تسریع جست و جو اینترنتی موبایل با Rich Cards !

تسریع جست و جو اینترنتی موبایل با Rich Cards !

ریچ کاردز ابتدا برای یافتن راحت تر نتایج جست و جوی موبایل که به زبان انگلیسی در گوگل تایپ می شوند ، عرضه می گردد .

گوگل هم اکنون توانسته است با عرضه قابلیت ریچ کاردز یافتن اطلاعات مختلف را در اینترنت بسیار ساده تر سازد ؛ این قابلیت نتایج جست و جو را به صورت چرخشی برای کاربر نمایش می دهد .

گوگل شش سال پیش قابلیت ریچ اسنیپتس ( rich snippets ) را عرضه کرد ، ابزاری که توانست رابطه بسیار خوبی را با نوک انگشتان دستان کاربران پیدا کند . هم اکنون این قابلیت جای خود را به ریچ کاردز داده است که توانایی های بسیار بیشتری دارد و می تواند نتایج جست و چو را در قالب دو دسته بندی فیلم ها و دستور العمل ها در اختیار کاربران بگذارد . 

گوگل در قالب یک پست گفته است : " با استفاده از ریچ کاردز صاحبان سایت های اینترنتی می توانند به گونه ای زیبا تر و بهتر نتایج جست و جوی اطلاعات سایت خود را عرضه کنند و همچنین کاربران بیشتری را به صورت هدف دار به سایت خود جذب نمایند . "

 به طور مثال اگر که در سایت خود اطلاعات مرتبط با تغذیه و زندگی را منتشر می کنید ، ریچ کاردز جدید شما را قادر می سازد تا پیش نمایش های بسیار زیبا تری را از دستورالعمل های خود ارائه دهید ، تصویر بهتری را از غذای خود به نمایش بگذارید و همچنین اطلاعات کوتاهی را نیز در کنار رده بندی ستاره ای در اختیار کاربران بگذارید .

گوگل همچنین در پست خود اعلام کرده است که در گذشته با استفاده از ریچ اسنیپتس صاحبان سایت تنها می توانستند یک تصویر را به صورت برجسته نشان دهند اما هم اکنون ریچ کاردز به کاربران کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند ، از این رو صاحبان سایت دقیقا کاربران جوینده مطالب سایت خود را به عنوان بازدید کننده خواهند داشت . قابلیت جست و جوی چرخشی ( حرکت دادن صفحه به سمت چپ و راست ) نیز اطلاعات سایت کاربر و یا سایت های دیگر را هم ارائه می کند . 

ریچ کاردز قرار است در مرحله اول برای جست و جو هایی که توسط کاربران موبایل به زبان انگلیسی انجام می شوند ، ارائه گردد ؛ با توجه به این امر می توان گفت که گوگل فعالانه می خواهد دنیای اینترنت را برای کاربران موبایل و صنایع مرتبط با این فناوری گسترش دهد .

اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه به کار گیری این قابلیت در پست گوگل شرح داده شده است . از این به بعد وب سازان می توانند ببینند که چه تعداد از ریچ کاردزهای آن ها دیده شده است . علاوه بر این قابلیت ، یک ابزار دیگر نیز با نام فیلتر ریچ ریزالتس ( rich results ) در قسمت Search Analytics قرار داده شده که صاحبان سایت را نسبت به نحوه عملکرد ریچ کاردزها و اسنیپتس ها مطلع می سازد .

ماه گذشته گوگل با ارائه قابلیت live TV listings توانست کیفیت جست و جوی نتایج را برای کاربران ارتقاء دهد . این قابلیت به کاربران می گفت که کجا و در چه زمانی می توانند نمایش های تصویری مورد علاقه خود را از طریق وب و یا تلوزیون ببینند . گوگل علاوه بر این دنبال کردن تبلیغات تصویری را نیز برای کاربران تسهیل کرد به این نحو که زمانی که کاربران به طور مثال در حال نگاه کردن آگهی یک مبل هستند ، گوگل آگهی های های تبلیغاتی مرتبط دیگری را نیز به آن ها نشان می دهد . 

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر