رباتی که ظرف های شما را در ماشین ظرفشویی قرار می دهد

رباتی که ظرف های شما را در ماشین ظرفشویی قرار می دهد

شرکت بوستون داینامیکس، شرکت سازنده ی رباتی که تحت مالکیت گوگل قرار دارد، از ربات جدیدی با نام اسپات مینی، رونمایی کرده است که در رده ی ربات های چهارپای این شرکت قرار می گیرد.

اسپات مینی، ورژن کوچکتری از اسپات ربات (رباتی که برای نیروی نظامی آمریکا طراحی شد) می باشد که 55 پوند وزن دارد (65 پوند با احتساب بازوها). اسپات مینی به گونه ای طراحی شده است که صرفاً به صورت الکتریکی عمل کند (بخش هیدرولیکی ندارد) و بسته به اینکه چه کاری را انجام می دهد، می تواند تا 90 دقیقه شارژ داشته باشد.

اسپات مینی یکی از بی سر و صداترین ربات هایی است که تا به حال ساخته شده است. دوربین ها و سنسورهای به کار رفته در این ربات، به او در مسیریابی و حرکت کمک می کنند. این ربات، با داشتن چهار پا می تواند در محیط خانه راه برود، زباله ها را دور بریزد و حتی ظرف های آلوده را در ماشین ظرفشویی قرار دهد. اگر چه اسپات مینی برخی از وظایف خود را به صورت خود مختار انجام می دهد، امّا برای هدایت سطح بالا احتیاج به دخالت انسان دارد.

ربات های اسپات و اسپات مینی، هر دو جزء پیچیده ترین ربات هایی هستند که تا کنون طراحی شده اند، امّا هنوز کامل نیستند. مثلاً در بخشی از ویدیویی که از اسپات مینی منتشر شده است، این ربات نمی تواند پوست موز روی زمین را تشخیص دهد و به زمین می خورد. یا در صحنه ی آخر، ربات سعی دارد لیوان آبی را به یک شخص بدهد، ولی به نظر می رسد که نمی تواند لیوان را به سرعت رها کند.

البته باید توجه داشت که حتی این نواقص هم می توانند نمایشی از توانایی های ربات باشند. در بیشتر موارد، وقتی رباتی به زمین میخورد، احتیاج به دخالت نیروی انسانی برای برخاستن دارد، ولی اسپات مینی، از گردن خود برای بلند شدن استفاده می کند.

منبع خبر: pcworld

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر