ده ابزار برای ساخت چت بوت

ده ابزار برای ساخت چت بوت

چت بوت نوعی هوش مصنوعی است که به صورت خودکار با کاربران چت می کند و پاسخ آن ها را می دهد ساخت آن با داشتن ابزار مناسب بسیار آسان دارد

درحالی که ساخت یک روبات برای بیشتر مردم بسیار پیچیده به نظر می رسد، ساختن یک چت بوت بسیار ساده است. چت بوت به یک هوش مصنوعی می گوند که به صورت خودکار با کاربران اینترنتی چت می کند و به سوال های آن ها پاسخ می دهد. 
یک چت بوت می تواند به طرق مختلف کار کند. با توجه به نوع آن، یک چت بوت می تواند با شما صحبت کند و یا به مشتریان خدمات ارائه دهد، می تواند به شما بگوید هوا چگونه است و یا حتی برای شما بلیط بگیرد. برای مشاغل، چت بوت می تواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد و در انجام کار به شما کمک کند. 
حال سوال پیش می آید که چگونه به آن دسترسی داشته باشیم و یا چگونه یک چت بوت بسازید؟ خب، اپلیکیشن های ساخت چت بوت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. بیشتر آن ها نیازی به دانش برنامه نویسی ندارند. 

چت فول (Chatfuel) 
اگر یک صفحه تجاری روی فیسبوک دارید، Chatfuel به کارتان می آید. این اپلیکیشن یک سازنده چت بوت برای فیس بوک مسنجر و تلگرام است. چت فول قدم به قدم شما را در ساخت چت بوت، بدون نیاز به کدنویسی یاری می دهد. شما می توانید یک پاسخ را ویرایش کنید و با کمک هایپرلینک ها محتوا اضافه کنید. 
اگر یک صفحه هتل دارید، چت بوت اتاق های خالی را برای هر تاریخی که مشتری مشخص کند لیست می کند. با چت فول همچنین می توانید مشتریان را در زمینه پروسه رزرو اتاق خود در فضایی بسیار دوستانه راهنمایی کنید. 

بوتسیفای (Botsify) 
بوستیفای یک سازنده چت بوت است که برای کاربران فیسبوک نیز ساخته شده است. برای استفاده از بوستیفای کافی است به وبسایت  botsify.com بروید، حساب کاربری فیسبوک خود را وارد کنید، یک وب هوک نصب کنید، فرمان خود را برای چت بوت بنویسید و اجازه دهید که خدمات مشتری را برای شما انجام دهد. در نسخه رایگان شما می توانید به تعداد نامحدود چت بوت بسازید. 
بوتسیفای به شما اجازه می دهد تا خدمات خود را لیست کنید، و آن ها را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید برای جذاب تر کردن مکالمات و معاملات تصویر اضافه کنید. 

اسموچ (Smooch) 
اسموچ یک اتصال یا پل بین اپلیکیشن های تجاری شما (Slack, Help Scout, Front, Zendesk و غیره) و اپلیکیشن های پیام رسان ( لاین، فیسبوم مسنجر، کیک، ویچت و غیره) است. اسموچ به یکی از اپلیکیشن های تجاری شما اجازه می دهد که تمام اطلاعیه های اپلیکیشن های پیام رسان دریافت کند. از این روش شما و تیم شما می تواند به هر سوالی که توسط چت از طرف مشتریان به دست می رسد را بدون نیاز به بستن اپلیکیشن تجاری پاسخ دهند. 
با اتصال های چن بوت، می توانید یک بوت بسازید و آن را با کانال های پیام رسانی که استفاده می کنید متصل کنید. نتیجه این است که بوت به پیام مشتری پاسخ می دهد و شما می توانید به راحتی پروسه های کاری رایج ، مثل جمع آوری داده های فرم، برنامه ریزی، انجام فرآیندهای پرداخت و دادن فیدبک را به صورت خودکار انجام دهید. 

فیسبوک مسنجر پلت فرم (Facebook Messenger Platform)
فیسبوک پلت فرم خود را دارد که به شما اجازه می دهد در صفجه رسمیشان بوت بسازید. البته این مورد از بقیه سازنده های چت بوتی که در این لیست می باشند پیشرفته تر است و لازم است که خودتان بعضی از کارها را انجام دهید. پیش از آن که بتوانید بوت خود را بسازید باید چند ابزار نصب کنید: the Messenger plugin, Messenger codes and links, customer matching, structured templates. 
خبر خوب این است که راهنمای کاملی برای ساخت چت بوت وجود دارد. همچنین می توانید از مسنجر بوت های فیسبوکی که از قبل وجود دارند نیز استفاده کنید.

بیپ بوپ (Beep Boop) 
بیپ بوپ یک پلت فرم میزبان غیر رایگان برای برنامه نویسانی است که می خواهند برای فیسبوک مسینجر یا اسلک چت بوت بسازند. کد منبع بوت خود را روی گیتاب (Github) تنظیم کنید، سپس آن را روی بیپ بوپ اجرا کرده و آن را با مسنجر یا اسلک همگام سازید. اسلک بوتز (Slackbots) که با بیپ بوپ ساخته می شود می تواند با استفاده از API پیام رسانی که به اسلک بوت شما اجازه می دهد به چت ها پاسخ دهد متصل شود. 
همین قانون برای مسنجر بوت هایی که از  API  دریافت/ فرستادن مسنجر استفاده می کنند نیز صدق می کند.از بوت در اینجا می توان برای صفحات تجاری فیس بوک استفاده کرد که در آنجا می تواند از راه چت با مشتریان ارتباط برقرار کند، به سوالاتشان پاسخ دهد، و در روند خرید به آن ها کمک کند. 

API.ai
API.ai یک ابزار قدرتمند برای ساخت یک بوت مسنجر سخنگو است. می توانید محتوای پیشرفته در آن وارد کنید، و در بوت مسنجر فیسبوک خود پشتبانی مدیریتی ایجاد کنید. API.ai طراحی شده است تا کار را برای هر دو برنامه نویسان و غیر برنامه نویسان راحت کند. فقط یک پروسه سه قدمی برای ساخت یک مسنجر بوت فیسبوک هوشمند لازم است. 
اول باید یک عامل بسازید، سپس چند مثال متنی از نحوه احتمالی صحبت کردن مردم با بوت ایجاد کنید، سپس API.ai مهم ترین کار را در پروسه ساخت بوت انجام می دهد، بوت را برای شما " آموزش می دهدl. وقتی که این کار تمام شد، فقط کافی است که بوت خود را متصل کرده و از آن استفاده کنید. 

بوت های تلگرام (Telegram Bots)
یکی از بهترین و جدید ترین قابلیت های تلگرام این است که چت بوت ها درون خود اپلیکیشن پیام رسان استفاده می شود. تلگرام کد چت بوت خود و تلگرام API خود را منبع باز کرده است، آن ها همچنین یک  Bot API و پلت فرم برای برنامه نویسان شخص ثالث خود برای ساخت بوت دارند. 
بوت هایی که با Bot API تلگرام ساخته می شود کارهای بسیاری می تواند انجام دهد، مانند فرستادن اطلاعات تنظیم شده و اخبار، یادآورها یا پیام های هشداری، همچنین می توانند با دیگر سرویس ها مانند گیتاب یا یوتوب آن ها را همگام ساخت، یا حتی می توان از آن ها برای ساخت بازی های یمانند روبات شطرنج باز استفاده کرد. 

بوت کیت (Botkit)
بوت کیت یک جعبه ابزار برای ساخت بوت برای فیسبوک مسنجر، اسلک، تویلو و دیگر پلت فرم های پیام رسان است. چیزی که بوت کیت را از دیگر سازندگان بوت متفاوت می سازد این است که برای فرستادن و دریافت پیام یک رابط معنایی ایجاد می کند تا برنامه نویسان بتوانند به جای درگیر شدن با اند پوینت یا نقطه پایانی APIروی ساخت اپلیکیشن هایشان تمرکز کنند. 
بوت های ساخته شده با بوت کیت چند قابلیت کلیدی دارند که می توان از آن ها برای ساخت اپلیکیشن های سختگو و هوشمند استفاده کرد. این قابلیت ها با شنیدن ، گفتن و پاسخ دادن نحوه صحبت کردن انسان های واقعی را ترسیم می کنند. با این اقدامات هسته ای، تقریبا هر نوع مکالمه می تواند تولید شود. 

کیت بوت (Kit Bot)
کیت بوت یک چت بوت اس ام اس است که با پرسیدن سوالات در مورد فعالیت های روزانه با دوستانتان و یادآوری به شما در مورد افرادی که مدتی است آن ها را ندیده اید،از روابط انسانی شما مراقبت می کند. استفاده از این سرویس ساده است، فقط کافی است که به سایت اصلی بروید و شماره موبایل خود را وارد کنید. 

Init.ai ( اینیت .ای آی) 
اینیت. ای آی به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن های هوشمند خود را بسازید، آموزش دهید و گسترش دهید. بوت های سخنگویی که می سازید می تواند از طریق فیسبوک مسنجر، وبسایت شما یا حتی اس ام اس به مشتریانتان دسترسی بیابد و به شما اجازه می دهد یک سیستم آموزش ماشین و درک زبان خیلی قوی به شما ارائه می دهد که میتواند ساختار جمله را بشکند و مفهوم مکالمه را تحلیل کند. اما نکته اینجاست که هنوز قابل استفاده نیست. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر