شرکت لینکسیس دوباره به تولید تجهیزات شبکه‌های سازمان‌های کوچک تجاری می‌پردازد.

شرکت لینکسیس دوباره به تولید تجهیزات شبکه‌های سازمان‌های کوچک تجاری می‌پردازد.

تاریخچه‌ای در مورد شرکت لینکسیس، شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ و عرضه‌کننده‌ی دستگاه‌های سخت‌افزاری شبکه برای مصارف خانگی و سازمان‌های تجاری کوچک است. تولیدات این شرکت شامل مسیریاب‌های شبکه‌های سیمی و بی‌سیم، سوئیچ‌های شبکه‌ی اترنت، تجهیزات لازم برایVoIP (تکنولوژی صدا روی پروتکل اینترنت)، دوربین‌های ویدویی شبکه‌های بی‌سیم، محصولات صوتی و سیستم‌های ذخیره‌ی اینترنتی است. این شرکت در سال 1988 پایه‌ریزی شد. در حال حاضر سهام این شرکت متعلق به شرکت آمریکایی بلکین، تولیدکننده‌ی قطعات الکترونیکی است، که آن را از شرکت سیسکو سیستمز، شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی تجهیزات شبکه، خریده است.


شرکت سیسکو در سال 2003 شرکت لینک‌سیس را به قیمت 500 میلیون دلار خرید. شرکت لینکسیس در آن زمان ،از بین تمام تولیدات خود، با مسیریاب‌های شناخته‌ شده‌ی آبی و سیاه رنگ وای‌فای، شرکت سیسکو را در بازار تولیدات شبکه‌ی خانگی وارد کرد؛ چراکه در آن زمان مصرف‌کنندگان و کاربران به دنبال اتصال تعداد زیادی دستگاه و کاربر،به صورت بی‌سیم، به اینترنت بودند.
حدود 10 سال بعد شرکت بلکین پا به میان گذاشت و شرکت لینکسیس را خرید؛ به این ترتیب بخش‌های شرکت بلکین کامل شدند.
تولیدات شرکت لینکسیس برای شبکه‌ها‌ی بی‌سیم سازمان‌های تجاری کوچک
محور اصلی تولیدات شرکت لینکسیس، محصولات شبکه‌های سازمان‌های کوچک است؛ در حال حاضر این شرکت دو مدل جدید دستگاه نقطه‌ی دسترسی، بر پایه‌ی استاندارد 802.11ac به نام‌های AC1200 و AC1750ساخته است. این شرکت این دو مدل جدید را در نمایشگاه بازرگانی واقع در لاس‌وگاس به بازار معرفی کرد. از ویژگی‌های این دو مدل می‌توان به پهنای باند دو برابر، سازگاری با پروتکل اینترنت نسخه‌ی 6 و کارایی 3 برابر بیشتر نسبت به سخت‌افزارهای بر پایه‌ی استاندارد 802.11n اشاره کرد. اعدادی که همراه با اسم این دو مدل دستگاه نقطه‌ی دسترسی آمده در واقع نشان‌دهنده‌ی سرعت انتقال داده در شبکه است؛ AC1200یعنی سرعتی معادل با 1200 مگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات دارد و سرعت انتقال اطلاعات برای AC17501750 مگابیت در هر ثانیه است.
مدیر شرکت لینکسیس ویژگی‌های کلی محصولات اخیر شبکه‌ی وای‌فای برای سازمان‌های تجاری کوچک را این چنین معرفی می‌کند:
ارائه‌ی سرویس‌های مدیریتی و کنترلی با پهنای باند دو برابر و با سرعت بیشتر، قادر به تولید توان از شبکه‌ی سیمی اترنت، قابلیت ایجاد پل برای توسعه‌ی سرویس‌دهی و بسیاری ویژگی‌های دیگر.
هر دو مدل دستگاه جدید نقطه‌ی دسترسی به وسیله‌ی پورت اترنت گیگابیتی (با سرعت یک گیگابیت) به شبکه‌ی سیمی وصل می‌شوند. برای پیکربندی این دو دستگاه شرکت سازنده از طریق وب رابطی در نظرگرفته است؛ کار با این رابط به هدف تنظیم این دستگاه‌ها، برای مصرف‌کنندگان و کاربران بسیار آسان است. البته برای مدیریت و پیکربندی راه دیگری هم تعبیه شده است و آن از طریق پروتکل آسان مدیریت شبکه است. از نظر امنیت، برای این دو دستگاه به صورت پیش‌فرض پروتکل‌های امنیتی شبکه‌ی وایرلس، مثل نسخه‌ی اولیه و پیشرفته‌ی پروتکل دسترسی محافظت شده به شبکه‌ی بی‌سیم مجهز شده است. در کنار این پروتکل‌های امنیتی روش‌های امنیتی دیگری هم مثل کنترل دسترسی آدرس سخت‌افزاری کارت شبکه در نظر گرفته شده اند.
این دستگاه‌ها را می‌توان روی دیوار و یا سقف نصب کرد. البته با توجه به امکان تولید برق از شبکه‌ی اترنت نصب این دستگاه‌ها راحت‌تر است، چراکه در این شرایط نصب به محل آداپتورهای برق و یا پریز برق وابستگی نخواهد داشت.
انتظار می‌رود این دو دستگاه در ماه اوریل به بازار عمومی عرضه شوند. قیمت تعریف شده‌ی دستگاه با سرعت انتقال بیشتر 379.99 دلار و دیگری 329.99 دلار است. یعنی چیزی در حدود 1100000 و 970000 تومان.
تولیدات شرکت لینک‌سیس برای شبکه‌ها‌ی سیمی سازمان‌های تجاری کوچک
در بخش شبکه‌ی بی‌سیم این شرکت 6 نوع سوئیچ جدید برای مدیریت شبکه تولید و معرفی کرده است. سرعت انتقال برای این سوئیچ‌ها 8، 18 و یا 26 گیگابیت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این قابلیت مدیریت کیفیت سرویس‌دهی برای این سوئیچ‌ها تعبیه شده است که همین ویژگی این سوئیچ‌ها را قادر به اولویت‌بندی ترافیک شبکه ساخته است.
در حال حاضر این سوئیچ‌ها به مراکز پخش عرضه شده‌اند و قیمت تعریف شده از 119.99 دلار شروع می‌شود و نهایتاً به 599.99 دلار می‌رسد. یعنی چیزی در حد 400000ریال تا 22000000ریال .
سرویس جدیدی را  نیز شرکت لینک‌سیس ارایه کرده است به نام لینکسیس موبایل ؛ این سرویس در واقع پورتالی رایگان است که به هدف راهنمایی کاربران، ارائه‌ی خدمات پشتیبانی و ارائه‌‌ی اخبار جدید پیرامون تولیدات جدید این شرکت تعبیه شده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر