اپلیکیشن جدید گوگل به کاربران اجازه انجام تحقیقات علمی را در موبایل هایشان می دهد

اپلیکیشن جدید گوگل به کاربران اجازه انجام تحقیقات علمی را در موبایل هایشان می دهد

اپلیکیشن اندرویدی جدید گوگل برای آزمایشات در زمینه های علمی ایجاد شده است

نام این اپلیکیشن  Science Journal  است که داده ها را در زمان واقعی اندازه می گیرد و ثبت می کند و پس از آن داده ها را به نموداری که به راحتی قابل خواندن باشد تبدیل می کند.کاربران می توانند چندین پروژه را در این اپلیکیشن ذخیره کنند، و از ابزارهایی مانند شتاب سنج، نورسنج و صداسنج، به منظور جمع آوری اطلاعات برای پروژه های خود استفاده کنند. به عنوان مثال، کاربر می تواند سرعت دویدن خود را هر روز به مدت یک هفته ثبت کند و سپس پیشرفت خود را در یک نمودار ترسیم کند. در حالی که تعداد سنسورهای موجود هنوز کوچک است، گوگل می گوید که این اپلیکیشن به درد جامعه علمی می خورد و  به طور مستمر بهبود می یابد.
همچنین گوگل اقدام  به فروش " کیت های یادگیری دستی" به همراه این اپلیکیشن کرده است ، که شامل سنسورهای خارجی، میکروکنترلرها، و دیگر صنایع دستی است که  به کودکان کمک خواهد کرد. گوگل می گوید  قصد دارد این اپلیکیشن را در تابستان اپن سورس کند.

 

منبع خبر: theverge

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر