بدترین روزهای اخیر توییتر؛ وقتی که همه چیز تیره و تار می شود !

بدترین روزهای اخیر توییتر؛ وقتی که همه چیز تیره و تار می شود !

مرگ توییتر از سال 2009 بیشتر و بیشتر زبان زد شد و از سال گذشته به دنبال توقف افزایش تعداد کاربران این سیستم ، خروج دست جمعی مدیران و اعمال تغییرات جدید که به نارضایتی کاربران منتهی شد ، دنیای این شبکه اجتماعی سیاه تر هم گردید ؛ تا جایی که کابران با گذاشتن هشتگ های توهین آمیز اعتراض های خود را نسبت به نحوه عملکرد این شبکه اجتماعی نشان دادند .

از شروع همه این وقایع چند ماه می گذرد اما به نظر می رسد که توییتر همچنان با اراده قوی در میدان دست و پا می زند تا بلکه راهی پیدا کند که بتواند باز هم توجه کاربران را به خود جلب کند . با وجود این ظاهرا همچنان از زمین و زمان برای توییتر بدشانسی می بارد ؛ در این نوشتار به شرح آنچه در هفته گذشته بر سر این سرویس پیام رسان گذشته ، پرداخته شده است !

-    کناره گیری جف سیبرت ، رئیس تیم تولید و مشتریان توییتر !

خبرگزاری Re/Code می گوید : اد هو ، سرپرست مهندسان ارشد توییتر ، ریاست تیم تولید را برعهده می گیرد . ظاهرا سیبرت می خواهد به پلت فرم موبایل  ساز فابریک ( Fabric ) ، جایی که قبل از گرفتن ترفیع در آن کار می کرد ، باز گردد . کناره گیری وی بیشتر یک بدشانسی تعریف شده است . 

-    هجوم گروهی شرکت های تبلیغاتی به سمت اینستاگرام به جای توییتر !

گزارش جدیدی که توسط خبرگزاری رویتر منتشر شده از این امر حکایت می کند که شرکت های تبلیغاتی بیشتری اینستاگرام را به جای توییتر به عنوان رسانه اجتماعی کمپین های تبلیغاتی خود انتخاب کرده اند . این گرایش به گزارش درآمد سه ماهه اول توییتر نیز مرتبط می شود . در این گزارش ذکر شده که حجم سرمایه گذاری شرکت های بزرگ تبلیغاتی در توییتر کم تر از حد مورد انتظار بوده ؛ اگر چه که توییتر این وضعیت را رد کرده است .

-    بهره گیری یک شبکه تلویزیونی از توییتر به منظور بررسی راندمان عملکرد این شبکه در اسنپ چت !

سارا اپلر ، سرپرست ارشد این شبکه تلویزیونی ، می گوید : شرکتش از توییتر برای بررسی بازخورد کاربران نسبت به عملکرد این شبکه در اسنپ چت استفاده می کند . 

خبرگزاری اد ویک ( Adweek ) در این زمینه می گوید :

" اپلر از همکاری خود با توییتر خوشحال است ؛ تحلیل های تیمی وی نشان می دهد که کاربران از توییتر برای دادن بازخورد در زمینه میزان محبوبیت پیام های اسنپ چت این شبکه استفاده می کنند . "

بالاخره حداقل یک نفر از توییتر استفاده می کند ؛ اگرچه که باز هم تعداد جمع استفاده کنندگان با تعداد کاربران اسنپ چت برابری نمی کند .

-    32 میلیون اکانت توییتر مصالحه شد !

توییتر خود را در منجلابی از مسائل امنیتی دیده که اخیرا پلت فرم های اجتماعی زیادی نظیر LinkedIn و Myspace را در خود فرو برده است . توییتر سعی دارد نشان دهد که اطلاعات اکانت های مصالحه شده از هک کردن سرور های این شرکت به دست نیامده اند اما کاربران عقیده دیگری دارند و می خواهند رمز اکانت های خود را تغییر دهند زیرا اکانت های آن ها مسدود شده است .

هیچ یک از این موارد نمی تواند تایید کند که توییتر در آینده ای نزدیک از پا در می آید اما با توجه به این که رسانه ها علاقه زیادی به تعریف کردن از مقاومت یک پلت فرم دارند می توان انتظار داشت که کم کم خبرهای شکسته شدن ایمان توییتر نیز منتشر شود . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر