از یک مانیتور برای کنسول بازی استفاده کنید تا در پول، زمان و خیلی چیزهای دیگر صرفه جویی کنید

از یک مانیتور برای کنسول بازی استفاده کنید تا در پول، زمان و خیلی چیزهای دیگر صرفه جویی کنید

برای بازی با کنسول ها می توانید به جای تلویزیون از مانیتور استفاده کنید. با این کار می توانید در هزینه، فضا و خیلی چیزهای دیگر صرفه جویی کنید و بیشتر از بازی خود لذت ببرید.

به دنبال چیزی می گردید که با آن بتوانید با آخرین نسل کنسول خود بازی کنید؟ شاید خیلی پول یا فضا نداشته باشید و یا بخواهید بیشترین استفاده را از خرید خود بکنید؟ شاید مانیتور کامپیوتر بتواند این مشکل را حل کند. 
اگر سال ها پیش کامپیوتر خود را با یک لپ تاپ عوض کرده اید شاید ندانید که تفاوت بین مانیتور و تلویزیون یک خط خیلی باریک است به خصوص که پنل های صفحه های عریض p 1080 استاندارد شده است. 
به این دلایل ممکن است بهتر باشد که برای پلی استیشن یا ایکس باکس خود از یک مانیتور استفاده کنید. 

مانیتورهای قابل حمل فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنند
اگر دو نفر باشید ممکن است نتوانید با یک تلویزیون دو نفره بازی کنید، اما اگر یک مانیتور داشته باشیدچون سبک وزن و قابل حمل است می توانید هرگاه که آن را لازم ندارید از روی میز برش دارید. همچنین می توانید با یک کابل ارزان قیمت  HDMI بلند، مانیتور را روی میز قهوه خوری بگذارید، در حالی که تلویزیون در جای خود باقی می ماند. با این روش می توانید به طور همزمان با دو کنسول بازی کنید. 
یک پانل کوچک تر فضای کمتری اشغال می کند، همچنین صفحه نمایش نازک تر و سبک تر نیز می شود. درون یک مانیتور پردازنده چهار هسته ای که در تلویزیون های جدید هست وجود ندارد، و ورودی های کمتری دارد. 
اگر فضای خالی ندارید، برای مثال در خوابگاه زندگی می کنید و یا اتاقتان خیلی کوچک است، یا صاحب خانه به شما اجازه نمی دهد که تلویزیون را به دیوار متصل کنید، و یا در خانه ای زندگی می کنید که همه می خواهند تلویزیون نگاه کنند، یک مانیتور می تواند راهی بسیار خوب برای بازی های کنسول باشد. 

بشتر سود می کنید
یک مانیتور خوب از یک تلویزیون بد ارزان تر است، به خصوص اگر فقط از پانل برای بازی استفاده کنید و نه چیزهای دیگر. نیازی نیست که برای قابلیت های تلویزیون، رابط های شبکه، درگاه های HDMI و دیگر ارتباطاتی که از آن ها استفاده نمی کنید ، یا کنترل از راه دور پول پرداخت کنید. 
صفحه نمایش های فول اچ دی بسیار ارزان تر شده اند و تکنولوژی پشت پانل ها بسیار پیشرفت کرده است. بیشتر مانیتورها تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های هم قیمت خود دارند، همچنین نسبت کنتراست بالاتر، تاری کم تر، واکنش سریع تر، تداخل تصویر کمتری نسبت به تلویزیون دارد. 
این که مجبور باشید هزینه کمتری بپردازید به این معنی است که می توانید پول خود را صرف چیزهای اضافی خوبی مثل پانل IPS، یک صفحه بزرگتر و یا یک صفحه نمایش با قاب کوچک بکنید. حتی ممکن است هم اکنون یک مانیتور روی میزتان داشته باشید ، که در این صورت دیگر لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید. 

شاید هنوز نیازی به یک صفحه نمایش K4 نداشته باشید 
اگر بخواهید تلویزیون فول اچ دی هم اکنون خود را تغییر دهید منطقی این است که آن را با یک صفحه K4 عوض کنید، اما تکنولوژی هنوز هم گران است و این که شما نخواهید این کار را انجام دهید کاملا منطقی است. در مورد بازی فقط در صورتی به رزلوشن K4 واقعی نیاز دراید که پروژه اسکورپیو مایکروسافت تا آخر سال 2017 ساخته شود ( البته اگر تا آن موقع نینتندو و سونی ما را با محصولات جدیدشان سورپرایز نکنند.) 


گرچه ایکس باکس وان اس و پلی استیشن نئو قول داده اند که کیفیت بازی های خود را با رزلوشن K4 عناوین همچنان در p 1080 ارائه دهند. بازی ها بهتر می شوند اما بزرگترین پیشرفت نسخه های بهینه سازی شده بازی هایی است که برای اجرا روی کنسولهای ارتقا یافته طراحی شده اند. اگر یک صفحه دوم برای بازی می خواهید، می توانید صبر کنید تا تکنولوژی K4 ارزان قیمت شود، کنسول ها بازی های K4 را ارائه دهند. 

می توانید برای کارهای دیگر نیز از آن استفاده کنید
از بیشتر تلویزیون های مدرن می توان به عنوان مانیتور استفاده کرد، هم از طریق کابل HDMI و هم D-Sub (VGA)، اما اگر تا به حال از یک تلویزیون 42 اینچی p 1080 به عنوان یک مانیتور روی میز استفاده کرده باشید، احتمالا نمی خواهید آن تجربه را دوباره تکرار کنید، مگر این که فاصله خود را با آن افزایش دهید. مانیتورها کوچک تر هستند و دیدن p 1080 روی تصویر 24 اینچی، اگر به همین رزلوشن روی صفحات کوچک تر عادت دارید دشوار است ( یا اگر یک صفحه نمایش با DPI بالا مانند آن هایی که در آخرین آی مک ها و مک بوک ها وجود دارد داشته باشید.) 
یک مانیتور مدرن با اتصال HDMI با هر نسل موجود کنسول ، چه ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 یا مدل های قدیمی تر کار می کند، بسته به مانیتور حتی ممکن است شما بتوانید از آن برای کنسول های قدیمی تر استفاده کنید 

ملاحظات در هنگام استفاده از مانیتور 
اکر می خواهید در فضا و پول صرفه جویی کنید و یک مانیتور برای استفاده از پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خود بکنید باید به چند نکته توجه کنید. برخلاف تلویزیون، مانیتورها معمولا اسپیکر ندارند. البته موارد استثنا نیز وجود دارد، اما حتی آن ها نیز بسیار بی کیفیت تر از تلویزیون های ارزان قیمت هستند. 
سال های سال است که سازندگان تلویزیون اسپیکرهای ضعیف را در صفحه نمایش های کوچک به کار برده اند، و چون مانیتورها حتی از آن نیز کوچک تر هستند محدودیت فضا در آن ها حتی بیشتر است. اگر می خواهید با مانیتور خود نتیجه خوب بگیرید، باید راه دیگری برای شنیدن صدا پیدا کنید. 
خوشبختانه از وقتی که HDMI استاندارد شده اند هردو صدا و ویدئو از یک کابل بیرون می آیند. به این معنی که بیشتر مانیتور ها صدا را دریافت می کنند و معمولا از یک استریو جک 3.5 میلی متری در پشت و یا اطراف دستگاه آن را بیرون می دهند. اگر یک جفت هدفون خوب داشته باشید مشکل حل می کشود. همچنین می توانید مانیتور خود را به یک آمپلیفایر قدیمی متصل کنید، و یا یک مدیا بار ( یک اسپیکر افقی که در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد) و می توانید نتیجه ای بسیار بهتر از یک تلویزیون به دست آورید. 


همچنین باید چک کنید که مانیتور شما HDCP دوست هست یا خیر. امنیت محتوای دیجیتال پهنای باند بالا طراحی شده است تا از این که کاربران یک ویدئو، مانند بلو ری یا نتفلیکس را به صورت غیر قانونی کپی کنند جلوگیری می کند. بیشتر مانیتورهای جدید HDCP دوست هستند، اما بیشتر مدل های قدیمی این قابلیت را نداشتند. برای این که بفهمید مانیتور شما این قابلیت را دارد یا خیر می توانید توضیحات سازنده را بخوانید و یا به وبسایت DCP سر بزنید. فقدان HDCP برای دستگاه های ورودی به این معنی است که نمی توانید در حلت تارگت دیسپلی از آیمک استفاده کنید. 
لازم به گفتن نیست که یک مانیتور از یک تلویزیون کوچک تر است، در نتیجه راحت تر می توان نزدیک به آن نشست. اگر می خواهید از مانیتور کامپیوتر خود برای این منظور استفاده کنید و چیزهای دیگری نیز به این مانیتور متصل هستند، باید یک اسپلیتر HDMI و چند کابل ارزان قیمت بخرید تا مجبور نباشید مدام با این کابل ها سر و کله بزنید. 

مانیتور یا تلویزیون؟
بعضی ها طبیعت فشرده یک مانیتور را دوست دارند تا بتوانند آن را به اطراف حمل کنند، دیگران یک صفحه بزرگ را ترجیح می دهند. بعضی از شما شاید هم اکنون یک تلویزیون K4 خریده اید و بازگشتن به رزلوشن پایین تر خیلی ایده مناسبی نیست. اما اگر می خواهید که یک صفحه نمایش دوم بخرید، یا مشکل فضا دارید و یا پول پس انداز کنید، مانیتور می تواند حسابی به کارتان بیاید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر