در WWDC 2016 خبرهای زیادی است !

در WWDC 2016 خبرهای زیادی است !

همایش WWDC 2016 در تاریخ 13 ژوئن ( 24 خرداد ) برگزار می شود اما نباید انتظار داشته باشید که در این رویداد با آیفون 7 ملاقات کنید زیرا منابع خبری متعددی اعلام کرده اند که برگزار کنندگان این کنفرانس بین المللی می خواهند همچنان نرم افزارها را اولویت اول این کنفرانس به شمار بیاورند .

با توجه به این امر باید انتظار داشت که اپل دوباره در ماه سپتامبر ( 11 شهریور تا 9 مهر ) از آیفون جدید خود رونمایی کند ، البته گفته شده است که این سازنده می خواهد در همین بازه زمانی MacBook Pro جدید را نیز در معرض عموم قرار دهد . طبق گزارش های منتشر شده این محصول از یک نمایشگر لمسی OLED که در بالای صفحه کلید آن قرار گرفته است ، بهره می برد . 

البته عدم رونمایی از یک سخت افزار جدید در این کنفرانس به معنای بی اهمیت بودن این کنفرانس نیست زیرا اپل گفته است که می خواهد در این رویداد به معرفی پلت فرم iOS 10 ، نرم افزار جدید Apple Music و دیگر بروزرسانی های مهم نرم افزاری خود بپردازد . منابع خبری اعلام کرده اند که سیستم عامل جدید یک نرم افزار کمکی جدید را نیز با خود به همراه دارد ؛ ظاهرا علاوه بر بروزرسانی این پلت فرم ، بروزرسانی هایی هم در زمینه نرم افزار Apple Music انجام شده است . 

خبرهای منتشر شده از این امر حکایت می کنند که Apple Pay یکی دیگر از میزبانان WWDC 2016 می باشد . طبق شایعه های منتشر شده این نرم افزار هم اکنون می توان مرورگرهای وب را نیز پشتیبانی کند ؛ اگر که این شایعه ها صحت داشته باشند کاربران از این به بعد می توانند خرید های آنلاین خود را از طریق سیستم Safari نیز انجام دهند و علاوه بر این از iMessage برای انتقال وجه استفاده کنند . انجام فرآیندهای بانکی از جمله خدماتی می باشد که گوگل اخیرا آن ها را در اختیار کاربران گذاشته است از این رو محتمل بود که دیر یا زود اپل هم چنین خدماتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد . یکی دیگر از محصولاتی که اپل می خواهد در این کنفرانس به رونمایی از آن بپردازد Siri SDK جدید می باشد که هم اکنون نرم افزارهای شرکت های برنامه نویسی ثالث را نیز پشتیبانی می کند . 

ظاهرا در WWDC 2016 علاوه بر طرفداران گوشی های همراه ، کاربران رایانه ها نیز مورد توجه قرار گرفته اند ، به طور مثال اپل گفت است که در این کنفرانس از نسخه رایانه ای دستیار مجازی خود نیز رونمایی می کند . با توجه به این ابتکار می توان گفت که کاربران OS X 10.12 از این به بعد Siri را در رایانه های خود نیز خواهند داشت . اپل همچنین اعلام کرده است که در OS X نیز آی تیونز و Apple Pay را با ظاهر و عاملیتی جدید در اختیار کاربران قرار می دهد . یکی از منابع خبری مرتبط با اپل هم اعلام کرده که این سازنده قصد دارد نام OS را به MacOS تغییر دهد تا سنخیت بیشتری بین این پلت فرم و خانواده نرم افزاری اپل ایجاد شود . 

با توجه به این ابتکارها توصیه می شود که طرفداران دنیای صفر و یک رویداد WWDC 2016 را از دست ندهند ؛ البته انتظار می رود که مانند همیشه باز هم کاربران بتوانند از طریق مایکروسافت ادج و دستگاه های جدید اپل فیلم های مرتبط با این کنفرانس را دریافت کنند . 

منبع خبر: gsmarena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر