ده افزونه ی مهم برای سیستم امنیتی

ده افزونه ی مهم برای سیستم امنیتی

ده افزونه ی مهم برای سیستم امنیتی


بسیاری از این ویژگی های هوشمند خانگی از طریق گوشی های هوشمند امکانپذیر است. سیستم های امنیتی قدیمی تر، تنها به اعلام خطر دوربین های مداربسته محدود شده اند. در حالیکه می توان سیستم امنیتی را به روشنایی خانه، قفل الکتریکی درها، حسگرهای حرکت و  اینترنت وصل کرد و از مزایای سیستم کنترل و خودکارسازی خانگی استفاده کرد.
خواه سیستم شما توسط custome electronics، به صورت حرفه ای برنامه نویسی شده باشد و خواه یک سیستم امنیت خانگی DIY باشد، در هر صورت یک سیستم مناسب برنامه ریزی شده می تواند به اطلاعاتی که از دستگاه های متصل مانند آشکارسازهای حرکت و حسگر های پنجره می آید، به خوبی واکنش نشان دهد. برای مثال، زمانی که یک سیستم تغییر حالتی از سوی یک حسگر آب در زیرزمین دریافت کند، با فرستان پیام متنی یا چشمک زدن نور آشپزخانه، به آن پاسخ می دهد. یا اگر قفل الکترونیکی در باز شود و یا دوربین مداربسته در جلوی در حرکتی را احساس کند، پیام متنی ارسال می کند.
در اینجا ده دستگاه هوشمند برای اضافه کردن به سیستم امنیتی خانگی مورد بررسی قرار می گیرد. برای استفاده باید لیست دستگاه های سازگار کارخانه چک شود یا با متخصص یک سیستم امنیتی مشورت شود تا مطمئن شویم که سیستم امنیتی شما این لوازم جانبی را پشتیبانی می کند.


دوربین مداربسته
بهترین چیز در مورد دوربین های مدار بسته قابلیت اتصال به اینترنت است. تقریبا هر تولید کننده ای یک مدل مبتنی بر پروتکل اینترنت می سازد که شما از طریق آن بتوانید ویدئوی دوربین را از طریق هر دستگاهی با یک مرورگر وب مانند آیپد، گوشی هوشمند یا لپ تاپ، مشاهده کنید. اگر شما نوع تصویر دوربین یا کیفیت آن را دوست ندارید، می توانید از طریق برنامه، از راه دور، تنظیمات سیستم امنیتی را تغییر دهید. دوربین های مدار بسته برای نصب داخلی یا خارجی طراحی شده اند و نیز می توان در هر دو حالت استفاده کرد.

security channel vision camera
سوئیچ های هوشمند نور
یکی از اولین چیزهایی که برای یک سیستم امنیتی حرفه ای به شما پیشنهاد می شود، چراغ ها و کنترل روشنایی است. به این روش، زمانی که سیستم وجود شخصی را در حیاط خلوت احساس  می کند، با چشمک زدن چراغ، می تواند شخص را بترساند و دور کند. زمانی که این سیستم دود را تشخیص می دهد، می تواند لامپ مسیر اتاق خواب تا جلوی در را تشخیص دهد و روشن کند. برنامه قدیمی این سیستم، خاموش کردن چراغ، زمانی که شما را اتاق را ترک کردید، می باشد. راه های بی شمار دیگری وجود دارد که در آن چراغ ها و سیستم روشنایی با یکدیگر یکپارچه شوند.


پرده های خودکار
آویختن پرده و پوشانده پنجره، برای افراد احساس امنیت فراهم می آورد. بسیاری از میله ها و غلتک های موتوردار می توانند با یک سیستم امنیت خانگی یکپارچه شوند و به صورت خودکار پرده ها را، زمانی که به آن سیگنالی فرستاده می شوند، باز یا بسته کنند.

security lutron-serena-shades
ترموستات های هوشمند
علاوه بر تغییر حالت سوئیچ های هوشمند برای روشن کردن مسیر در پاسخ به اعلام خطر دود، یک سیستم امنیتی به ترموستات های هوشمند اعلام می کند تا سیستم HVAC  (گرما، تهویه و کولر( را برای پرهیز از پخش دود در هوا خاموش کند. و نیز همان طور که چراغها در پاسخ به سیستم امنیتی می توانند خاموش شوند، یک ترموستات نیز به صورت خودکار می تواند به حالت قبل برگردد تا پول و انرژی را ذخیره کند.


قفل های در الکترونیکی
علاوه بر راحت بودن قفل های الکترونیکی یا قفل های هوشمند برای حمل کلید کمتر، این قفل ها نیز می توانند در زمان ورود یا حضور افراد در خانه، به سیستم امنیتی اطلاع دهند. سیستم امنیتی یک پیام متنی یا ایمیل به شما ارسال می کند، این روش، راه حل مناسبی برای اطلاع از رسیدن بچه ها به خانه است. این قفل ها بر روی درهای داخلی نیز می توانند نصب شوند تا امنیت نقاط مختلف خانه را حفظ کنند.

security yale-deadbolt
حسگرهای Driveway
به نظر خیلی بهتر است که شما قبل از اینکه فرد زنگ خانه ی شما را به صدا درآورد، از حضور او اطلاع یابید. یک حسگر Driveway می تواند با به صدا درآوردن زنگ تلفن به شما اطلاع دهد که یک وسیله نقلیه، به محوطه ساختمان شما وارد می شود. در این صورت شما با استفاده از دوربین مدار بسته می توانید تشخیص دهید که فرد را می شناسید یا در صورت تمایل وانمود کنید که در خانه نیستید. مانند اکثر محصولات دیگر که می توانند با سیستم امنیتی در تعامل باشند، این حسگرها نیز در دو نوع سیمی و بی سیم موجود می باشند.

security dakota alert sensor alarm
سیستم مخابره داخل ساختمان
یک تلفن دیجیتال به عنوان بخشی از دستگاه مخابره داخل ساختمان، به شما اجازه می دهد تا به آسانی با اعضای دیگر خانواده ارتباط برقرار کنید. با یک گوشی در آشپزخانه می توانید با گرفتن شماره فرعی به اتاق های دیگر زنگ بزنید. با استفاده از این تلفن نیز می توان بر بچه نظارت داشت. با فعال کردن ویژگی نظارتی، می توان به بچه ی خواب در هر جای خانه گوش داد. این تلفن ها را می توان در جلوی در نیز نصب کرد تا با افراد قبل از ورود به خانه صحبت کرد یا به آنها خوش آمد گفت. این تلفن به صورت مستقیم با سیستم امنیتی کار نمی کند ولی به عنوان یک دستگاه مکمل است. بعضی از این سیستم های امنیتی چنین ویژگی را در خود دارند، بنابراین شما می توانید به صورت مستقیم با استفاده از صفحه کلید با سیستم کار کنید.

security Savant Smart Control Phone
حسگرهای آب
حسگرهای آب می توانند در تلمبه آب، ماشین لباسشویی یا زیر سینک قرار گیرند و اگر رطوبتی را تشخیص دادند، به سیستم امنیتی اطلاع دهند. در این حالت سیستم امنیتی می تواند یک پیام متنی یا ایمیل ارسال کند، زنگی را به صدا در آورد و یا منبع آب را خاموش کند. حسگرهای دمای هوا، حسگرهای سرما و حسگرهای رطوبت می توانند برای دیگر شرایط مضر محیط با سیستم امنیتی ارتباط برقرار کنند.


DVR
در اینجا DVR را برای ضبط برنامه های مورد علاقه شما معرفی نمی کنیم، بلکه این دستگاه می تواند استفاده امنیتی نیز داشته باشد. با استفاده از DVR می توان عکسهایی را که با استفاده از دوربین های امنیتی گرفته شده اند، ضبط کرد. شما می توانید با استفاده از دوربین به صورت پیوسته تمام تصاویر و فیلم ها را ضبط کنید ولی فضای زیادی بر روی هارد می خواهد. اگرDVR  یک مرورگر وب نیز داشته باشد، می توانید ویدئوها را از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند، کامپیوتر یا دیگر دستگاه های هوشمند مشاهده کرد.


آژیرهای مخصوص
اکثر سیستم های امنیتی در زمان اتفاقات فوری زنگ خطر را به صدا در می آورند. در بسیاری از موارد می توان دستگاههای ایجاد صدای دیگری به سیستم وصل کرد. صدای یک موسیقی زمانی که شخصی در ورودی استخر را باز می کند می تواند توجه شما را جلب کند. یا می توان یک آژیر برای ترساندن افرادی که از حیاط خلوت وارد می شوند به کار برد یا صدای زنگ کوتاه برای زمانی که بچه ممکن است در خانه را باز کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر