سرویس Trim برای دیسک الکترونیکی در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل شرکت اپل

سرویس Trim برای دیسک الکترونیکی در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل شرکت اپل

سرویس Trim برای دیسک الکترونیکی در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل شرکت اپل


SSD  که گاهی به نام دیسک حالت جامد و یا دیسک الکترونیکی نیزشناخته می‌شود (گر چه دارای هیچ‌گونه"دیسک"ویا"موتورچرخان"نیست) یک ابزار حافظه است که از تراشه برای ذخیره سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند. این درایو در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای "HDD" شود. در واقع درایو حالت جامد،حافظه مبتنی برحافظه‌ی فلش است (همان حافظه فلش رایج البته در سایز بزرگ!) که در مقایسه با دیسک‌های سخت قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. پس از معرفی این درایو، سرویسی به نام Trim معرفی شد. این سرویس این امکان را فراهم می‌کند که سیستم‌عامل بلوک‌هایی از درایو حالت جامد را که در حال حاضر از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود، به این درایو معرفی کند و این درایو به صورت اتوماتیک این بلوکهای اطلاعاتی را پاک خواهد کرد.
پیش از این سیستم عامل OS Xاز سیستم‌عامل‌های گرافیکی شرکت اپل، از سرویس Trim پشتیبانی نمی‌کرد و کاربران پس از نصب این سیستم‌عامل می‌بایست این سرویس را جداگانه روی مکینتاش نصب می‌کردند. شرکت اپل تنها برای مکبوک پرو و آی‌مک این سرویس را فراهم کرده بود.
اما در حال حاضر شرکت اپل روی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، این امکان را برای کاربران فراهم آورده است تا این سرویس را فعال کنند. در بخش بعد نحوه‌ی فعال‌سازی این سرویس بررسی خواهد شد.
به عنوان اولین مرحله این موضوع باید چک شود که سرویسTrim در حال حاضر به دلیل بروزرسانی سیستم‌عامل به نسخه‌ی بالاترفعال نشده باشد. به این منظور، روی دسکتاپ، روی لوگوی شرکت اپل کلیک کنید و گزینه‌ی "About This Mac" را انتخاب کنید.
پس از آن روی دکمه‌ی "System Report" کلیک کنید. سپس به قسمت "SATA/SATA Express" بروید. در صورتی که این سرویس فعال شده باشد، از این قسمت می‌توان فهمید.
در صورتی که این سرویس غیرفعال بود، ترمینال را باز کیند و فرمان زیر را تایپ کنید.

mac
sudotrimforce enable
پس از آن پیامی در قالب هشدار روی صفحه‌ی نمایش ظاهر می‌شود؛ از تمام اطلاعات مهمی که روی دیسک الکترونیکی دارید، فایل کپی تهیه کنید. سپس در ترمینال فرمان "y" را تایپ کنید. پس از آن منتظر بمانید تا این سرویس به وسیله‌ی فرمان تایپ‌شده‌ی شما فعال شود و سیستم دوباره بوت شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر