موتور جستجوی متن‌باز به نام Gello برای سیستم‌عامل اندروید، توسط "سیانوژن" به بازار عمومی معرفی شد.

موتور جستجوی متن‌باز به نام Gello برای سیستم‌عامل اندروید، توسط "سیانوژن" به بازار عمومی معرفی شد.

موتور جستجوی متن‌باز به نام Gello برای سیستم‌عامل اندروید، توسط "سیانوژن" به بازار عمومی معرفی شد.

این سخت‌افزار قابلیت‌ها و امکاناتی را ارائه می‌کند که در سخت‌افزارهای رسمی منتشر شده توسط فروشندگان این ابزارها وجودندارد. امکان بالا بردن کلاک و سرعت واحد پردازش مرکزی، ارائه‌ی فهرستی طولانی از نام گذرگاه‌های داخل شبکه،پشتیبانی ازفرمت فایل‌های صوتی حاصل از الگوریتم فشرده‌سازی بدون اتلاف وامکاناتی فراوان برای دستکاری و شخصی‌سازی رابط کاربری از جمله این ویژگی‌ها است.به گفته توسعه‌دهندگان سیانوژن،در این سیستم عامل هیچ نرم‌افزارجاسوسی‌ای وجودندارد.به تازگی این سیستم‌عامل ویژگی‌های جدید و جالبی در قالب یک موتور جستجوی جدید، به نام Gello، ارائه کرده است. البته این موتور جستجو شبیه به موتور جستجوی کروم است، اما نقش اصلی را در پیدایش آن، سیانوژن بازی کرده است. در واقع این موتور جستجو بر پایه‌ی ویژگی‌های اصلی "کرومیم" بنا شده است. کرومیم، پروژه‌ای برای ساخت یک مرورگرمتن‌بازاست که کد منبع گوگل کروم با آن برابری می‌کند. کرومیم مانندگوگل کروم است ولی ظاهر متفاوتی با گوگل کروم دارد و قابلیت پی‌گیری‌کننده گوگل را نیز دارا نمی‌باشد.
پروژه کرومیم نامش را از عنصرکرومیم،فلزی که کروم از روی آن ساخته می‌شود گرفته‌است.هدف گوگل از ساخت کرومیم که در مستندات بیان‌شده به توسعه‌دهندگان آمده، ساخت پروژه‌ای منبع باز است که محصول نهایی آن کروم خواهد بود. یکی از اهداف عمده کرومیم،علاوه بر ساخت مرورگری با مدیریت پنجره‌ای به شیوه برگه ‌بندی شده،ایجاد بستری برای برنامه‌های تحت وب است که آن را با یک مرورگر اینترنتی مرسوم متقاوت کرده‌است.
اخیراً توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل سیانوژن در صدد  طراحی و پیاده‌سازی یک موتور جستجوی جدید با ویژگی‌های شبیه به موتور جستجوی گوگل، برای سیستم‌عامل اندروید، به نام Gello برآمدند. از ویژگی‌های این موتور جستجو می‌توان به ذخیره‌ی محتوا برای استفاده‌ی غیر از آنلاین اشاره کرد.
در حال حاضر تاریخی برای عرضه‌ی نهایی این موتور جستجو به بازار عمومی ارائه نشده است؛ در حال حاضر تنها یک ویدیوی تبلیغاتی برای این موتور جستجو، دربردارنده‌ی ویژگی‌های این مرورگر عرضه شده است. البته این موتور جستجو به صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار داده شده است، به این معنی که علاقه‌مندان می‌توانند در پروژه‌ی پیاده‌سازی این مرورگر شرکت کنند.
ممکن است تصور شود که این مرورگر مشابه مرورگر کروم است؛ اما توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل سیانوژن، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کرده‌اند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت تغییر نام و مکان فیزیکی فایل‌های دانلود اشاره کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر