنیتی، به تحقیقات و آموزش‌های بیشتری برای مقابله با حملات سایبری نیاز است. وی همچنین افزود اگر امنیت سایبری به‌عنوان علم، دسته‌بندی  و از روش‌های علمی در آن استفاده شود، می‌تواند به آموزش در زمینه خطرات ارتباطات آنلاین کمک کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر