پنج شبیه ساز گوگل مپس برای نجات یافتن از بالاهای طبیعی و انسانی

پنج شبیه ساز گوگل مپس برای نجات یافتن از بالاهای طبیعی و انسانی

با شبیه سازهای گوگل می توانید ببینید که اگر درگیر یک بلای طبیعی و یا غیر طبیعی شدید مکان زندگی شما چقدر درگیر خواهد شد و چقدر شانس نجات یافتن دارید.

اگر شما از افرادی هستید که اخبار روز را همیشه دنبال می کنید، یک چیز را خوب می دانید. اتفاقات بد بسیاری در دنیا می افتد. از حملات تروریستی گرفته تا بلاهای طبیعی، به نظر می رسد که روز قیامت نزدیک است! 
شاید فکر کنید که در صورت وقوع یک حادثه چقدر امکان نجات یافتن شما وجود دارد. اگر یک ابر قدرت تصمیم بگیرد که از بمب هسته ای استفاده کند، آیا آمادگی دارید؟ اگر یک سیارک با زمین برخورد کند چه؟ آیا این اتفاق کل زندگی شما را تغییر می دهد؟ 
نمی توان 100% مطمئن بود. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که با استفاده از اپلیکیشن ها برای مواقع اضطراری آمادگی داشته باشید، و با استفاده از شبیه سازها از میزان شانس زنده ماندن خود با خبر شوید. اگر کمی ترسیده اید از این شبیه سازها استفاده کنید... 

NukeMap ( وب): تاثیر یک بمب هسته ای را آزمایش کنید 
بمب هسته ای بزرگ ترین تهدید ساخته بشر است. از جنگ جهانی دوم، همه ما با خطر بمب هسته ای زندگی می کنیم. و امروزه این بمب ها بسیار مرگ بار تر از آنهایی هستند که هیروشیما و ناکازاکی به خود دیده اند. اگر یک بمب هسته ای با شهر شما برخورد کرد آیا زنده می مانید؟ با NukeMap می توانید دریابید. 


NukeMap یک شبیه ساز با جزئیات است که به شما اجازه می دهد شهر و یا مکان مورد هدف را از طریق وارد کردن نام و یا درگ اند دراپ نشانگر روی نقشه انتخاب کنید: وزن بمب را انتخاب کنید، که به شما پیش فرض هایی مانند بزرگ ترین بمب آزمایش شده در هند و یا آرسنال آمریکا را نشان می دهد. دکمه Detonate را فشار دهید تا انفجار آن و تاثیرات بعد آن، مانند ذرات رادیواکتیو و تلفات برآورده شده را ببینید. 

Floodmap ( وب): وقتی که سطح آب بالا بیاید، آیا به خانه شما را هم در خود غرق می کند؟ 
یکی از بزرگ ترین مشکلات انسان ها تغییرات آب و هوایی و بالا آمدن سطح دریاست. در آینده دور ممکن است ناچار باشیم در شهرهایی زیر آب زندگی کنیم. اما در حال حاظر، حتی دو متر افزایش در سطح آب دریا می تواند کاملا زندگی ما را تغییر دهد. آیا می خواهید ببینید این تغییر چقدر است؟ شهر خود را روی Floodmap پیدا کنید. 


شهرهایی که در کنار دریا و یا رودخانه های بزرگ قرار دارند بیشتر در معرض این خطر می باشند. یک متر شاید زیاد به نظر نرسد، اما تاثیرات مخربی که می تواند بگذارد بسیار زیاد است. 
پس یک مکان را اضافه کنید، مقدار متری که آب ممکن است بالا بیاید را انتخاب کنید و ببینید چه بلایی سر محل زندگیتان می آید. 
 Impact Calculator ( وب) : آیا آمادگی برخورد شهاب سنگ را دارید؟ 
هر چند وقت یک بار می شنویم که یک شهاب سنگ با فاصله بسیار کم از زمین گذشته است، و یک تغییر کوچک در مسیر آن ما را از برخورد شهاب سنگ با زمین نجات داده است. قبلا هم شهاب سنگ ها به زمین برخورد کرده اند، پس ممکن است که این اتفاق باز هم بیوفتد. آنوقت چه به سر دنیا می آید؟ با Impact Calculator می توانیم بفهمیم


Impact Calculator به شما اجازه می دهد تا پارامترهای زیادی را پیش از اجرای شبیه ساز، مانند طبیعت شهاب سنگ، اندازه، سرعت آن و غیره را تنظیم کنید. اگر فهم این وب سایت کمی برای شما سخت بود می توانید از اپلیکیشن Purdue’s Impact Earth, استفاده کنید که پارامترها را بهتر به شما توضیح می دهد. 

Collapse ( وب) : ببینید چگونه می توانید یک بیماری فراگیر را پراکنده کنید 
سازنده بازی های کامپیوتری، شرکت اوبی سافت جدید ترین بازی خود با نام Tom Clancy’s The Division را منتشر کرده است. اوبی سافت برای نشان دادن وضعیت آخرالزمانی دنیا، یک شبیه ساز بیماری های فراگیر ، به نام  Collapse را بر پایه گوگل مپس ساخته است. Collapse نشان می دهد که اگر شما دچار یک بیماری فراگیر شوید، چگونه می توانید دنیا را به آن دچار کنید. 


این بازی بسیار خوب ساخته شده است. جایی که زندگی می کنید را انتخاب کنید، و ببینید چطور شبیه ساز این بازی قدم به قدم با اتفاقات منطقی نشان می دهد که این بیماری چگونه منتشر می شود. با استفاده از مکان هایی که خود گوگل مپس انتخاب کرده است، حتی همه چیز واقعی تر نشان داده می شوند. 

Class 3 Outbreak ( وب، اندروید، iOS) : با گوگل مپس شیوع زامبی ها را ببینید! 
خیلی از ما عاشق ایده زامبی ها هستیم، مرده هایی که از مغز انسان ها تغذیه می کنند، اما اگر شیوع زامبی واقعی بود چگونه پخش و فراگیر میشد؟ Class 3 Outbreak یک بازی و شبیه ساز چنین پدیده آخرالزمانی است که می توانید روی گوگل مپس آن را بازی کنید. 


بازی را فراموش کنید و فقط شبیه ساز را امتحان کنید. می توانید ببینید که فراگیری در منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید  و یا هر نقطه دیگر جهان به چه صورت است. در قسمت بالای سمت چپ  این اپلیکیشن به شما نشان داده می شود که چند نفر به زامبی تبدیل شده اند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر