بهترین گجت های پوشیدنی مخصوص کودکان

بهترین گجت های پوشیدنی مخصوص کودکان

امروزه تکنولوژی های پوشیدنی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند امّا به نظر می رسد اغلب این ابزارها توجه خود را به سمت بزرگترها و دستگاه هایشان معطوف کرده اند پس سهم کودکان از دنیای تکنولوژی چیست خوشبختانه دستگاه های جالب زیادی برای کودکان طراحی شده است از اسمارت واچ گرفته تا دستگاه های ردیابی بسیاری از این دستگاه های پوشیدنی برای اهداف امنیتی طراحی و ساخته شده اند به لطف تکنولوژی جی پی اس GPS راحت تر می توان از امنیت کودکان اطمینان حاصل کرد و در عین حال آن ها را مستقل و شجاع بار آورد در این پست به بررسی برخی از دستگاه های پوشیدنی جالب که مخصوص کودکان طراحی شده اند می پردازیم

یک برچسب دوستانه:

اگر می خواهید از مکان دقیق کودک خود اطمینان حاصل کنید، کافی است از "برچسب دوستانه ی من" یا My Buddy Tag با قیمت معقولانه ای در حد 38 دلار استفاده کنید. این دستگاه در طرح ها و رنگ های مختلف موجود بوده و از بلوتوث برای ارتباط با دستگاه های متصل بهره می برد.

بخاطر استفاده از تکنولوژی بلوتوث، این دستگاه در محدوده ی ارتباطی خود، محدودیت هایی دارد. برای مثال، در فضاهای سربسته تا فاصله ی 40 فوت (تقریباً 12 متر) و در فضاهای آزاد بین 80 تا 120 فوت (24 تا 36 متر) قابلیت ارسال اطلاعات را دارند. بنابراین، اگر کودک شما قرار است به مدرسه برود، این دستگاه مناسب شما نخواهد بود مگر اینکه خود شما معلم او باشید! این دستگاه می تواند چند کودک را به صورت همزمان ردیابی کند که برای خانواده های چند فرزندی مناسب است.

یکی از ویژگی های جالب "برچسب دوستانه ی من" این است که اگر بیشتر از 5 ثانیه در آب غوطه ور شود، به شما اخطار می دهد تا از سلامت کودک خود مطمئن شوید. این دستگاه کم وزن، همچنین جایگاهی برای نوشتن اطلاعات پدر و مادر را دارد تا در صورت گم شدن کودک، مورد استفاده قرار گیرد.

 

اسمارت واچ فیلیپ 2:

اسمارت واچ فیلیپ 2 یا The Filip 2 برای کودکان رده ی سنی 4 تا 11 سال طراحی گردیده و در سیستم ردیابی آن، از چیزی فراتر از بلوتوث استفاده شده است. این دستگاه از اتصالات تلفن همراه بهره می برد، بدین معنا که والدین می توانند در هر زمانی، با کودک خود تماس برقرار کنند. در واقع، این دستگاه، تلفن هوشمندی است که به مچ دست کودک شما متصل می  شود.

اگرچه به نظر می رسد که وزن این اسمارت واچ کمی زیاد باشد، امّا باید توجه کرد که کودک، به این راحتی ها این تلفن هوشمند را گم نخواهد کرد. فیلیپ 2 که با قیمت 150 دلار می توانید آن را تهیه کنید، دارای دو دکمه ی بزرگ است که هر کدام از آن ها می تواند یک تریگر مکان یابی را فعال سازد و به شماره موبایل متصل به این دستگاه (شماره ی والدین) پیامک ارسال کرده و یا حتی تماس بگیرد. اگر این شماره، تماس را پاسخ نداد، فیلیپ 2 آنقدر با بقیه ی مخاطبین تماس برقرار می کند تا بالاخره یکی پاسخگو باشد.

در اسمارت واچ فیلیپ 2 قابلیتی تحت عنوان منطقه ی امن وجود دارد که اگر کودک شما این منطقه را ترک کند، اخطاری به والدین ارسال خواهد شد. آخرین نکته ی مهم این که فیلیپ 2 به طور پیوسته مکان کودک را با استفاده از GPS، GSM و Wi-Fi ردیابی می کند. البته باید ذکر کرد این اسمارت واچ فوق العاده فعلاً فقط برای خطوط تلفنی AT & T موجود است.

 

پاکت فایندر:

آیا برای ردیابی باید حتماً دستگاه را به مچ کودک وصل کرد؟ پاکت فایندر یا PocketFinder، دستگاهی است که طبق نام آن، به نظر می رسد که در جیب کودک قرار می گیرد، امّا می توان آن را در کوله پشتی یا هر جای دیگری قرار داد. این گجت، با استفاده از GPS و GSM، هر دو دقیقه یک بار سیگنالی را به سرور پاکت فایندر ارسال می کند. والدین می توانند با ورود به نرم افزار، در هر لحظه، از مکان کودک خود مطلع شوند. این دستگاه همچنین قابلیت ارسال پیام اضطراری از طرف کودک را دارد که با سه بار زدن بر روی دستگاه، اخطاری را به والدین ارسال می کند.

قیمت پاکت فایندر حدوداً 122 دلار می باشد که البته چون به برج های مخابراتی برای ارسال اطلاعات متصل می شود، احتیاج به پرداخت ماهیانه نیز دارد. خوشبختانه هزینه ی تماس در دو ماه اول در پرداخت اولیه ی دستگاه، گنجانده شده است.

 

میمو برای نوزادان:

اغلب پوشیدنی هایی که ذکر کردیم، مختص کودکانی است که در فضای خارج از منزل، مثلاً مدرسه یا گردش، حضور دارند. میمو، ابزاری است برای نظارت بر نوزادان، چه از نظر ردیابی، چه از نظر بررسی عادات خواب، نفس کشیدن، دمای بدن، موقعیت بدن و غیره. تمام این اطلاعات، با استفاده از بلوتوث، مستقیماً به تلفن هوشمند والدین ارسال می شوند. این دستگاه همچنین می تواند اطلاعات مربوط به صدای نوزاد را به پرستار کودک یا والدین ارسال کند.

مانیتور هوشمند میمو، در ابعاد مختلف و با قیمت 200 دلار موجود است. بنابراین با بزرگ شدن کودک دلبندتان، احتیاج به خریداری مجدد یا ورژن جدیدی از این دستگاه ندارید. فقط با خرید یک لباس با قیمت 30 دلار که میمو را بر روی آن نصب می کنید، قادر به ردیابی و نظارت بر سلامت کودک خود خواهید بود.

 

دوربین وی-تک کیدی زوم:

آیا گجت های کودکان فقط برای نظارت بر سلامت و امنیت آن ها طراحی شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دستگاه های جالبی برای کودکان طراحی شده اند که فقط جنبه ی سرگرمی دارند. از جمله ی این گجت ها می توان به دوربین وی-تک کیدی زوم یاVTech Kidizoom  اشاره کرد. این دوربین را می توان به لباس، دوچرخه، اسکیت بورد یا وسیله های مشابه متصل شود. از این دوربین برای گرفتن عکس و ویدئو استفاده می شود که بعداً قابلیت آپلود بر روی کامپیوتر را دارنددوربین وی-تک کیدی زوم که با قیمت 39 دلار موجود است، علاوه بر اینکه ضد آب و ضد ضربه می باشد، بازی های سرگرم کننده ای هم در خود جای داده است.

منبع خبر: digitaltrends

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر