یک دلیل برای برتری عملکرد باتری گلکسی S7 اگزینوس در مقایسه با مدل اسنپدراگون !

یک دلیل برای برتری عملکرد باتری گلکسی S7 اگزینوس در مقایسه با مدل اسنپدراگون !

سامسونگ به جز سال پیش که گلکسی S6 و گلکسی S6 ادج را وارد بازار کرد برای مدت زیادی با کوالکام شراکت داشته است و لازم به ذکر هم نیست که این تراشه ساز مستقر در ایالت سان دیگو آمریکا برای برخی از گوشی های پرچم دار سازنده کره ای پردازشگر ساخته است

 در هر حال نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که پردازشگرهای کوالکام تنها در بعضی از مدل های گلکسی به کار می رود به این نحو که به طور مثال کاربر آمریکایی گلکسی S7 و S7 ادج خود را با پردازشگرهای کوالکام و ما بقی کاربران ساکن در دیگر نقاط جهان گوشی های خود را با پردازشگر اگزینوس دریافت می کنند . 

بیشتر مواقع این تفاوت برای کاربران بی اهمیت است زیرا هر دو پردازشگر تقریبا عملکرد کلی یکسانی دارند و این امر در بنچ مارک های مختلف نیز ثابت شده است اما آنچه که باید پرسیده شود این است که آیا راندمان دو پردازشگر نیز یکسان است یا خیر . اطلاعات جدید این سوال را پاسخ می دهد !

برای پاسخ دادن به این سوال هنوز باید کارهای زیادی انجام شود . عده زیادی تا به حال اچ تی سی 10 ، ال جی جی 5 و دو مدل گلکسی S7 اسنپدراگون 820 را به میزان زیادی تست کرده اند . در این تست ها عمدتا برای پخش موسیقی از نرم افزارهای اسپاتیفای و تیدل و برای پخش کلیپ از نرم افزارهای یوتیوپ و نتفلیکس استفاده می شود . 

گیم بنچ ( GameBench ) به طور مثال برای پخش کلیپ از روش زیر استفاده می کند :

-    پخش کلیپ با LTE و خاموش کردن وای فای و بلوتوث
-    نصب تنها 12 نرم افزار برای کاربر که بعضی از آن ها فعال و قابلیت ارسال پیغام را نیز دارند .
-    پخش کلیپ های 30 دقیقه ای با کیفیت پیش فرض نرمال در نتفلیکس و یوتیوپ
-    نصب bloatware وریزون بر روی گلکسی S7 اسنپدراگون که امکان تاثیر گذاشتن نرم افزار بر روی راندمان دستگاه نیز وجود داشته است .

گیم بنچ در تست های پخش آهنگ نیز تقریبا از روشی مشابه استفاده می کند ؛ این روش ها عبارتند از :

-    پخش یک آهنگ به مدت 30 دقیقه
-    خاموش کردن قابلیت On Display
-    قرار دادن نرم افزار اسپاتیفای در حالت پخش موسیقی با حدکثر کیفیت
-    قرار دادن نرم افزار تیدل در حالت Hi-Fi برای پخش موسیقی

نتایج بنچ مارک های تست باتری برای گوشی های گلکسی S7 ، اچ تی سی 10 و ال جی جی 5 به نحو زیر است :

با توجه به این شکل می توان گفت که :

-    راندمان باتری گلکسی S7 اگزینوس در مقایسه با برادر اسنپدراگون دو قلوی خود به طور میانگین 71 درصد بیشتر است .
-    اگزینوس 8890 گلکسی S7 سامسونگ از اسنپدراگون 820 کوالکام اچ تی سی 10 و ال جی جی 5هم راندمان بالاتری دارد .
-    در حالت پخش موسیقی راندمان پردازشگر اسنپدراگون 820 کوالکاکم تنها به میزان بسیار کمی از راندمان مدل اگزینوس کمتر است .
-    گلکسی S7 مجهز به پردازشگر اسنپدراگون 820 پایین ترین راندمان تست را دارد .

نتیجه گیری

مهم ترین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه عملکرد پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 820 به عملکرد مدل اگزینوس 8890 شبیه است ، از نظر راندمان این تراشه در رتبه پایین تری قرار دارد ؛ البته bloatware های اضافی وریزون نظیر My Verizon Mobile  و VZ Protect نیز راندمان گوشی ها را تحت تاثیر قرار می دهند اما نمی توان گفت که این دو نرم افزار علت اصلی کاهش راندمان پردازشگرهای اسنپدراگون هستند .

اطلاعات حاصل شده از تست همچنین نشان داد که پردازشگر اگزینوس 8890 گلکسی S7 در مقایسه با اسنپدراگون 820 اچ تی سی 10 و ال جی جی 5 نیز راندمان بالاتری داشته است . این امر در هنگام پخش کلیپ های تصویری نیز بیشتر مشاهده می شود و در حدود 62 درصد می باشد .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر