هفت نکته برای یادداشت برداری بهتر در گوگل کیپ اندروید

هفت نکته برای یادداشت برداری بهتر در گوگل کیپ اندروید

گوگل کیپ اپلیکیشنی ساده و بسیار پر کاربرد برای یادداشت برداری است که اگر از آن به درستی استفاده کنیم می تواند جایگزین مناسبی برای اورنوت و وان نوت باشد.

یادداشت برداری دیجیتال چیزی است که این روزها همه با آن درگیر هستند. هرچه نباشد چرا باید یک دفترچه و خودکار با خود حمل کنید وقتی که یک گوشی هوشمند در جیب خود دارید؟ شاید به خودکار و کاغذ عادت کرده اید اما مزایای یادداشت برداری دیجیتال را نمی توانید نادیده بگیرید. 
خیلی از کاربران به دنبال جایگزینی خوب برای اورنوت هستند و یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای جایگزینی گوگل کیپ می باشد. در بین این همه اپلیکیشن نوت برداری برای اندروید گوگل کیپ یکی از بهترین هاست. 
1-    یادداشت های سریع با یک حرکت 
این روزها اپلیکیشن های لانچر اندرویدی زیادی هستند که اقدامات مبتنی بر حرکت را پشتیبانی می کنند، اما نووا لانچر پرایم یکی از بهترین هاست. 


با استفاده از نووا لانچر پرایم می توانید یک اقدام حرکتی که گوگل کیپ را باز می کند تنظیم کنید ( در اینجا activities.shareReceiverActivity). وقتی که این کار را کردید، یک پنجره پاپ آپ باز می شود که می توانید از آن برای یادداشت برداری سریع استفاده کنید. 
اگر حساب های کاربری گوگل زیادی روی دستگاه خود دارید، پنجره پاپ آپ به شما اجازه می دهد از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. 

2-    یادداشت های رنگی 
رنگی کردن هر یادداشت شاید کاری بیهوده به نظر برسد، اما یکی از بهترین قابلیت های گوگل کیپ است. البته رنگی کردن آن ها کمی پر زحمت است اما ارزشش را دارد. 


برای مثال، می توانید همه یادداشت های مربوط به کار را سبز، یادداشت های مربوط به خانه را زرد و چیزهای خیلی مهم و حیاتی را قرمز کنید. این کار باعث می شود وقتی که به دنبال یک یادداشت خاص هستید خیلی راحت تر آن را بیابید. 
اما علاوه بر همه این ها، گوگل کیپ می تواند یادداشت ها را بر اساس رنگ فیلتر کند، و فقط یادداشت های مربوط به رنگی خاص را جست و جو می کند.

3-    از یادآورهای مکان و زمان استفاده کنید
بیشتر اپلیکیشن های یادداشت برداری قابلیت های یادآوری دارند که می توانید از آن ها برای زمان تحویل کار، قرارها، وظایف هفتگی، روز پرداخت و غیره استفاده کنید. اما گوگل کیپ قابلیتی بهتر نیز دارد: یاد آور مبتنی بر مکان 


استفاده از آن راحت تر از چیزی است که فکر می کنید. وقتی که یک یادآور را به یادداشت خود اضافه می کنید ، نوع آن را از زمان به مکان تغییر دهید. سپس یک آدرس را تایپ کنید و وقتی که نقشه باز شد تایید کنید که مکان مورد نظر شما کدام است. حال زمانی که به آن محل بروید گوگل کیپ این یادداشت را به شما یادآوری می کند. 
این قابلیت برای لیست خرید و موارد مشابه بسیار پر کاربرد است، اما همچنین می توانید از آن برای وقتی که دوستتان را می بینید و می خواهید با او درمورد موضوعی خاص صحبت کنید نیز استفاده کنید. 

4-   با برچسب ها یادداشت های خود را مرتب کنید

بیشتر اپلیکیشن های یادداشت برداری سیستم برچسب گذاری نیز دارند و گرچه گوگل کیپ اولین در این زمینه نیست این قابلیت در آن به صورتی بسیار پر کاربرد ساخته شده است. 

دو راه برای اضافه کردن برچسب به یک یادداشت وجود دارد: 
•    منو را باز کنید و Labels را انتخاب کنید. در اینجا می توانید برچسب های جدید درست کنید و هرکدام را که می خواهید به یادداشت خود وصل کنید. 
•    اگر یک هشتگ (#) بزنید یک منو باز می شود که می توانید از بین آن ها یک برچسب انتخاب کنید. در هرجای یادداشت می توانید از هشتگ استفاده کنید. وقتی که هشتگ را تایپ کنید کلمه کنار آن را به عنوان برچسب اضافه می کند. 
برچسب ها عالی هستند چرا که راهی بسیار خوب برای مرتب کردن یادداشت هاست. از رنگ ها برای موضوع های اصلی ( کار، خانه، تفریح و غیره) و از برچسب ها برای جزئیات استفاده کنید. 


ویجت گوگل کیپ یادداشت ها را بر اساس برچسبشان نشان می دهد. پس اگر دسترسی سریع به بعضی از یادداشت ها می خواهید، یادداشت ها بسیار به شما کمک خواهند کرد. 

5-    یادداشت های خود را دیکته کنید
اگر یک کاربر تنبل هستید، می توانید یادداشت ها را به جای تایپ برای گوشی خود بگویید. این حقیقتا سریع ترین روش یادداشت برداری است. 


گوگل کیپ قابلیت یادداشت صوتی دارد که از دو راه می توانید به آن دسترسی داشته باشید:
•    آیکون میکروفون در لیست یادداشت ها
•    آیکون میکروفون در ویجت 
وقتی که فعال شد می توانید صحبت کنید و گوگل حرف های شما را به متن تبدیل می کند. گوگل کیپ یک یادداشت متنی و صوتی از آنچه گفته اید نگاه می دارد، می توانید هرکدام را که می خواهید و یا هردو را ذخیره کنید. 
گوگل کیپ همچنین خیلی خوب با گوگل نوو سازگار است، و به شما اجازه می دهد به یادداشت های لیست شده خود، با استفاده از فرمان OK Google زیر به لیست نوت های خود موارد جدید اضافه کنید: 
•    “OK Google, add  [موردی که می خواهید] to my [ یادداشت مورد نظر] list”
برای مثال یک لیست خرید دارید و ناگهان دلتان توت فرنگی می خواهید ، می توانید بگویید : “OK Google, add strawberries to my shopping list”


6-    یادداشت ها را با دست بنویسید ، سپس اسکن کنید
گاهی اوقات راحت تر است که برای نوشتن یادداشت ها از یک خودکار و کاغذ استفاده کنید، به خصوص وقتی که سر یک کلاس نشسته اید و نمی توانید از گوشی خود استفاده کنید. 


خبر خوب این است که گوگل کیپ یک قابلیت دارد که می تواند یادداشت های دست نوشته را اسکن کند و آن ها را به متن دیجیتالی تبدیل کند. 
•    با دوربین خود از تصویر یک متن عکس بگیرید. 
•    تصویر با به یادداشت اضافه کنید و سپس روی تصویر ضربه بزنید. 
•    منو را باز کرده و Grab image text را انتخاب کنید. 

7-    امکان دسترسی به یادداشت ها و لیست ها را به اشتراک بگذارید
در نگاه اول شاید گوگل کیپ به نظر برنامه ای نباشد که بتوانید با آن یادداشت ها را به اشتراک بگذارید، اما موقعیت هایی وجود دارد که این قابلیت واقعا به کارتان می آید. 


برای اجازه دسترسی بقیه به یادداشت های شما: 

•    یادداشتی را که می خواهید به اشتراک بگذارید باز کنید. 
•    منو را باز کنید و گزینه Collaborators را انتخاب کنید. 
•    آدرس ایمیل دوستانتان را اضافه کنید. 
حال آن افراد نیز می توانند یادداشت ها را ویرایش کنند. 
برای مثال می توانید لیست خرید را برای همه خانواده به اشتراک بگذارید و همه می توانند هر آنچه نیاز دارند را به آن اضافه کنند. 
با کمی نوآوری و قوه تخیل با این اپلیکیشن ساده می توانید کارهای فوق العاده ای انجام دهید. 

چگونه از گوگل کیپ استفاده می کنید؟
در مقایسه با اورنوت و وان نوت، گوگل کیپ بسیار ساده و ابتدایی به نظر می رسد. اما هدف گوگل کیپ پیچیده بودن برای نوشته های طولانی مدت نیست. اما این به معنی بد بودنش نیست. بلکه اگر از آن درست استفاده کنید می تواند خیلی بیشتر از اورنوت و وان نوت کیفیت زندگی شما را ارتقا بخشد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر