چگونه میتوان از صفحه نمایشِ گوشی اندرویدیِ خود عکس گرفت (نحوه ی گرفتن اسکرین شات)

چگونه میتوان از صفحه نمایشِ گوشی اندرویدیِ خود عکس گرفت (نحوه ی گرفتن اسکرین شات)

چگونه میتوان از صفحه نمایشِ گوشی اندرویدیِ خود عکس گرفت (نحوه ی گرفتن اسکرین شات) با این روش لحظات مهم را عکس برداری کنید.
امروزه اکثر مردم از تبلت ها و گوشی هایِ هوشمندِ اندرویدی خود به جای لپتاپ و PC هایشان استفاده میکنند. با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید از برنامه های شبه دسکتاپی زیادی برخوردار است و روز به روز بر تعداد این برنامه ها اضافه میشود بنابراین دلیل این مهاجرت خیلی واضح میباشد. یکی از جالب ترین و کم نمایان ترین ویژگی هایی که در گوشی های اندرویدی وجود دارد قابلیت عکس برداری از صفحه نمایش میباشد.

این عملکرد در حالی که خیلی ساده است ولی در گوشی های مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال نحوه ی اسکرین شات گرفتن در HTC ONE M9 کمی متفاوت تر از Samsung Galaxy S6 میباشد. در اینجا بدون در نظر گرفتن مدل گوشی تان به چند روش اصلی اشاره میشود.

نحوه ی اسکرین شات گرفتن از گوشی و تبلت های اندرویدی

زمانی که شما میخواهید از محتوای به نمایش گذاشته شده در گوشیِ خود عکس برداری کنید , اول دکمه ی پاور (دکمه ی روشن/خاموش) سپس دکمه ی کم کردن صدا را فشار دهید. فقط دقت کنید که , تا دکمه ی کم کردن صدا را نزدید دستتان را از دکمه ی پاور برندارید در غیر اینصورت صفحه نمایش گوشی تان خاموش میشود. اگر این کار را به درستی انجام دهید , صفحه ی گوشی تان یک فلش خورده و در نوار اعلان نوشته میشود که عکس در گالری شما ذخیره گردید.

android-snapshot-1-650-80

این ترکیبِ دکمه شاید در بعضی گوشی ها عملکرد خاصی نداشته باشد بنابراین ناراحت نشوید و به سراغ روش بعدی بروید.

بعضی از گوشی ها و تبلت ها از ترکیبِ دکمه ی متفاوت تری استفاده میکنند. اگر روش بالایی جواب نداد , دکمه ی پاور را فشار داده و سپس دکمه ی هوم (Home) را بزنید(Power + Home). فرقی نمیکند که دکمه ی هومِ گوشی شما یک دکمه ی فیزیکی باشد یا یک دکمه ی لمسی , در هر حال این روش همانند یک جادو عمل میکند. این روش حتی در گوشی های که به روش قبلی (Power + volume down) یعنی با فشار دادن دکمه ی پاور و سپس دکمه ی کم کردن صدا اسکرین شات میگرفتند نیز عمل میکند.

android-snapshot-2-650-80


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر