چگونه صدای شاتر دوربین گوشی اندروید را ببندیم؟

چگونه صدای شاتر دوربین گوشی اندروید را ببندیم؟

اگر دستگاه اندروید دارید می خواهید عکس بگیرید و به هر دلیلی نمی خواهید که صدای آن شنیده شود، می توانید به راحتی صدای آن را ببندید.

به صورت پیش فرض، هرگاه که با دستگاه اندروید خود عکس بگیرید هنگام عکس گرفتن صدای شاتر شما شنیده می شود. در بیشتر مواقع شنیدن این صدا خوب است،اما مواقعی نیز وجود دارد که می خواهید بدون صدا عکس بگیرید. 
بیشتر گوشی های اندروید این قابلیت را دارند که به صورت دستی صدای شاتر دوربین آن ها را ببندید. با این حال، در بعضی مواقع به دلیل وجود برخی قوانین در مورد حریم شخصی و قرارداد حامل، ممکن است این قابلیت روی گوشی شما موجود نباشد. 
اما نیازی نیست نگران باشید، چرا که راه هایی برای خاموش کردن صدای آن وجود دارد. در اینجا به شما یاد می دهیم که چگونه صدای شاتر دوربین را در دستگاه های اندروید روت شده و روت نشده خاموش کنید. 

چگونه صدای شاتر دوربین گوشی را روی دستگاه های اندروید روت نشده ببنیدیم
چهار متد وجود دارد که توسط آن ها می توانید صدای شاتر دوربین را روی گوشی های اندروید روت نشده غیر فعال و یا خاموش کنید. 
•    خاموش کردن صدای شاتر دوربین از منو تنظیمات دوربین 
اگر خوش شانس باشید، می توانید به راحتی اپلیکیشن دوربین خود را باز کنید، در رابط کاربری دوربین، به تنظیمات بروید. در این قسمت گزینه ای برای خاموش کردن صدای شاتر دوربین وجود دارد. وقتی که صدای شاتر دوربین را بستید، هنگام عکس گرفتن دیگر صدای "کلیک" هنگام عکس گرفتن را نمی شنوید. 

•    غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین در حالت سایلنت یا ویبره 
اگر نمی توانید گزینه خاموش/ روشن صدای شاتر را در تنظیمات دوربین بیابید، می توانید به راحتی گوشی خود را روی حالت سایلنت قرار دهید. این راه ساده ترین راه برای بستن صدای شاتر دوربین است. اما با این کار، اگر کسی با شما تماس بگیرد یا مسیج بدهد هم صدای گوشی خود را نمی شنوید. 


•    در حالت ضبط فیلم عکس بگیرید 
بعضی از دستگاه ها به شما اجازه می دهند که در حال فیلم گرفتن عکس بگیرید. بهترین چیز درمورد این قابلیت این است که وقتی در این حالت اسنپ شات می گیرید هیچ صدای تولید نمی شود. 

•    از اپلیکیشن دوربین شخص ثالث استفاده کنید. 
همچنین می توانید از اپلیکیشن دوربین شخص ثالث موجود در گوگل پلی استور استفاده کنید. اپلیکیشن هایی مانند Silent Camera و  Camera MX به شما اجازه می دهند بدون صدای مزاحم شاتر عکس بگیرید. 

چگونه صدای شاتر دوربین را روی گوشی های روت شده دستگاه های اندروید غیر فعال کنیم
اگر گوشی یا تبلت اندروید خود را روت کرده اید، با بیش از یک روش می توانید صدای دوربین خود را خاموش کنید. علاوه بر راه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می توانید از راه زیر نیز صدای شاتر خود را خاموش کنید. 
•    یک ROM ( حافظه فقط خواندنی) خاص که قابلیت خاموش کردن صدای دوربین دارد نصب کنید. 
•    برای خاموش کردن صدای دوربین یک مود نصب کنید. می توانید برای خاموش کردن صدای شاتر یک ماژول Xposed بیابید. 
•    از اپلیکیشن های روت اکسپلورر مانند ES برای خاموش کردن صدای شاتر دوربین استفاده کنید. 
1-    فایل اکسپلورر ES را باز کنید. 
2-    به System -> media -> audio -> ui بروید. 
3-    بالای صفحه روی  ‘Mount r/w’ ضربه بزنید. 
4-    به Shutter.ogg در پایین صفحه بروید ( البته این نام ممکن است روی کامپیوترهای مختلف متفاوت باشد) و نام آن را به Shutter.ogg.bak تغییر دهید. 
5-    حال نام Shutter_multiple.ogg را به Shutter_multiple.ogg.bak تغییر دهید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر