روبی: ربات انسان نمایی که می‌رقصد و می‌تواند به زبان سینگلیش صحبت کند!

روبی: ربات انسان نمایی که می‌رقصد و می‌تواند به زبان سینگلیش صحبت کند!

دیروز در رونمایی نسخه سنگاپوری روبی صد نمونه از ربات روبی به طور همزمان رقصیدند این ربات بسیار محبوب است چون می تواند راه برود حرکت کند و شخصیتی دوست داشتنی دارد

نسخه سنگاپوری روبی، رباتی محبوب است که بیش از 120.000 نمونه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.روبی نه تنها زبان انگلیسی و ماندارین را می‌فهمد، بلکه زبان سینگلیش(زبان عامیانه سنگاپوری مبتنی بر انگلیسی) را نیز درک می‌کند.


دیروز در رونمایی از این ربات که قدش 34 سانتی‌متر و وزنش 1 کیلوگرم است، از او پرسیدند: " What's your name?"، روبی پاسخ داد: " Just call me Robi, lah!".


تسلط روبی به Singlish  توجه زیادی از عابران را جلب کرد. اما هر کسی که دلش می‌خواهد یک روبی داشته باشد باید صبور باشد.این ربات به‌طور کامل به فروش نمی‌رسد، بلکه قطعات آن به‌صورت هفتگی به‌دستتان می‌رسد.


70 هفته طول می‌کشد که بتوانید تمام قطعات روبی را دریافت کنید، هزینه کل آن حدود 2000 دلار می‌شود.قطعات روبی را می‌توان به راحتی مونتاژ کرد، و تنها به یک پیچ گوشتی نیاز دارید.محصول نهایی این ربات می‌تواند بیش از 250 عبارت را تشخیص و پاسخ دهد.


علاوه بر داشتن شخصیتی دوست‌داشتنی و توانایی راه رفتن و حرکت کردن، Robi  می تواند از پای خود برای تمیز کردن میز استفاده کند، یا شمارش معکوس انجام دهد.او همچنین می تواند برقصد، آواز بخواند، توپ را شوت کند و یک پرچم را برافراشته کند.

 

 

منبع خبر: digital.asiaone

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر