هشت دستگاه ضروری برای برقرای یک سیستم امنیتی در خانه

هشت دستگاه ضروری برای برقرای یک سیستم امنیتی در خانه

هشت دستگاه ضروری برای برقرای یک سیستم امنیتی در خانه


بر اساس گزارش FBI، قربانیان دزدی، در سال 2013 تقریبا 4.5 بیلیون دلار ضرر مالی دیده اند و در حدود 74 درصد دزدی ها، دزدی از املاک مسکونی بوده است. سایت SafeWise گزارش کرده است که دزدها معمولا از خانه های مجهز به سیستم امنیتی پرهیز می کنند و اگر صدای زنگ خطر را بشنوند، فرار می کنند. اینها دلایلی است که شاید شما را به فکر یک سیستم امنیتی در خانه بیندازد.


هزینه های نظارت:

نظارت موضوع مورد بررسی مهمی است. آیا شما می خواهید که دیگران خانه ی شما را تحت نظر بگیرند؟ از آنجاییکه هزینه ی این کار باید همراه با نصب سیستم پرداخته شود، بعضی از سیستم های امنیتی خانگی برنامه های اختیاری برای نظارت شبانه روزی در هفت روز هفته از خانه ی شما را دارند که البته هزینه ی اضافی برای شما خواهد داشت. برای این نظارت تمام وقت، سرویس های بسیاری وجود دارد. سیستم هایی مانند ADT، Comcast و AT&T برای نظارت تمام وقت، از 29.9 دلار تا 49 دلار هزینه می برند و نیز خیلی سریع به زنگ خطر خانه شما پاسخ خواهند گفت.


یک هزینه ی دیگر:

علاوه بر هزینه های نظارت، چیزهای دیگری نیز وجود دارد باید هزینه ی آنها نیز پرداخت شود. برای مثال، بعضی از شهرها هزینه ای برای صدور مجوز سیستم امنیتی درخواست می کنند و بعضی دیگر برای زنگ خطرهای اشتباه، ممکن است هزینه بگیرند. با شرکت نظارت و نصب و یا حتی شهرداری تماس بگیرید تا در مورد هزینه های مربوط به این سیستم قبل از اینکه دیر شود، مطلع شوید. می توانید با شرکت بیمه ی خود برای پرداخت پول یا تخفیف برای سیستم های امنیتی نصب شده، نیز تماس بگیرید.
امنیت قسمتی از یک پروژه ی بزرگتر است. امنیت به راحتی با سیستم خودکار خانگی بخصوص روشنایی، یکپارچه می شود. اگر شما هم اکنون دستگاه های هوشمند دارید یا می خواهید در آینده ای نزدیک آنها را به سیستم خانگی خود متصل کنید، مطمئن شوید که سیستم امنیتی شما با آنها سازگار است.


سیمی در مقابل بی سیم:

سیستم های با سیم، قوانین خاص خود را برای برقرار امنیت دارند. حال آنکه، گزینه های امنیتی بی سیم بسیاری نیز در این روزها یافت می شود. به عبارت دیگر، فکر نکنید که اضافه کردن یک سیستم امنیتی در خانه نیاز به ایجاد حفره های بزرگ در دیوارها دارد و هم چنین بهتر است بدانید که اکثر سیستم های بی سیم، کاملا بی سیم هم نیستند. بسیاری از آنها، احتیاج به منبع انرژی یا دیگر اتصالات سیمی دارند.


قفل های هوشمند
به نظر نمی رسد که این سیستم، بخشی از سیستم امنیتی با تکنولوژی بالا باشد ولی در واقع می تواند باشد. قفل های هوشمند، گاهی در کنار یک سیستم امنیتی قرار می گیرند و بعضی نیز، به تنهایی و یا حداقل تنها با یک گوشی هوشمند یا دستگاه های متصل به وب دیگر کار می کنند. زمان انتخاب یک قفل هوشمند، اندازه ی قفل، عملکرد و قیمت آن را در نظر بگیرید.

Security-August
صفحه کنترل
صفحه کنترل ها بیشتر برای سیستم های امنیتی حرفه ای نصب می شوند. اگر تصمیم دارید یک سیستم امنیتی با تکنولوژی بالا، داشته باشید؛ نیاز است که مغزی هم برای انجام فرامین در نظر بگیرید. صفحه کنترل بر فعالیت اجزای مختلف نظارت می کند. اگر دوربین یا حسگر، تغییر حالت دهند، صفحه کنترل به شما یا شرکت نظارت کننده اعلام می کند. اگر چه همه ی لوازم موجود در این لیست به یک صفحه کنترل نیاز ندارند، ولی آنها می توانند با در کنار یکدیگر قرار گرفتن، یک سیستم کامل همراه با یک صفحه کنترل داشته باشند. گزینه های بی سیم و با سیم بسیاری برای تکنولوژی صفحه کنترل وجود دارد. ADT، صفحه کنترل های خاصی دارد که با محصولات دیگر و شرکت نظارت کننده تمام وقت، یکپارچه می شوند. صفحه کنترل M1 از شرکت EIK، برای کار با سیستم های مناطق خاص طراحی شده است. Honeywell نیز سیستم های خاص مانند VISTA-21iP دارد که تا 48 منطقه را پوشش می دهند.

Security-Honeywell
صفحه کلید
اگر تصمیم به نصب یک سیستم امنیتی دارید، باید راهی هم برای دسترسی به آن داشته باشید. سیستم های جدیدتر با گوشی های هوشمند کار می کنند و نیازی به صفحه کلید ندارند ولی صفحه کلیدها نیز هنوز دستگاه های بسیار مفیدی هستند. عکسی که در اینجاست مربوط به سیستم عنبیه ی Lowe است.

lowes-iris-keypad
حسگرها
انواع مختلفی از حسگرهای امنیتی وجود دارد. اینها در واقع سوئیچ هایی هستند که در زمان لازم، تغییر حالت می دهند. بعضی از حسگرها، مانند حسگرهای تماسی، زمانی اعلام خطر می کنند که یک در یا پنجره باز شود. بعضی زمانی که شیشه شکسته شود و یا آب در جای غیر معمول ریخته شود، اعلام خطر می کنند. زمانی که یک حسگر تغییر حالت می دهد، بااستفاده از صدا اعلام خطر می کند یا یک پیام منتی را ارسال می کند و یا حتی به اطلاع مقامات بالاتر می رساند. در بعضی موارد، حسگر، دوربین را به کار می اندازد تا وقایع را ضبط کند. اگرچه حسگرها کوچکترین بخش یک سیستم امنیتی هستند ولی در واقع مهم ترین نیز می باشند. مطلع باشید که نصب بعضی از حسگرها و یکپارچه سازی آنها با سیستم امنیتی، نیاز به  استفاده از سیم دارد. البته، حسگرهایی نیز هستند که نیاز به سیم ندارند و به راحتی نصب می شوند مانند Swann Magnetic Window/Door.

Security-Swann
آشکارساز حرکت
اگر یک مزاحم از حسگرهای در و پنجره نیز گذشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این موارد می توان به یک آشکارساز حرکت فکر کرد. این وسیله بسیار به حسگر شبیه است با این تفاوت که تنها گرمای بدن و حرکت را متوجه می شود. حیوانات دست آموز هم می توانند آشکار سازهای خوبی باشند ولی اگر شما یک حیوان دست آموز خانگی ندارید، می توانید یک آشکارساز مانند Belkin’s WeMo Switch+Motion با قیمت 79.99 دلار خریداری کنید. این آشکارساز را به دستگاه وصل کنید و با یک لامپ و برنامه رایگان WeMo هماهنگ کنید. کاربران می توانند این دستگاه را طوری تنظیم کنند که زمانی که حرکتی انجام شد، لامپ یا پنکه یا دستگاه دیگری روشن شود. این سیستم نیز می تواند اعلام خطر کند و به راحتی هم با دستگاه های متصل به وب، وصل شود.

Security-Belkin
حسگر مجاورت
یک حسگر مجاورتی، دستگاه پشتیبان خوبی است زیرا می تواند در کنار هر سیستمی که می خواهیم، قرار گیرد یا در صورتی که هر کدام از اعضای خانواده، منزل را ترک کنند، به شما اطلاع دهد. استفاده ی خوب دیگر از این حسگر، اینست که در مورد سیستم شما، به شما یادآوری می کند.

smart-things-proximity-sensor


آشکار کننده ی دود/مونوکسید کربن
استفاده از آشکارکننده های دود از نظر قانونی نیز لازم هستند. آنها حتی می توانند از تکنولوژی بالا استفاده کنند. اگر این آشکارکننده ها در کنار سیستم های امنیتی قرار گیرند، می توان عکس العمل سریعی از پلیس یا آتش نشانی هم دریافت کرد. دستگاه جدید موجود با نام Nest Protect  با سیستم های امنیتی بزرگتر کار نمی کند ولی با ترموستات های Nest و یا دستگاه های متصل به وب بسیاری کار می کند. در صورت وجود دود یا مونوکسید کربن دستگاه به صدا در می آید که با تکان دادن دست می توان صدای آن را قطع کرد و ویژگی نور در مسیر دارد که راه را در شب روشن می کند.

 

Security-Nest
دوربین های امنیتی بی سیم
دوربین ها بخش حیاتی از سیستم امنیتی خانگی شده اند. چه کسی است که نخواهد در زمانی که در خانه نیست، از خانه ی خود خبر داشته باشد؟ گزینه های با سیم بسیاری وجود دارد، ولی دوربین های بی سیم با قابلیت اتصال به وب به تازگی بسیار محبوب شده اند. دوربین Dropcam Hd و SmartCam HD PRO نیز دوربین راحتی برای استفاده می باشند. دوربین را در جایی که می خواهید قرار دهید، آن را روشن کنید، به شبکه خانگی متصل کنید و در این صورت می توانید با استفاده از هر دستگاهی که به وب متصل است، تصاویر زنده داشته باشید. بعضی از دوربین های پایه دار با پرداخت هزینه ماهانه، می توانند از ذخیره سازی Cloud نیز بهره مند شوند.

Security-Samsung

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر