نرم افزارهای اندروید و Play Store در Chrome OS !

نرم افزارهای اندروید و Play Store در Chrome OS !

Chrome OS آمده است که بماند !

اگر که کروم بوک ها بتوانند نرم افزارهای اندروید را پشتیبانی کنند ، بسیار مفیدتر می شوند . گوگل در نظر دارد تا برای سیستم عامل Chrome OS خود یک فایل بروزرسانی عرضه کند تا به واسطه آن کاربران بتوانند به میلیون ها نرم افزاری که در پلی استور موجود است ، دسترسی داشته باشند .

گوگل می خواهد قابلیت پشتیبانی کردن نرم افزارهای اندروید را به سیستم عامل Chrome OS اضافه کند . این کار دو مشکل بزرگ نداشتن نرم افزار و پشتیبانی آفلاین این پلت فرم را برطرف می سازد . مدت زیادی است که نرم افزارهای وب از قابلیت پشتیبانی آفلاین برخوردار هستند ، علی رغم این که این نرم افزارها هنور نتوانسته اند عملکرد آفلاین خوبی را در اختیار کاربران بگذارند . 

 این امر در مورد نرم افزارها این گونه نیست زیرا اجزای میانجی این فایل ها در حافظه رایانه ذخیره می شود و به این ترتیب نرم افزارها می توانند کارایی آفلاین بهتری داشته باشند . با اضافه سازی قابلیت های آفلاین گوگل شباهت بیشتری را بین کروم بوک ها و لپ تاپ ها ایجاد می کند ، زیرا با انجام این کار کروم بوک ها می توانند در صورت متصل نبودن به اینترنت ، باز هم عملکرد خوبی داشته باشند .

امکان پشتیبانی اندروید در سیستم عامل Chrome OS ابتدا برای مدت کوتاهی ارائه می شود . در حال حاضر کاربران تنها می توانند از نرم افزارها در وسایلی نظیر گوشی ها و لپ تاپ های خود استفاده کنند اما در آیند نزدیک این امکان نیز فراهم می شود که با کشیدن و تغییر دادن اندازه نرم افزار هرگونه کاربرد مناسبی از این فایل ها دریافت گردد . پیغام ها نیز در قسمت پیغام سیستم عامل کروم نمایش داده می شوند از این رو کاربر دیگر مجبور نخواهد بود که برای خواندن پیغام ها به مکان دیگری مراجعه کند . 

گوگل به زودی پلی استور خود را به همراه کانال نرم افزار سازی برای کروم بوک های فلیپ ایسوس ، R11 ایسر و جدیدترین کروم بوک پیکسل عرضه می کند زیرا این چند دستگاه به نمایشگرهای لمسی مجهز هستند و از این رو کاربران می توانند بدون استفاده از صفحه کلید با نرم افزارها کار کنند . در صورتی که نرم افزار سازان محصولات خود را به منظور پشتیبانی بهتر پلت فرم Chrome OS بروزرسانی کنند ، گوگل نیز پلی استور و کانال نرم افزار سازی خود را برای کروم بوک های بیشتری عرضه می کند . 

داستان دو پلت فرم 

اجرای نرم افزارهای اندروید بر روی پلت فرم Chrome OS این سوال را پیش می آورد که چرا دوباره این دو سیستم با یکدیگر ادغام نمی شوند . در گذشته شایعه هایی مبنی بر ادغام نهایی این دو پلت فرم مطرح شد اما به نظر می رسد که تا انجام این فرآیند هنوز زمان زیادی باقی مانده است . گوگل گفته است که در نهایت به پلت فرم Chrome OS روی می آورد زیرا در مقایسه با پلت فرم اندروید نصب شده بر روی تبلت ها ، میانجی این پلت فرم عملکرد بهتری را ارائه می کند . 

کان لیو ، مدیر ارشد بخش تولید کروم ، در یک مصاحبه خبری با خبرگزاری ان گجت (  Engadget ) گفته است : " تفاوت بزرگی که بین یک تبلت و کروم بوک وجود دارد ، به کارگیری پد فشاری (trackpad  ) می باشد که دقت بیشتری در انجام کارها از خود نشان می دهد و علاوه بر این استفاده آسان تر از ماوس را در ویرایش سازی اسناد تسهیل می سازد . "

پلت فرم Android N امکان انجام چند کار به طور هم زمان را در اندروید مقدور می سازد اما با وجود این راندمان این قابلیت درمقایسه با قابلیتی که در رایانه ها و لپ تاپ ها وجود دارد بسیار کم است . iOS 9 اپل نیزهمین توانایی را دارد اما آی پد Pro  نمی تواند این فرآیند را به دلیل کارآمدی پایینش به خوبی انجام دهد . 

کاربران کروم بوک از اضافه سازی نرم افزارهای اندروید خوشحال می شوند اما باید به یاد داشت که حتی این کار هم نمی تواند کاربران را به طور کامل به سمت پلت فرم Chrome OS سوق دهد . 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر