معرفی بهترین ابزارهای مقایسه فایل لینوکس

معرفی بهترین ابزارهای مقایسه فایل لینوکس

مقایسه فایل محتویات فایل های کامپیوتر را مقایسه می کند و محتویات مشترک و تفاوت های آن ها را پیدا می کند نتیجه این مقایسه ها اغلب به عنوان یک تفاوت یا diff شناخته می شود

diff نام یک کنسول معروف مبتنی بر نرم افزار مقایسه فایل است که تفاوت‌های بین دو فایل را در خروجی نمایش می‌دهد. ابزار diff در دهه 1970 بر روی سیستم عامل یونیکس توسعه داده شد. معمولأ diff برای نشان دادن تغییرات بین دو نسخه از فایل‌های یکسان استفاده شده است. پیاده سازی های مدرن ابزار diff، فایل های باینری را نیز پشتیبانی می‌کند.


لینوکس ابزارهای GUI زیادی دارد که با آن‌ها می‌توانید تفاوت بین دو فایل و یا دو نسخه از فایل‌های یکسان را به وضوح مشاهده کنید. از این مجموعه 6 ابزارGUI مقایسه فایل انتخاب شده است.


این نرم افزارها ابزار ضروری توسعه نرم افزار هستند، همچنین تفاوت‌های بین فایل‌ها یا دایرکتوری‌ها را نشان می‌دهند، فایل های متفاوت را با هم ادغام می‌کنند، تضادها را برطرف می‌کنند و خروجی را در یک فایل جدید ذخیره می‌کنند و یا پچ می کنند، و به بررسی تغییرات فایل و تولید اظهار نظر (به عنوان مثال تصویب تغییرات کد منبع قبل از این که آن‌ها به صورت یک درخت منبع ادغام شوند) کمک می کنند.

آن‌ها به توسعه دهندگان کمک می‌کنند که بر روی یک فایل کار کنند، و آن را به یکدیگر بدهند. ابزارهای diff  نه تنها برای نشان دادن تفاوت‌ها در فایل های متن باز مفید هستند؛ بلکه از آن‌ها می‌توان در بسیاری از انواع فایل های مبتنی بر متن استفاده کرد.


ابزارهای diff  :

  • Meld: ابزار ناظر diff و ادغام برای گنوم(GNOME)
  • xxdiff: ابزار مقایسه و ادغام فایل‌ها و دایرکتوری‌ها
  • Diffuse: ابزار ادغام و مقایسه فایل های متنی
  • KDiff3: تجزیه و تحلیل تفاوت متن‌ها برای حداکثر 3 فایل ورودی
  • Kompare: ابزار diff برای KDE
  • DiffMerge: مقایسه و ادغام فایل‌ها به صورت بصری

 

منبع خبر: linuxlinks

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر