Dropbox به رکورد نیم میلیارد کاربر نزدیک می شود .

Dropbox به رکورد نیم میلیارد کاربر نزدیک می شود .

Dropbox که جزو سرویس ذخیره ای دارای فناوری کلود است به رکورد 500 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا رسیده است . این رکورد از زمان آغاز فعالیت این سرویس برای اشتراک فایل در سال 2008 تا به الان بی سابقه بوده است .

سرویس میزبانی فایل Dropbox در هشت سال اول خود به این رکورد جالب دست یافته است و این تعداد از کاربران در این مدت کم توجه همگان را به خود جلب نموده است . این تعداد از کاربران از همه ی کشور های جهان گرد هم می آیند و این امر می تواند دارای اهمیت ویژه ای باشد . و جالب تر اینکه خود مسئولان Dropbox اعلام کرده اند که تعداد 100 میلیون از کاربرانی که اخیرا به این سرویس پیوسته اند ، کاربرانی هستند که نه از خود منطقه بلکه از سراسر جهان با این سرویس کار می کنند .
Charlie Wood سرپرست مدیریت Dropbox ANZ در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های معروف ایالات متحده چنین عنوان کرده است که حدود 75 در صد از کاربران فعال Dropbox از مکان هایی غیر از خود امریکا هستند . به این معنی که چیزی حدود 400 میلیون نفر از این کاربران از کشور های دیگر هستنند . گفتن این نکته هم بد نیست که تعداد 8 میلیون از کاربران Dropbox را استرالیایی ها تشکیل می دهند .
Charlie Wood در همین مصاحبه می گوید : " در رابطه با جمعیتی که از این سرویس بهره می برند باید بگوییم که تعداد آنها به سرعت و با شتاب قابل توجهی در حال افزایش است . به همین خاطر نیز تصمیم ما و همچنین برنامه ای که پیش رو داریم بیشتر مبتنی بر ارتباط با مشترکان و کاربران مان است تا با توجه به نیاز های آنها و همچنین بازخورد هایی که ازز عملکرد سرویس ارائه می نمایند خدمات خود را بهبود ببخشیم . "
مسئولان Dropbox می گویند که در میان این خیل عظیم کاربران تعداد 8 میلیون نفر از بازاری ها و دست اندرکاران تجارت نیز حضور دارند که تا اینجا حدود 150000 مورد از کار های تجاری خود را با کمک Dropbox انجام داده اند .
Charlie Wood سرپرست مدیریت Dropbox ANZ اضافه می کند : " تجارت در سیستم Dropbox همانند کار در برابر یک جامعه ی بزرگ واقعی می باشد و افرادی که در این سرویس به کار های تجاری مشغول هستند کاملا از این مطلب مطلع هستند که تعداد مخاطبان آنها در سیستم با اندازه های یک جامعه و اجتماع واقعی برابری می کند . شرکت های معتبر بسیاری از سراسر دنیا کار های مهم تجاری خود را در این سیستم انجام می دهند و هیچ مشکلی هم برای آنها پیش نمی آید . در واقع باید گفت که این سیستم توانسته است با خدمات کامل و بی عیب و نقصی که ارائه می دهد توجه و اعتماد شرکت ها و کارخانجات بزرگ تجاری را به خود معطوف نماید . نمونه های زیادی از شرکت های بسیار معتبر دنیا وجود دارند که محل اصلی آنها در کشور هایی مانند چین و سوئد است ولی به راحتی با این سیستم و خدمات کاربردی آن امورات تجاری خود را به انجام می رسانند . "
بر اساس گفته های مسئولان شرکت Dropbox تنها در سال گذشته ی میلادی تعداد 3.3 میلیون ارتباط مجازی از طریق پلتفرم Dropbox صورت گرفته است که در آنها افراد محتوا های مختلفی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند . شرکت Dropbox عنوان کرده است که این میزان از ارتباط بر روی پلتفرم آن نسبت به زمان مشابه در سال گذشته  در صد رشد داشته است . همانطور که مشخص شد این میزان از پیشرفت در ارتباط های شرکت Dropbox از جهت هایی می تواند نشان گر کیفیت مطلوب خدمات موجود در آن باشد که در هر حال توانسته است کاربران بیشتری را به خود جلب نماید .
Charlie Wood باز هم در ادامه می افزاید : " هر کاربر جدیدی که به این مجموعه اضافه می شود ، به محض ورود به سیستم دوستان ، خانواده و همکاران مرتبط با شغل خود را نیز در این سرویس مشاهده می نماید که در این سرویس عضو بوده و به فعالیت می پردازند . 44 در صد از افرادی که برای اولین بار کاربر dropbox می شوند توسط افرادی وارد این سرویس شده اند که این سیستم را به عنوان یک سیستم جذاب توانمند و کارا معرفی کرده اند . آنها در معرفی dropbox به کاربران جدید dropbox آن را خلاقانه و سیستمی متحد دانسته اند که با همکاری اعضای خود کار می کند . "
همه ی ما با سرویس Twitter آشنا هستیم که به جرئت یک از غول های دنیای شبکه های اجتماعی به شمار می رود . Twitter عنوان کرده است که در هر ماه تعداد 320 میلیون کاربر فعال در این سیستم به فعالیت می پردازند که 79 در صد از این اکانت ها از خارج از ایالات متحده می باشند . و این در حالی است که سرویس Facebook می گوید تعداد کاربران فعال آن در هر ماه 1.59 میلیون کاربر و تعداد کاربران فعال روزانه آن هم 1.04 میلیون کاربر می باشد . حال با روشن شدن وضعیت این شبکه های بزرگ اجتماعی بهتر می شود به عملکرد مطلوب Dropbox پی برد .
Pinterest که یکی از پلتفرم های اشتراک عکس انلاین است در تبلیغات خود و همچنین مصاحبه های خبری چنین عنوان می کند که توانسته است در ماه سپتامبر از مرز 100 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور بکند . Pinterest می گوید تعداد قابل توجهی از این کاربران فعال یعنی چیزی در حدود 45 در صد آنها کاربرانی هستند که از مکان هایی غیر از خود ایالات متحده می باشند .
بر اساس آمار و ارقامی که در سال گذشته برای شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک عکس بیرون داده شد ، سرویس Pinterest با تعداد کاربرانی که دارد هنوز هم پشت سر نرم افزار اشتراک عکس Facebook یعنی Instagram حرکت می کند . Instagram تعداد 300 میلیون کاربر فعال دارد .
در ماه دسامبر پلتفرم Dropbox با همکاری Vodafone سیستمی را بوجود آوردند که طی آن فعالان تجاری استرالیا بتوانند با دسترسی راحت تری که به این سیستم پیدا می کنند کار های تجاری خود را با سرعت بالا تری انجام بدهند . در این پلتفرم مشترک Vodafone و Dropbox داده های مورد نیاز کسب و کار های کوچک را در اختیار ماربران خود قرار می دهند و نیز حافظه ی ذخیره ای مناسبی را نیز در دسترس آنها می گذارند تا با استفاده از آنها امورات تجاری و اقتصادی خود را مدیریت نمایند .
در همین زمان این دو شرکت عنوان کردند که همکاری مشترک بین آنها در کشور استرالیا قادر خواهد بود تا چیزی در حدود 774 میلیون دلار استرالیا در فروش نرم افزار های فروش کلود افزایش ایجاد نماید .
مسئولان مشترک Vodafone و Dropbox گفته اند : " در Dropbox هدف این است که افراد از مسیر های راحت تر و کم هزینه تری با یکدیگر در ارتباط باشند . و در این همکاری مشترکی که ایجاد شده است شرکت Vodafone نیز در راستای عملیاتی شدن هر چه بهتر این کار با Dropbox همکاری خواهد داشت . کار شرکت Vodafone در این سیستم به این صورت خواهد بود که Vodafone با متصل کردن کاربران و مشترکان خود به Dropbox که تعداد آنها هزاران هزار است ف به این پلتفرم در افزایش اندازه جامعه ی مشترکین خود کمک می کند و افرادی که در شبکه Vodafone حضور دارند خواهند توانست فایل ها و داده های خود را به سرعت در این سیستم به اشتراک بگذارند . حال با این روش هیچ اهمیتی نخواهد داشت که فردی که با این پلتفرم کار می کند در اداره و محل کار خود باشد و یا در یک جای بسیار دور مشغول فعالیت باشد و ... زیرا با استفاده از Dropbox همه ی این محدودیت ها از بین می رود و ارتباطات به راحتی هر چه تمام انجام می گیرند .

 

منبع خبر: zdnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر