پنج ابزار جدید برنامه نویسی وب

پنج ابزار جدید برنامه نویسی وب

پنج ابزار جدید برنامه نویسی وب


1-    پیش پردازنده های CSS
CSS طرح صفحات وب را برای کاربران طراحی مجدد کرده است. ترکیب آن برای کاربران بسیار ساده و قابل فهم است. شما می توانید از صفحه ها با شیوه های متعدد در پروژه خود استفاده کنید. حفظ جریان کد ها در پروژه های بزرگ، که هزاران خط CSS در شیوه نامه نوشته شده است کار دشواری است. در چنین مواقعی پیش پردازنده های CSS بسیار به درد بخور هستند. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا CSS را با متغیر ها و توابع بنویسید. شما می توانید با استفاده از این ابزار این برنامه را در فهرست سازگار با  فرمت CSS گردآوری کنید. تعدادی از پیش پردازنده های CSS به صورت آنلاین موجود می باشند. اما Sass, LESS, Stylus و Myth بیشتر توصیه می شوند.

2-    Template Engine ( موتور الگو)
طرح صفحات HTML برای وبسایت ها نسبتا آسان است. شما می توانید از تعدادی از صفحه های HTML استفاده کنید و یک پورتال  وب برای یک وب سایت بسازید. بیشتر صفحات وب اجزای مشترکی مثل سربرگ، نوار کناری و پاورقی دارند. موتور الگو به شما کمک می کند تا صفحات متعدد را همزمان ویرایش کنید. نیاز نیست در حالی که بخش ها را در میان صفحات ویرایش می کنید کاری را به صورت دستی انجام دهید. استفاده از Kit, Jade و Handlebar پیشنهاد می شود. موتور الگو ساخت یک وب سایت ایستا را بسیار ساده می کند.

3-    Task Runner
Task Runnerروشی برای ساخت محتوای تکراری در وبسایت است. Task Runner ها مراحلی را مانند کوچک سازی، نقشه کشی، آزمایش واحد، الحاق فایل و تجدید قوای مرورگر را به صورت خودکار انجام می دهد. با استفاده از Task Runner خودکار سازی کارهای خاص بسیار آسان است. شما می توانید ویژگی ها را در Task Runner به کار ببرید تا فایل LESS را در CSS گردآوری کنید. Task Runner در پر بازده شدن روند کار کمک می کند. استفاده از Grunt و Gulp توصیه می شود.

4-    Synchronised Testing Tool ( ابزار آزمایش هماهنگ شده)
آزمایش هماهنگ شده پروسه ای اجتناب ناپذیر در ساخت یک وب سایت سازگار با گوشی های موبایل است. این ایزار به شما کمک می کند تا وبسایتتان را با وسیله های مختلف آزمایش کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد که صفحه وب خود را فورا با فورمت های مختلف آزمایش کنید. همچنین ویژگی های وب سایت ها مانند اسکرول کردن، کلیک کردن و زوم کردن در همه دستگاه ها امتحان کنید. برای آزمایش هماهنگ شده می توانید از BrowserSync و Ghostlab استفاده کنید.

5-    Development Toolkit ( جعبه ابزار توسعه)
جعبه ابزار توسعه گلچینی از همه ابزار های برنامه نویسی وب است. که شامل تعدادی از ابزار ها در یک اپلیکیشن می شود. Codekit بیشتر توصیه می شود زیرا شامل LESS, Saas, Kit, Jade, Siml, Uglify, Bower و ویژگی های مهم دیگر است. Codekit به طور خاص برای Mac OS X موجود می باشد. استفاده از Prepros برای Windows و Koala-app برای کاربران Linux توصیه می شود.

بازار طراحی وب بسیار داغ است و ابزار های جدید و پر کار آمدی همه روزه به بازار ارائه می شود. در این مقاله 5 تا از بهترین این برنامه ها معرفی شده اند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر