چگونه افزونه های گوگل کروم را در مرورگر اوپرا نصب کنیم

چگونه افزونه های گوگل کروم را در مرورگر اوپرا نصب کنیم

گوگل کروم این روزها پرطرفدار ترین مرورگر است، اما مشکلات زیادی دارد. شاید بتوان گفت بهترین مرورگر اپراست. دلیل این که بیشتر ما کروم را تغییر نمی دهیم افزونه های آن است، اما هم اکنون می توانید این افزونه ها را روی اپرا نیز نصب کنید.

در حال حاظر گوگل کروم پرطرفدار ترین مرورگر دنیاست، اما بهترین نیست. شاید اپرا به زودی جایگزین این مرورگر شود. البته یک مشکل کوچک وجود دارد: افزونه ها. اما اگر بتوانیم افزونه های کروم را در اپرا نصب کنیم مشکل حل می شود. این کار بسیار آسان است. در اینجا نحوه نصب افزونه ها در اپرا را به شما آموزش می دهیم. 

چرا بهتر است که افزونه های کروم را در اپرا نصب کنیم؟
دلایل زیادی برای کنار گذاشتن کروم وجود دارد. همه مرورگر ها بسیار پر سرعت هستند، دیگر مرورگرها مانند فایرفاکس به زودی افزونه های کروم را پشتیبانی می کنند، همچنین مرورگرهای جدیدی مانند ویوالدی نیز برای کاربران حرفه ای وجود دارند. 


برای تازه کارها، کروم نشت حافظه دارد . تلاش برای تعمیر آن تا به حال با شکست مواجه شده است. علاوه بر آن، کروم دیگر افزونه های شخص ثالث را پشتیبانی نمی کند. 
اگر بخواهیم یک مرورگر دیگر انتخاب کنیم، اپرا بهترین گزینه است، چرا که هوشمند تر و ساده تر از کروم است. از خیلی جهات، اپرا بهترین مرورگر برای مک و دیگر سیستم عامل هاست. سریع و انعطاف پذیر است ، همه قابلیت های یک مرورگر مدرن را دارد و روی گوشی های موبایل نیز نصب می شود. 
دلیل اصلی که بیشتر ما کروم را رها نمی کنیم افزونه های آن است. اما این مشکل حل شده است، چرا که می توانید افزونه های آن را در اپرا نیز نصب کنید. 

نحوه نصب افزونه های کروم در اپرا 
پروسه نصب افزونه های کروم در اپرا بسیار ساده است. البته به کمی تنظیمات نیاز دارد. 
1-    اول از هر چیزی اپرا را دانلود کنید. 
2-    سپس، از گالری اد-آن اپرا Download Chrome Extension را نصب کنید. 
3-    به صفحه  Google Cast extension کروم بروید. 
4-    روی آیکون قرمز Download Chrome Extension در نوار URL کلیک کنید. 
5-    روی دکمه Add to Opera کلیک کنید. 
6-    یک نوار ابزار می بینید که روی آن نوشته شده است:"  This extension was disabled because it is from an unknown source. Go to the extensions manager to enable it" ( این افزونه غیر فعال شده است چرا که از یک منبع ناشناس می باشد. به اکستنشن منیجر بروید تا آن را فعال کنید.) روی دکمه Go کلیک کنید. 
7-    به صفحه  Opera’s Extensions هدایت می شوید، همچنین می توانید از طریق View > Show Extensions نیز این صفحه را بیابید. 
8-    در افزونه Google Cast روی گزینه Install کلیک کنید، سپس وقتی که اپرا از شما پرسید که آیا می خواهید این افزونه را که از منبعی ناشناس است تایید کنید، دوباره روی گزینه Install کلیک کنید. 
به همین راحتی افزونه  Google Cast به اپرا شما اضافه می شود. حال می توانید درست مانند کروم از آن استفاده کنید. 

اپرا چه چیز را پشتیبانی نمی کند؟
البته این که شما می توانید هر افزونه کروم را نصب کنید به این معنی نیست که همه افزونه های کروم روی اپرا کار کنند. برای مثال، افزونه  Picture in Picture Viewer که به شما امکان مشاهده ویدئوهای یوتوب در یک پنل شناور را می دهد، به قابلیت پنل های کروم وابسته است، که اپرا آن را پشتیبانی نمی کند. در نتیجه با این که می توانید همه افزونه های کروم را روی اپرا نصب کنید، نمی توانید از همه آن ها استفاده کنید. 


اپرا همچنین با اپلیکیشن های کروم نیز کار نمی کند و فقط به افزونه ها محدود می شود. متاسفانه این مساله باعث می شود که ابزارهای جذابی را از دست بدهید. برای مثال، کاربران اپرا نمی توانند از  Videostream استفاده کنند که راحت ترین راه برای دنبال کردن رسانه ها از طریق کامپیوتر تا کروم کست و اندروید باکس است. 

بهترین افزونه های کروم قابل استفاده در اپرا نیستند 
البته اپرا خودش افزونه های بسیار خوبی دارد. بعضی از افزونه های کاربردی می توانند اپرا را ارتقا بخشند. اما همه افزونه های برتر کروم برای اپرا قابل استفاده نیستند. در اینجا چندتا از بهترین افزونه هایی که می توانید در اپرا نصب کنید را به شما معرفی می کنیم. 
چکر پلاس (Checker Plus) برای جی میل 
این افزونه یکی از بهترین ها برای جی میل است، هر کاری، از با خبر کردن شما وقتی یک پیام جدید می آید تا مدیریت صندوق نامه های شما بدون بازکردن آن ها را انجام می دهد. 
وان تب(OneTab) 
وقتی که نوبت به مدیریت تب می رسد، وان تب چیزی است که باید حتما داشته باشید. این افزونه درهم برهمی باز بودن چندین تب باز کاهش می دهد، و آن ها را در یک لیست قرار می دهد که می توانید به اشتراک بگذارید. 

شر تو کلس روم (Share to Classroom)
این که مرورگر خود را تغییر داده اید دلیل نمی شود که از بقیه عقب بمانید. شر تو کلس روم گوگل را می توانید در اپرا نیز نصب کنید تا معلمان و دانش آموزان نیز بتوانند صفحات یکسان را به نمایش بگذارند و به اشتراک بگذارند. بدون اشک این افزونه یکی از بهترین های گوگل است. 

لیمیت لس (Limitless) 
لیمیت لس فعالیت های شما را در مرورگر وب نظارت می کند و آمار را در یک تب جدید به شما نشان می دهد. متاسفانه این افزونه را باید به صورت دستی اضافه کنید. به  Extensions > Be Limitless > Options بروید و لینک ‘Home’ از همان صفحه را کپی کنید. 

بومرنگ برای جی میل (Boomerang for Gmail) 
جی میل به شما اجازه نمی دهد تا ایمیل ها را طوری برنامه ریزی کنید که بعدا فرستاده شوند، اما بومرنگ این کار را برایتان انجام می دهد. حتی می توانید پیام ها را دوباره برنامه ریزی کنید و یا تاریخ بازگشت را تنظیم کنید. 

بالون (Ballloon) 
راحت ترین راه برای ذخیره هر تصویر و یا لینک در فضای ذخیره سازی کلود بالون است. به آن اجازه دسترسی به حساب های کاربری کلود خود را بدهید، و می توانید در هرجا با  یک کلیک راست هرچیزی را به درایورهای آنلاین خود اضافه کنید. 

ترلو (Trello) 
علاقه مندان به بهره وری باید بدانند که ترلو یک افزونه کروم جدید منتشر کرده است که به خوبی روی اپرا کار می کند. می توانید کارت طراحی کنید و از طریق آیکون و یا حتی میانبرهای اومنی باکس به آن دسترسی داشته باشید: حرف  “t” و کلید واژه های خود را وارد کنید. 

آماده تعویض به اپرا هستید؟ 
با توجه به این که میتوانید افزونه های کروم را در اپرا نصب کنید، آیا آماده تعویض به اپرا هستید؟ این کار می تواند تغییر بزرگی در طول عمر باتری شما ایجاد کند. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر