10 ترفند برای حرفه ای شدن در نرم افزار Photos اپل !

10 ترفند برای حرفه ای شدن در نرم افزار Photos اپل !

سیر تکاملی آهسته نرم افزار فوتوز اپل برای کاربران تا حدی گیج کننده بوده اما هم اکنون با عرضه شدن iOS 10 و macOS Sierra این نرم افزار کمی منسجم تر و پایدارتر شده است .

هنوز هم راه هایی وجود دارد که کاربران نسبت به آن ها بی اطلاع هستند اما در صورت یاد گرفتن این ترفندها می توانند بیشترین استفاده را از نرم افزار فوتوز ببرند . در این نوشتار به شرح 10 ترفند پرداخته شده که کاربر را در استفاده از این نرم افزار در موبایل و دسکتاپ حرفه ای تر می کند . 

1-    برای یافتن تصاویر از Siri استفاده کنید .

نقش دستیار مجازی Siri در سیستم عامل های اپل هر روز برجسته تر می شود . کاربران در iOS و به زودی در macOS می توانند برای پیدا کردن تصاویر مورد نظر خود روی کمک این دستیار مجازی حساب کنند . Siri قابلیت درک تاریخ ها ، مکان ها ، زمان های هفته و کاربردهای مشابه را نیز دارد و علاوه بر این می تواند به سوال های مرتبط با این کاربردها نیز پاسخ دهد .

2-    با اکستنشن ها ( extension ) بیشتر کار کنید .

اپل در سیستم عامل های iOS 8 و OS X El Capitan برای اولین بار قابلیت پشتیبانی اکستنشن های مختلف را به نرم افزار فوتوز اضافه کرد . این امر باعث شد که کاربران بتوانند از ابزارها و فیلترهای ساخته شده توسط شرکت های واسط در این نرم افزار استفاده کنند . نرم افزارهای زیادی در بازار وجود ندارد که بتوانند فوتوز را پشتیبانی کنند اما با وجود این اپلیکیشن هایی مانند فرگمنت ( Fragment ) و افتر لایت ( Afterlight ) در iOS و تونالیتی (Tonality  ) و افینیتی فوتو (Affinity Photo ) در macOS می توانند ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربران بگذارند .

3-    قابلیت های doodle را به تصاویر خود اضافه کنید .

این قابلیت کاربردهای فراوانی دارد و می تواند امکان نقاشی کردن بر روی تصاویر ، اضافه سازی حباب های بزرگ کننده و کادرهای پیام نویسی را برای کاربر فراهم سازد . در سیستم عامل iOS 10 ، برای استفاده کردن از این ابزار ، زمانی که تصویر در حال نمایش می باشد ، ابتدا باید روی Editbutton ( اسلایدرها ) کلیک کنید و سپس آپشن Markup را انتخاب نمایید . 

4-    فایل ها را به طور موضعی نگه دارید تا در حالت آفلاین هم به آن ها دسترسی داشته باشید .

اگر که در یک سرویس iCloud Photo Library جدید اکانت بسازید می توانید برای داشتن فضای بیشتر در سیستم عامل Mac تصاویر خود را با رزولوشن کامل در کلود ذخیره سازی کنید و یا آن ها را در هنگام نیاز دانلود سازید تا در حالت آفلاین هم به تصاویر دسترسی داشته باشید . برای استفاده از این سرویس در دسکتاپ ابتدا نرم افزار فوتوز را باز کنید و سپس گزینه Preferences را انتخاب نمایید .

5-    افکت های ایجاد شده بر روی یک تصویر را روی یک تصویر دیگر کپی کنید .

اگر که روی یک تصویر تغییراتی زیبا را ایجاد کرده اید می توانید آن تغییرات را بر روی یک تصویر دیگر هم کپی کنید . برای استفاده از این قابلیت در سیستم عامل macOS زمانی که نرم افزار فوتور فعال می باشد از صفحه Edit گزینه Image  و سپس گزینه Copy Adjustments  را انتخاب کنید تا تغییرات ایجاد شده کپی شود ؛ سپس تصویر مورد نظر خود را باز کنید و از صفحه Edit ابتدا گزینه Image و سپس گزینه Paste Adjustments را انتخاب نمایید تا تغییرات ایجاد شده در تصویر قبلی بر روی تصویر جدید هم اعمال گردد .

6-    به طور دستی گزینه geo-location data را به نرم افزار فوتوز اضافه کنید .

بسیاری از سرویس ها از دیتای محلی استفاده می کنند . اگر که می خواهید از این قابلیت برای تصویری که با DSLR گرفته شده است ، استفاده کنید ؛ در فوتوز دسکتاپ تصویر را باز کنید ، روی گزینه Information (i) از منو نوار ابزار کلیک نمایید و سپس در قسمت Assign a Location نام و یا مختصات جغرافیایی  منطقه مورد نظر خود را وارد سازید .

7-    تصاویر غیر ضروری خود را مخفی کنید .

احتمالا تصاویری وجود دارد که نمی خواهید آن ها را پاک کنید ولی نیازی هم به آن ها ندارید . برای مخفی کردن این تصاویر درiOS  باید از منو Share و در macOS باید از منوImage  استفاده کنید . با انجام این کار تصاویر مخفی شده به یک فولدر با نام Hidden ، که در صفحه Albums ساخته می شود ، منتقل می گردد . 

8-    کنترل Memories را به اپل بسپارید .

یکی از ویژگی هایی که چند ماه پیش به نرم افزار فوتوز دسکتاپ و موبایل اضافه شد ، قابلیت مموریز می باشد . این ابزار می تواند به طور خودکار تصاویر مورد نظر کاربر را برحسب زمان ، مکان و تاریخ در قالب اسلاید نمایش دهد . 

9-    تصاویر پاک شده را بازیابی کنید .

تصاویر فایل های های دیجیتالی ارزشمندی هستند که پاک شدن تصادفی آن ها ناراحتی های زیادی را می تواند ایجاد کند . در سیستم عامل های iOS و macOS و با استفاده از سرویس iCloud می توانید تصاویری را که حداکثر یک ماه از زمان پاک شدن آن ها می گذرد ، بازیابی کنید . 

10-    تصاویر Live Photos را انتقال دهید .

فایل های Live Photos می توانند لحضات کوتاهی از زمان را برای شما حفظ کنند با وجود این تبدیل کردن آن ها به فرمت های پشتیبانی کننده نرم افزارهای واسط کمی پیچیده است . در فوتوز macOS می توانید با نگه داشتن کلید Option  و کشیدن تصاویر Live Photos به دسکتاپ این فایل ها را در فرمت های JPEG و MOV ایجاد کنید . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر