پوست "ماهی مرکب " به کمک تغییر رنگ گجت ها می آید

پوست "ماهی مرکب " به کمک تغییر رنگ گجت ها می آید


از رنگ لباسهایتان و یا گجت های خود راضی نیستید؟ ممکن شما هم گاهی هوس تغییر رنگ به سرتان بزند.محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا عامل تغییر رنگ مرکب ماهی را کشف کرده اند(نوعی مرکب ماهی در کالیفرنیا) که این نوع از مرکب ماهی ها به لطف  توالی نوعی پروتئین می تواند نور خاصی را بازتاب دهد.



مرکب ماهی نوعی آبزی است که چندین گونه ی متفاوت دارند. ویژگی مرکب ماهی یا اسکوئید سر ایشان است که به صورت دوشاخه‌ ای قرینه است. آن‌ها نرم تنانی از خانواده اختاپوس ها هستند.طول انواع غول پیکر آنها به ۱۳ متر می‌رسد

220px-Loligo opalescensاگر دانشمندان بتوانند این پروتئین را به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها بسازند،می توان به طور لحظه ای رنگ دستگاه یا لباسی که در آن از این پروتیئن ها استفاده شده است،تغییر داد.
اگر دانشمندان به این تکنولوژی دست پیدا کنند می توان از آن در استتار کردن و نامرئی شدن استفاده کرد.همانند شنل هری پاتر که با آن پنهان میشد.

 

harry-potter-invisibility-cloak

محققان علاوه بر تلاش برای یافتن راهی برای تولید مصنوعی این پروتئین ها به دنبال کنترل تغییر رنگ ها هم هستند تا متوجه شوند که چگونه می توان رنگ ها را در یک حالت نگه داشت.
این تکنولوژی اگر ممکن شود همانند دیگر تکنولوژی ها انسان را به فکر فرو می برد که آیا تکنولوژی مفیدی است یا خطرناک.
هر تکنولوژی به نوبه خود فواید و ضررهایی دارد و باید بدانیم که چطور از آن استفاده کنیم و استفاده از آن تکنولوژی مطابق حقوق و اخلاقیات اجتماعی و بشری باشد.هر تکنولوژی در بدو ورود ترس ها و نگرانی هایی به دنبال دارد مخصوصا در مواردی مانند این اگر بخواهند نادرست از آن استفاده کنند حتی بر ضد بشریت خواهد بود و گاهی هم برای بشر مفید.حتی ممکن اسنت زمانی که بحث امنیت و حریم خصوصی باشد این فناوری آسایش و امنیت را مختل کند.
به هر حال تا رسیدن به این تکنولوژی زمان زیادی مانده است.

 

 

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر