معرفی WINDOWS 10: محیط اطلاع رسانی و مرکز اقدامات

معرفی WINDOWS 10: محیط اطلاع رسانی و مرکز اقدامات

معرفی WINDOWS 10: محیط اطلاع رسانی و مرکز اقدامات


هدف محیط اطلاع رسانی رساندن اطلاعات، توصیه و اخطار بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر است. از آنجایی که محیط اطلاع رسانی بسیار کوچک است و برنامه های زیادی می خواهند در دسترس شما قرار گیرند، برای گسترش این محیط روی فلش عمودی شکل در سمت چپ مجموعه آیکون ها کلیک کنید.
اگر به نظر شما محیط اطلاع رسانی زیاد شلوغ شده است . یا می خواهید برنامه خاصی را به آن اضافه کنید، تغییر به نمایش گذاری آن آسان است. به این روش ازقسمت  تنظیمات اطلاعیه ها و اقدامات  بازدید کنید: Start˂   Notifications and actions ˂ system. به دنبال لینک Select which icons appear on the taskbar بگردید و روی آن کلیک کنید.
می توانید انتخاب کنید که همه آیکون ها ی اطلاع رسانی نشان داده شوند و یا به طور انتخابی از گزینه های تغییر وضعیت که در کنار هریک از اپلیکیشن ها نشان داده شده استفاده کنید تا در محیط اطلاع رسانی نمایان شوند.
هنگامی که انتخاب کردید، فلش Back در در بالای پنجره را کلیک کنید تا به تابلو اطلاع رسانی و اقدامات بازگردید. حال روی لینک Turn system icons on or off کلیلک کنید تا خودتان انتخاب کنید که کدام آیکون های سیستم در محیط اطلاع رسانی نمایان شود.
آیکون های سیستم شامل ساعت، تنظیم صدا، کنترل شبکه، تنظیمات برق، شاخص ورودی، موقعیت و دکمه مرکز اقدام می شود. گزینه تغییر وضعیت ، هر آیکون سیستم را فعال یا غیر فعال می کند.
هنگامی که شخصی سازی خود را به پایان رساندید، می توانید پنجره تنظیمات اطلاع رسانی و اقدامات را ببندید.
حال نگاهی به مرکز اقدامات می اندازیم. روی آیکون مرکز اقدامات در محیط اطلاع رسانی کلیک کنید و مرکز اقدامات Windows 10 را باز کنید. این نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که از Windows Phone 8.1 به دسکتاپ Windows آورده شده است که اطلاع رسانی را با مجموعه ای از دکمه های اقدام سریع (Quick action) ترکیب کرده که شما را به تنظیمات خاصی هدایت می کند.

windows10 a
به طور منظم با مرکز اقدامات در تماس باشید تا بدانید که کامپیوترتان در چه وضعیتی است. اطلاعات به ترتیب الفبا فهرست شده اند و بر اساس اپلیکیشن گروه بندی شده اند  در نتیجه ممکن است یک اپلیکیشن در اطلاعات زیادی نشان داده شود. می توانید اطلاعات طولانی تر را با  کلیلک روی فلش رو به پایین مجاور گسترش دهید تا پیام کامل را بخوانید.
روی اطلاعات کلیک کنید تا به اپلیکیشن مورد نظر  یا محیط تنظیمات بروید تا اقدام مورد نظر را انجام دهید. برای پاک کردن اطلاعات X در مجاور اطلاعات یا گروه اطلاعات را بزنید و یا از گزینه Clear all در بالای سمت راست مرکز اقدامات  استفاده کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر