خطرناک ترین هکرهای کم سن و سال دنیا

خطرناک ترین هکرهای کم سن و سال دنیا

همه ی ما می دانیم هکر به کسی اطلاق می شود که به دنبال ضعف های یک سیستم کامپیوتری یا حتی یک شبکه می گردد تا از طریق آن به سیستم نفوذ کند منفعت مادی اعتراضی دعوت به چالش سرگرمی یا پیدا کردن نقاط ضعف یک سیستم و اقدام مناسب در جهت رفع این ضعف ها همگی می توانند از عوامل تحریک کننده برای یک هکر باشند در این پست قصد داریم جالب ترین و البته خطرناک ترین هکرهای کم سن و سال جهان را معرفی کنیم

همان طور که می دانید برای محافظت از یک سیستم کامپیوتری باید هم از لحاظ نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری آن را مقاوم کرد. هکر یا رخنه گر به شخصی اطلاق می شود که توانایی کشف حقایق و نحوه ی کار یک سیستم را دارد. هکرها با پیدا کردن نقاط ضعف یک سیستم/شبکه ی کامپیوتری برای منافع شخصی یا سازمانی و یا حتی در جهت رفع آن نواقص، به سیستم نفوذ می کنند. 

 

کریستوفر ون هاسل (۵ ساله)

کریستوفر ون هاسل به عنوان جوان ترین هکر دنیا و همچنین جوان ترین محقق امنیتی در شرکت مایکروسافت، شناخته شده است. کریستوفر با تشخیص یک آسیب‌پذیری امنیتی، یا به طور واضح تر، با پیدا کردن یک حفره ی امنیتی در سیستم ‌Xbox، توانست به بازی‌هایی دسترسی پیدا کند که به صورت تئوری غیر قابل دسترسی بودند. 

طبق گزارش بی بی سی و سایر منابع خبری، کریستوفر ون هاسل پنج ساله، هیچ نوع رمز عبوری را سرقت نکرده است. فقط زمانی که با صفحه تأیید رمز عبور مواجه شده است، مرتبا کلید space را فشار داده است و در نهایت Enter را زده است. بدین ترتیب، کریستوفر توانسته است وارد حساب کاربری پدر خود شده و به بازی ها و ویدیوهایی دسترسی پیدا کند که برای سن او، مجاز نبودند. بدین ترتیب کریستوفر، به عنوان جوان ترین هکر دنیا شناخته و به یکی از چهره‌های تاثیرگذار در عرصه ی تکنولوژی تبدیل شده است.

 

روبن پول (۹ ساله)

روبن پول با نه سال، به عنوان یکی از هکرهای اخلاقی دنیا شناخته شده است. این کودک با سرقت تمام اطلاعات یک گوشی اندروید (لیست مخاطبین، گزارش تماس ها و سایر اطلاعات داخلی سیستم) فقط در پانزده دقیقه، توانست توجه رسانه ها را به خود جلب کند.

در حال حاضر، روبن، در بخش CEO مربوط به بازی های پرودنت (به انگلیسی: Prudent Games) همکاری می کند. این کمپانی در زمینه ی  توسعه ی بازی های آموزشی فعالیت دارد و کارهای روبن، آموزش هایی را در خصوص نحوه ی انتخاب رمز عبور مؤثر (Cracker proof) یا نحوه ی شکستن رمز عبور (Crack Me If You Can) در اختیار سایر کودکان قرار می دهد. روبن که تا کنون سخنرانی های متعددی در سراسر دنیا داشته است، با نام مستعار «The Rapstar» در دایره ی هکرها شناخته می شود.

 

بتسی دیویس (۷ ساله)

بتسی دیویس که هفت سال بیشتر ندارد، دختری بریتانیایی تبار است که به همگان نشان داد هک کردن یک شبکه ی بی سیم، بسیار ساده است. در آزمایشی که زیر نظر رسانه های مهم صورت گرفت، بتسی موفق شد یک شبکه ی بی سیم را در ۱۰ دقیقه و ۵۴ ثانیه هک کند تا ترافیک یکی از اعضای شبکه را به سرقت ببرد.
برای این کار، بتسی فقط یک ویدیوی آموزشی در یوتیوب مشاهده کرده بود که درباره ی هک شبکه توضیح داده بود. سپس، یک نقطه دسترسی سرکش (به انگلیسی: rogue access point) ایجاد کرده بود. 

 

یک هکر ناشناس کانادایی (۱۲ ساله)

یک رسانه ی خبری گزارشی در رابطه با دانش آموز کلاس پنجم در مونترال تهیه کرده بود که مسئول حمله ی DoS و حملات مختلف دیگری به سایت های دولتی بوده است. این کودک دوازده ساله، باعث خسارتی بیشتر از ۶۰ هزار دلار شد و سایت‌های مختلفی را برای چندین روز تحت عنوان «ناشناس» از کار انداخت.
این کودک که مسئول حملات بزرگی به وب سایت های دولتی می باشد، اطلاعات سرقت شده را در ازای بازی های ویدیویی در اختیار یک گروه ناشناس قرار داد و انگیزه های سیاسی نداشت!

 

ACK! 3STX یک هکر استرالیایی (۱۵ ساله)

ACK! 3STX، نام مستعار یک هکر پانزده ساله ی استرالیایی است که موفق شد در مدت زمان کوتاهی به یکی از بهترین هکرهای یک فروم تبدیل شود. در این فروم، برای هر حمله ی موفق، به هکرهای عضو، امتیاز داده می شود. ACK! 3STX موفق شد در کمتر از سه ماه به وب سایت‌های ۲۵۹ کمپانی مختلف نفوذ کند تا بالاخره نرم‌افزار از کار افتاد و بعدها توسط پلیس استرالیا شناسایی و دستگیر شد.

طبق گزارش های مربوطه، این نوجوان پانزده ساله، پس از سرقت اطلاعات، آن‌ها را به انتشار گذاشته یا حتی تقاضای حق السکوت می‌کرده است. پس از اینکه این کودک توسط پلیس دستگیر شد، فوراً به گناهکار بودن خود اعتراف کرد و بیان داشت این هک ها را فقط برای این انجام داده است که خسته شده بوده و سعی در اثبات توانایی‌های خود داشته است.

منبع خبر: techviral

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر