9 خودروی گران سال 2015 - 2016

9 خودروی گران سال 2015 - 2016

سرعت و قدرت در دنیای خودرو برای اکثر علاقمندان اولویت های اول در نظر گرفته می شوند اما گاهی فراهم آوردن این دو آیتم در یک خودرو باعث می شود که قیمت آن خودرو تا حد زیادی افزایش یابد . در این نوشتار به معرفی نه دستگاه از خودروهای گرانی که در دنیای سرعت و قدرت هم حرف های زیادی برای گفتن دارند ، پرداخته شده است .

رتبه نهم : زنوو اس تی وان ( Zenvo ST1 )
قیمت : 1.2 میلیون دلار

زنوو اس تی وان 269 مایل بر ساعت سرعت دارد . خودروهایی نظیر اس تی وان می توانند به سرعتی بیشتر از آنچه که برای آن ها ثبت شده است نیز دست یابند اما به شرط این که جاده ای مناسب برای تست کردن آن ها فراهم شود . به طور مثال برایان اسمیت گفته بود که در صورتی که طول جاده تست ونوم جی تی از 3.22  مایل بیشتر می بود می توانست رکورد سرعت این ابر خودرو را 10 مایل بالاتر ببرد ؛ در هر حال آنچه که همیشه در دنیای خودرو صدق کرده این است که هیچ محدودتی در این صنعت وجود ندارد و به همین نحو سازنده ای به نام Bryant the texan این فرصت را به دست آورده تا از باند فرود شاتل فضایی ناسا در فلوریدا برای تست کردن چنین خودروهایی استفاده کند از این رو در آینده ای نزدیک باید منتظر ثبت شدن رکوردهای بالاتری از خودروهایی نظیر اس تی وان باشیم .

رتبه هشتم : فراری لافراری ( Ferrari LaFerrari )
قیمت : 1.4 میلیون دلار

در زبان ایتالیایی این نام " The Ferrari " و یا همان فراری ترجمه می شود . لافراری اولین خودروی هیبریدی از این سازنده ایتالیایی می باشد که به یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر وی شکل ، یک موتور الکتریکی و یک سیستم بازیابی انرژی جنبشی مجهز شده است تا664  نیوتون متر گشتاور ، 1000 اسب بخار قدرت و 217 مایل بر ساعت سرعت داشته باشد . تنها تعداد محدودی خودرو در این کره خاکی وجود دارد که از نظر شتاب و قدرت برتر از لافراری می باشند . وزن این هیولای ایتالیایی از 1270 کیلوگرم کمتر است به همین دلیل شتاب 0 تا 60 مایل آن کمتر از 3 ثانیه و شتاب 0 تا 124 مایل آن کمتر از 7 ثانیه می باشد . 

رتبه هفتم : پاگانی وای را ( Pagani Huayra )
قیمت : 1.4 میلیون دلار

نامی عجیب و عملکردی حیرت آور دو دلیل اصلی مشهور بودن این خود می باشند . وای را در واقع نام خدای بادها در اینکاس است که تناسب زیادی با عملکرد این مدل از خودروی پاگانی دارد . پاگانی وای را از یک موتور 12 سیلندر وی شکل مجهز به دو توربو شارژر با برند AMG بهره می برد که قدرتی معادل 620 اسب بخار و گشتاوری معادل 740 فوت پوند را تولید می کند .

رتبه ششم : آستون مارتین وان 77 ( Aston Martin One-77 )
قیمت : 1.4 میلیون دلار

آستون مارتین وان 77 یک خودروی کوپه دو در بریتانیایی است که تنها در تعداد محدود 77 دستگاه ساخته می شود . این خودرو یکی از شاهکارهای سازنده انگلیسی خود می باشد که می تواند در مدت زمانی معادل 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت دست یابد . حداکثر سرعت این تک شاخ انگلیسی 220 مایل بر ساعت می باشد .

رتبه پنجم : کونیخ زگ وان :1  ( Koenigsegg One:1 )
قیمت : 2 میلیون دلار 

کونیخ زگ ادعا کرده که توانسته اولین مگا خودروی جهان را تولید کند . خودویی که نسبت وزن به اسب بخار آن یک به یک می باشد و به همین دلیل کونیخ زگ وان : 1 نامیده شده است . این خودرو می تواند سرعت خود را در مدتی کمتر از 20 ثانیه از حالت سکون به 250 مایل بر ساعت برساند و 1,340  اسب بخار قدرت دارد ؛ البته حداکثر سرعتی که برای این ابر ماشین ثبت شده  273 مایل بر ساعت می باشد . کونیخ زگ وان : 1 در واقع بر مبنای مدل آگرا آر (Agera R  ) ساخته شده است . وان : 1 نه تنها یکی از سریع ارین خودروهای جهان می باشد بلکه می تواند لقب یکی از پیشرفته ترین خودروهای موجود بر روی این کره خاکی را نیز به دنبال خود داشته باشد .

رتبه چهارم : فراری اف 60 آمریکا ( Ferrari F60 America )
قیمت : 2.5 میلیون دلار

اف 60 احتمالا جاه طلبانه ترین خودروی کروک فراری می باشد که 740 اسب بخار قدرت و 200 مایل بر ساعت سرعت دارد و می تواند در مدت زمانی معادل 3.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد . این خودرو بر مبنای مدل برلیانته F12 ساخته شده و البته تغییرات زیادی را نیز در خود دیده است . فراری تا به حال 10 دستگاه از این مدل را تولید کرده که توسط 8 آمریکایی و دو کانادایی خریداری شده اند .

رتبه سوم : بوگاتی ویرون ویور منصوری ( Mansory Vivere Bugatti Veyron )
قیمت : 3.4 میلیون دلار

ویرون منصوری 3.4 میلیون دلار قیمت دارد و می تواند با استفاده از موتور w16 خود به 1200 اسب بخار قدرت و 250 مایل بر ساعت سرعت دست یابد . ویور از نظر سرعت کمی کند تر از مدل سوپر اسپورت است اما از یک طراحی ظاهری جدید تر و جذاب تر ، مخصوصا در ناحیه جلو خودرو ، بهره می برد . ظاهرا تیونر ایرانی در ساخت این خودرو از یک فیبر کربن خاص استفاده کرده که مقاومت و کیفیت بالایی دارد . 

رتبه دوم : لیکان هایپر اسپورت ( lykan hyper sport )
قیمت : 3.4 میلیون دلار

لیکان هایپر اسپورت یک خودرو تولید محدود با اصالت لبنانی است که از یک موتور دبلیو شکل بهره می برد ؛ خودرویی که 3.4 میلیون دلار قیمت و245  مایل بر ساعت سرعت دارد و کارخانه آن در سال 2012 بنا شده است . یکی از علت گران بودن این ابر خودرو جواهرهایی می باشد که در ساخت آن به کار گرفته شده است . طبق اطلاعات موجود در ساخت چراغ های جلو این خودرو از الماس و LED های دارای تیغه های تیتانیومی استفاده شده است . خریداران این هیولای زیبا همچنین می توانند در مورد نوع یاقوت هاس سرخ و الماس های به کار رفته در ساخت این خودرو نیز حق انتخاب داشته باشند .

رتبه اول : لامبورگینی وننو ( Lamborghini veneno )
قیمت : 4 میلیون دلار

لامبورگینی وونو یک برچسب قیمت 4 میلیون دلاری را بر روی خود دارد که تا به حال در تعداد سه دستگاه ساخته شده است . ظاهرا وننو آنقدر حیرت آور است که یکی از خریدارانش راضی شده آن را بدون اینکه ببیند ، خریداری کند . طبق اطلاعات موجود مدل جاده ای این خودرو 4.5 میلیون دلار قیمت دارد و می تواند در مدت زمانی معادل 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد . وننو یک خودرو قدرتمند ، ایمن و لوکس می باشد که مفهوم جدیدی از کیفیت هایی نظیر پایداری و آیرودینامیک را در خود دارد . این خودرو می تواند به حداکثر سرعتی معادل 221 مایل بر ساعت دست یابد . لامبورگینی ابتدا گفته بود که تنها تعداد 9 دستگاه از این خودرو را وارد بازار می کند . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر