همه ما روزانه به شکل مداوم از استیکرها در نرم افزارهای پیام رسان استفاده میکنیم. به ویژه ما ایرانی ها که علاقه شدیدی نیز به ساخت و استفاده از این استیکرها در نرم افزار محبوب تلگرام داریم. اما شاید برای همه ما جالب باشد که نرم افزار پیام رسان لاین به شکل سالیانه درآمدی بالغ بر 270 میلیون دلار از فروش این استیکرها دارد!
همه ما روزانه به شکل مداوم از استیکرها در نرم افزارهای پیام رسان استفاده میکنیم. به ویژه ما ایرانی ها که علاقه شدیدی نیز به ساخت و استفاده از این استیکرها در نرم افزار محبوب تلگرام داریم. اما شاید برای همه ما جالب باشد که نرم افزار پیام رسان لاین به شکل سالیانه درآمدی بالغ بر 270 میلیون دلار از فروش این استیکرها دارد!
به گزارش «تابناک» بر اساس داده هایی آماری که از نرم افزار پیام رسان لاین منتشر شده است، این نرم افزار ژاپنی به شکل متوسط ماهیانه بیش از 20 میلون دلار از فروش استیکرهایی که بهای 1 تا 2 دلار برای ست های 12 تا 18 تایی درآمد دارد.
بدون هیچ تعجبی باید گفت که نرم افزار لاین جزو نرم افزارهای پیشرو در استفاده از استیکرها بوده است. طرح های گرافیکی جالب تر از ایموجی که امروزه به بخش مهمی از نرم افزارهای پیام رسان تبدیل شده است. اما در سال 2015 درآمد کلان 27 میلیون دلاری از این استیکرها که بیش از 38 درصد نسبت به سال 2014 رشد نیز داشته، نصیب لاین شده است.
رقم این درآمد از آن روی حائز اهمیت است که نرم افزار لاین بیش از همه در ژاپن مورد استفاده است و بیش از 90 درصد درآمد آن وابسته به کاربران ژاپنی است. لاین اشاره کرده است که کاربران این نرم افزار به شکل متوسط هر روزه بیش از 389 میلیون استیکر را ارسال میکنند که حدود 9 درصد از کل پیام هایی است که روزانه بر روی این نرم افزار ارسال میشود.
اما استیکرها تنها منبع درآمد شگفت انگیز لاین نیستند. همین استیکرها نمونه های خارج از گوشی هوشمند را نیز در قالب عروسک دارند که درآمد لاین در سال 2015 از فروش این عروسک ها برابر با حدود 19 میلیون دلار بوده است. دو برابر میازن فروش این اجناس در سال 2014.
روی هم رفته استیکرها و عروسکهای آنها تقریبا یک سوم از درآمد نرم افزار لاین را شکل میدهند و در عین حال کمک زیادی به این نرم افزار کرده اند تا مخاطبان خود را در سراسر دنیا جذب کند. لاین اکنون تبدیل به یک برند قدرتمند در میان نرم افزارهای پیام رسان شده است که میتواند بخش مهمی از بازار آسیا – یعنی جایی که اکنون اکثر مخاطبان 215 میلیون نفری خود را از آن دارد – را در اختیار خود بگیرد. در نهایت این که این نرم افزار بخش عمده ای از درآمد خود را مدیون تبلیغات متمرکز و بازی است.
ثبت نظر