با این ده ترفند مثل یک حرفه ای از اینستاگرام استفاده کنید

با این ده ترفند مثل یک حرفه ای از اینستاگرام استفاده کنید

استفاده از اینستاگرام ساده است و تقریبا همه به راحتی آن را یاد می گیرند اما با چند ترفند ساده می توانید خیلی بهتر و حرفه ای تر از آن استفاده کنید

از اینستاگرام روی وب استفاده کنید 
برای مدت طولانی اینستاگرام نسخه وب برای کاربران نداشت و فقط برای دستگاه های iOS بود. اما پس از مدتی اپلیکیشن اندروید اینستاگرام و وبسایت رسمی این وبسایت نیز منتشر شد، و حال می توانید صفحه پروفایل خود را به صورت لینک داشته باشید. 


می توانید آن را به وبسایت اصلی خود لینک کنید، می توانید پروفایل خود را ویرایش کنید ، بفهمید چه کسانی تصاویر شما را دیده اند و بفهمید فالوورهای شما چه فعالیت های جدیدی انجام داده اند. 
اگر به صفحه اصلی اینستاگرام بروید، می توانید آخرین فعالیت های کسانی که دنبال می کنید را ببینید و اگر می خواهید چیز خاصی را بیابید آن را جست و جو کنید و خیلی کارهای دیگر. 


تنها کاری که نمی توانید بکنید این است که عکس روی پروفایل خود آپلود کنید. البته انتظار می رود که به زودی این قابلیت نیز اضافه شود. 

از ویجت های اینستاگرام استفاده کنید
به دلایلی اینستاگرام ویجت های رسمی برای وبسایت ها ندارد. شما می توانید یک عکس خاص را در اینستاگرام روی یک وبسایت قرار دهید ( به گزینه ها در صفحه عکس بروید و کد مخصوص را از آنجا دریافت کنید)، اما اینستاگرام ویجت خاصی برای نشان دادن شبکه عکس ها ندارد. فلیکر و پینترست این کار را انجام می دهند، اما اینستاگرام نه.
در بیشتر مواقع در شرایط مشابه، وقتی که یک خدمات ارائه نمی شود، برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. یکی از بهترین ها ویجت LightWidget است که کاملا رایگان نیز می باشد. بقیه یا کار نمی کنند یا ارزش هزینه ی پرداختی را ندارند. 


استفاده از LightWidget بسیار ساده است. کافی است در وبسایت LightWidget وارد وبسایت اینستاگرام شوید. سپس نام کاربری خود را در جای مخصوص وارد کنید، و می توانید تصاویر خود را ببینید. از گزینه های سمت راست یکی را انتخاب کنید، و برای تغییر اندازه جعبه از دو فلش که در سمت راست تصویر قرار دارد استفاده کنید. می توانید ببینید که تصاویر در سایزهای مختلف به چه صورتند. 
اما اگر از سایت WordPress استفاده کنید، کار بسیار ساده تر می شود، چرا که پلاگین های مختلفی برای فید های جاسازی ایسناگرام در آن موجود می باشند. بهترین این فید ها Instagram Feed می باشد. 


این ویجت بسیار قابل تنظیم است و اگر 39 دلار بپردازید می توانید نسخه حرفه ای آن را خریداری کنید که حتی قابلیت های بیشتری، مانند فیلتر کردن، نظر شمار و لایک شمار و غیره دارد.

 
از ابزار هشتگ ایستاگرام استفاده کنید 
هشتگ های اینستاگرام ستون فقرات شبکه اجتماعی می باشند. تصاویر و افراد اینگونه یافته می شوند. هشتگ با توییتر اختراع شد و خیلی زود به دیگر شبکه های اجتماعی، از جمله اینستاگرام و فیسبوک نیز راه یافت. 
با این حال پیش از نگاه انداختن به هر ابزار، باید چندتا از مهم ترین هشتگ های اینستاگرام را درک کنید. یک جست و جوی سریع لیست های زیادی از پر استفاده ترین هشتگ ها یافت. 
اما ابزار های دیگری نیز وجود دارد که می توانید توسط آن ها هشتگ های مناسب را برای تصاویر خود انتخاب کنید. اول این که یک صفحه کلید آیفون به نام Tagsdock وجود دارد. صفحه کلید رایگان را نصب و دانلود کنید و وقتی که یک تصویر را در اینستاگرام خود اضافه می کنید از آن استفاده کنید. 


پس از انتخاب شاخه و زیرشاخه مورد نظر، به شما پیشنهادهایی برای انتخاب بهترین هشتگ ها داده می شود. موردی که می خواهید را انتخاب کنید و به تصویر شما اضافه می شود. مرتبط ترین هشتگ ها را انتخاب کنید و اگر می خواهید هشتگ های خودتان را روی تصویر قرار دهید، روی آیکونی که شبیه به یک کره زمین است و در پایین سمت چپ قر ار دارد کلیک کنید و صفحه کلید معمولی شما دوباره روی صفحه ظاهر می شود. 


یک وبسایت خوب دیگر  Websta می باشد. این وبسایت ابزارهای تحلیلی زیادی برای ایستاگرام، از جمله تگ ها دارد.در Websta می توانید یک حساب کاربری رایگان یا خریدنی داشته باشید. اما نسخه رایگان آن نیز کاملا به درد بخور است. 
برای مثال، می توانید بفهمید که چقدر از یک تگ استفاده کرده اید، کدام تگ ها بیشتر برای شما لایک و نظر داشته است ( همچنین می توانید تصاویر مربوط به آن تگ و 100 تگ برتر را ببینید. ) 


سایت های دیگری نیز برای هشتگ وجود دارد، مانند RiteTag, Iconosquare, Hashtags.org, Hashtagify.me و Hashatit.com. اما معمولا یا روی توییتر تمرکز دارند یا باید پول بپردازید. 

وقتی آدم های مورد علاقه شما پست می گذارند مطلع شوید


اگر آدم های زیادی را در اینستاگرام دنبال می کنید احتمالا نمی خواهید از همه پست های همه افراد با خبر شوید. اما اگر تعداد معدودی از افراد هستند که دوستشان دارید و می خواهید هرگاه که پست گذاشتند مطلع شوید، می توانید کاری کنید که فقط از پست های آن ها مطلع شوید. 
متاسفانه نمی توانید مانند گوگل پلاس مردم را در یک گروه قرار دهید و اطلاعیه را برای همه گروه روشن کنید. باید برای هر فرد جداگانه اطلاعیه را فعال کنید. خوشبختانه این کار ساده است. 
به پروفایل کاربر مورد نظر بروید و روی یکی از عکس های او کلیک کنید. روی سه نقطه در گوشه سمت راست تصویر ضربه بزنید و گزینه “Turn on post notifications” را در منویی که ظاهر می شود انتخاب کنید. 

از اینستاگرام به عنوان ویرایش گر عکس استفاده کنید ( بدون این که حتی هیچ پستی بگذارید)
آیا می دانستید که می توانید از اینستاگرام به عنوان ویرایشگر تصویر استفاده کنید؟ پس اگر می خواهید عکس خود را ویرایش کنید و آن را روی ایسنتاگرام آپلود نکنید می توانید این کار را انجام دهید. 
اول این که گزینه “Save Original Photo” را در تنظیمات اینستاگرام خود فعال کنید. سپس گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار داده تا اینترنت قطع شود و تصویر را آپلود نکند. 


حال یک تصویر روی اینستاگرام آپلود کنید. وقتی که تصویر را دیدید ویرایش های مورد نظر را انجام دهید و گزینه “share” را انتخاب کنید. اما چون گوشی در حالت هواپیما قرار دارد، و اتصال به اینترنت برقرار نیست، یک پیام خطا می بینید که می گوید آپلود با موفقیت انجام نشد. 
اگر گالری عکس دوربین خود را ببینید، عکس ویرایش شده را خواهید یافت. اما حتما پیش از آن که اینترنت خود را وصل کنید آن را از اپلیکیشن اینستاگرام پاک کنید. در غیر این صورت عکس شما وایرال می شود. 
در iOS شما می توانید به طور مستقیم از گالری روی ایستاگرام خود، در صورتی که نخواهید به آن فیلتر اضافه کنید عکس آپلود کنید. فقط کافی است تصویری که دوست دارید را بیابید، گزینه “Share” را بزنید، اینستاگرام را انتخاب کنید، یک کپشن اضافه کنید و آن را ارسال کنید. 

بین بیو و کپشن اینستاگرام خود فاصله بیاندازید 


شاید توجه کرده باشید که وقتی که یک کپشن تایپ می کنید یا بیو خود را ویرایش می کنید، دکمه بازگشت روی صفحه کلید گوشی شما ناپدید می شود. پس ممکن است نتوانید بین نوشته ها فاصله بیاندازید و درنتیجه خواندن آنچه نوشته اید دشوار می شود. 


وقتی که می خواهید هنگام نوشتن کپشن یا بیو به خط بعد بروید، کافی است دکمه 123 در زیر صفحه کلید را فشار دهید. حال می توانید دکمه بازگشت را ببینید. 

عکس ها را به صورت خصوصی برای دوستانتان بفرستید 
وقتی که عکسی را به اینستاگرام میفرستید، لازم نیست که آن را برای همه بفرستید. می توانید آن را برای یک فرد یا یک گروه بفرستید. می توانید همچنین عکسی را که شما یا کسی قبلا فرستاده برای یک فرد خاص بفرستید که چیزی شبیه به ریتوییت است. 
فرستادن پیام به شبکه خصوصی شما کاری ساده است. مانند همیشه عکس را ویرایش و آپلود کنید. وقتی که به صفحه به اشتراک گذاری رسیدید دو گزینه در بالا می بینید. گزینه “Direct“ را انتخاب کنید. 


وقتی که روی گزینه بالا ضربه بزنید لیستی از فالوور ها به شما می دهد. آنهایی که می خواهید پیام را برایشان بفرستید را انتخاب کرده و گزینه SEND را انتخاب کنید. 


برای دیدن پیام خود می توانید روی آیکون جعبه نامه ها در بالای سمت راست صفحه خانه خود ضربه بزنید. 

چند حساب کاربری داشته باشید 
اینستاگرام به شما اجازه می دهید که چند حساب کاربری داشته باشید و بین آن ها بچرخید. نیازی نیست که از یکی بیرون بیایید تا به دیگری بروید. به سادگی این است که یک منو را باز کنید و حساب کاربری که می خواهید با آن وارد شوید را انتخاب کنید. اما باید حداقل نسخه 7.15 برای iOS یا اندروید داشته باشید. 


برای شروع، به پروفایل خود بروید و آیکون چرخ دنده که در گوشه سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. در لیست تنظیمات پایین بروید تا گزینه “Add Account“ را بیابید. 


صفحه ورود باز می شود. اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید. 

و حال می توانید بین حساب های کاربری خود یکی را انتخاب کنید. 

راهنمای والدین در ایسنتاگرام را دانلود کنید


اگر یک کودک هستید، بودن در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار جذاب باشد، اما می تواند خطرناک نیز باشد.از بچه بازها گرفته تا قاتل های زنجیره ای، یا انسان های خطرناک دیگر ممکن است شما را آنلاین پیدا کنند. به عنوان والدین شما حق دارید که نگران آنچه که کودکتان در دنیای مجازی می بیند باشید. 
اینستاگرام این نگرانی را درک می کند، به همین دلیل راهنمای والدین برای اینستاگرام ساخته است. کافی است به Instagram Help بروید. گزینه “Safety” را یافته و گزینه Parents Guide را بیابید. شما می توانید این راهنما را به زبان های مختلف بیابید. 

بلاک کردن در اینستاگرام 
برای همه ما ممکن است پیش بیاید که بخواهیم کسانی را بلاک کنیم. کسانی که برای ما عکس، پیام یا چیزهای عجیب غریب می فرستند و ما را می ترسانند. پس اگر کسی برای شما مزاحمت ایجاد کرد می توانید آن ها را بلاک کنید تا دیگر نتواند پست های شما را ببیند. 
برای بلاک کردن کافی است به پروفایل کاربر بروید. سپس در گوشه سمت راست، روی سه نقطه ضربه بزنید. برای باز کردن منو روی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه “Block User“ را انتخاب کنید. 


سپس گزینه “Yes I’m sure” را انتخاب کنید. وقتی که کسی را بلاک می کنید، اینستاگرام به آن ها اطلاع نمی دهد، مگر این که آن فرد سعی کند پست های شما را ببیند. 

حال به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر