المپیک امسال را به صورت واقعیت مجازی ببینید!

المپیک امسال را به صورت واقعیت مجازی ببینید!

المپیک 2016 در راه است. بهترین ورزشکاران از سراسر نقاط جهان، برای رقابت به شهر زیبای ریو دو ژانیروی برزیل سفر می کنند. امّا تابستان امسال، مسابقات المپیک را متفاوت با سال های دیگر پخش می شوند. شبکه ی تلویزیونی NBC در رابطه با پخش برنامه های المپیک به صورت واقعیت مجازی، وعده هایی داده است که به نظر جالب می رسد.

شبکه ی تلویزیونی NBC، قرار است تمام برنامه های المپیک امسال را به صورت واقعیت مجازی در اختیار عموم قرار دهد. از مراسم افتتاحیه و اختتامیه گرفته، تا مسابقات بسکتبال، ژیمناستیک، والیبال، غواصی، بوکس، شمشیربازی و غیره. البته برای مشاهده ی این برنامه ها احتیاج به یک گوشی سامسونگ و هدست واقعیت مجازی گیر سامسونگ (Samsung Gear VR headset) خواهید داشت.

از آن جایی که قرار است برنامه های المپیک 2016، به صورت آنلاین پخش شوند، افراد علاقمند باید هزینه ی اشتراک شبکه ی NBC را بپردازند تا بتوانند این برنامه ها را به صورت واقعیت مجازی تماشا کنند. لازم به ذکر است که این گزارشات، به صورت زنده پخش نمی شوند. بدین معنا که مراسم افتتاحیه ی المپیک 2016 که در روز 15 مرداد 1395 برگزار می شود، در تاریخ 16 مرداد به صورت واقعیت مجازی از شبکه ی NBC پخش می گردد. به بیان ساده تر، برنامه های این شبکه، همگی یک روز بعد از اجرای اصلی، روی تلویزیون پخش می شوند.

مشاهده ی برنامه های المپیک، آن هم به صورت واقعیت مجازی تجربه ی جالبی به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم فیلمبرداری و پخش واقعیت مجازی مسابقات المپیک، با چه کیفیتی ارائه می شوند.

آیا واقعاً حس حضور در عرصه ی مسابقات المپیک به افراد دست می دهد؟

آیا واقعاً به نظر می رسد که در کنار یوسین بولت در حال دویدن هستیم؟

همچنین شایعات جدیدی از سامسونگ منتشر شده که نشان می دهد این شرکت، در حال ساخت نسخه ای از گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) که مخصوص المپیک طراحی شده است. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، با نزدیک شدن به مسابقات المپیک، این نسخه از گوشی سامسونگ همراه با هدست واقعیت مجازی گیر، به فروش خواهند رسید.

منبع خبر: digitaltrends

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر