Cisco از پلت فرم ارتباطی در مقیاس کوچک پرده برداری کرد

Cisco  از پلت فرم ارتباطی در مقیاس کوچک پرده برداری کرد

سیسکو، سرویس های ارایه شده برای سازمان های بزرگ را نیز برای شرکت های کوچک و متوسط ارایه می کند. شرکت بزرگ شبکه های کامپیوتری در جهان، به تازگی از سرویس جدید خود –Cisco Business Edition 6000 S- برای شرکت هایی با 25 تا 150 کاربر، پرده برداری کرد.

این سرویس در اوایل سال 2015 منتشر و بر پایه ی خدمات یکپارچه ی مسیریاب (ISR) می باشد. این راه حل، مسیریابی شبکه ی یک سازمان کوچک، صدا، ویدئو و خدمات برنامه ها را در یک دستگاه هدایت می کند.
برای سازمان های کوچک، VoIP یا در واقع همان ویدئو کنفرانس، صفحه بندی، پیام فوری، همه در قالب پلت فرم ارتباطی Cisco، که از لحاظ حمله ی هکرها نیز امن است، عرضه می شود. ویژگی های این سرویس، شبکه خصوصی مجازی با تسریع سخت افزاری و بسته ی محافظتی با نام Cisco IOS-Based که شامل دیواره ی آتش، سیستم پیشگیری از نفوذ و فیلترهای درون شبکه ای می باشد.
Thomas Wyatt، مدیر ارشد زیرساخت تکنولوژی گروه Cisco در مصاحبه ای با Small Business Computing گفته است: "در این شبکه هرچیزی، هر چند کوچک به صورت یک بسته ی منفرد در می آید؛ تنها توسط ارتباطات صدا و تصویر امن ارسال می شود و سپس از بین می رود." Wyatt در ادامه معتقد است که اگر چه کمبودی در زمینه ی راه حلهایی برای صدا و تصویر در تجارت های کوچک وجود ندارد ولی مدیریت آنها اهمیت دارد. یک ویژگی مهم که BE6000S را از دیگران جدا می کند "یکپارچگی این شبکه با مسیریاب شما، امنیت و تعویض مسیر است."
Wyatt گفته است که Cisco خدمات یکپارچه مسیریاب 2921 را دوباره برای کارهای کوچک بسته بندی می کند. شرکت،تجربیات مدیریت، تنظیمات و توسعه را در BE6000S به منظور رفع احتیاجات فروشگاهها با اعضا و منابع تکنولوژی محدود، فراهم کرده است. با استفاده از این بسته دیگر نیازی به نصب بسیاری از نرم افزارها نیست و به احتمال زیاد صرفه جویی 60 درصدی در زمان داریم. Wyatt اظهار داشته است: "BE6000S را از بسته خارج کنید و در ظرف سی دقیقه، اولین تماس خود را برقرار کنید."
کاربران می توانند ابزارهای این بسته را بر روی گوشی های خود نصب و کاربر یا ویدئوهای خود را اضافه کنند. با استفاده از BE6000S دیگر نیازی به یک متخصص IT برای کنترل کاربران و سرویس های شبکه وجود ندارد. این بسته از نرم افزارهایی مانند Cisco Unified Communications، نرم افزار ارتباطی که صدا و تصویر را در آدرس گوشی ها و دستگاه های سازگار قرار می دهد و Cisco Unity Connection که امکان چک کردن پیام های صوتی با استفاده از وب یا ایمیل را می دهد، حمایت می کند.
این محصول از سرویس پیام کوتاه و Presence که با سرویس های دیگر نظیر Jabber Messaging و نرم افزارهای Presence در ارتباط است، به منظور فراهم آوردن محیط بلادرنگ و ارتباطات مبتنی بر متن پشتیبانی می کند. سرویس Paging Server ارسال پیام صوتی به حداکثر پنجاه نفر را که آدرس سیسکو را دارند، امکان پذیر کرده است و نهایتا Collaboration Provisioning، لایه ی مدیریتی است که یک دید ثابتی از شبکه به وجود می آورد و واسط کاربری مفیدی برای حذف، اضافه و تغییر در شبکه است.
همان طور که گفته شد، سیستم می تواند تا 150 کاربر را با تعدادی صندوق پیام صوتی و 300 دستگاه را مدیریت و کنترل کند. طبیعتا، کسب و کارهای کوچک هم برنامه ای برای کوچک ماندن ندارند، بنابراین BE6000S امکان توسعه را نیز داده است، توانایی پشتیبانی از هزار کاربرو هزاران دستگاه را داشته باشد.
قیمت این بسته، از 10800 دلار در نیمه اول 2015 شروع می شود. مشتریان می توانند با کم کردن برخی از ویژگی های این بسته با توجه به نیاز خود، به قیمت پایین تری نیز دست یابند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر