سیستم تعلیق فعال آئودی از ضربات جاده الکتریسیته می سازد !

سیستم تعلیق فعال آئودی از ضربات جاده الکتریسیته می سازد !

سیستم آزمایشی eROT یک رانندگی راحت تر را نیز برای شما فراهم می کند !

ترمزهای بازیابی کننده خودروهای هيبريدی و الکتریکی انرژی زیادی را تلف می کنند به همین دلیل سازندگان همیشه به دنبال راهی بوده اند تا بتوانند این انرژی تلف شده را دوباره تولید کنند و هم اکنون یک راه حل پیدا شده است : چاله های موجود بر روی سطح جاده !

به منظور بازگرداندن این انرژی تلف شده شرکت آئودی دست به ساخت یه سیستم تعلیق فعال زده است که ضربات وارد شده به بخش هیدرولیکی سیستم تعلیق خودرو را به انرژی الکترومکانیکی تبدیل می کند . 

دکتر استفان کنیرچ ، یکی از محققان شاغل در شرکت آئودی ، می گوید : " هر گودی ، برآمدگی و یا سطح منحنی شکلی انرژی جنبشی در خودرو ایجاد می کند . ما توانسته ایم با استفاده از یک سیستم خفه کن الکترومکانیکی جدید 48 ولتی از این انرژی استفاده کنیم . "

در این طرح به منظور تبدیل کردن انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی از چند ضربه گیر استفاده شده است که با کمک یک بازوی اهرمی حرکت عمودی چرخ ها را به یک آلترناتور 48 ولت منتقل می کنند . این آلترناتور انرژی جنبشی را به انرژی الکتریسیته با خروجی بهبود یافته میانگین 100 تا 150 وات تبدیل می کند . نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که میزان انرژی تولید شده در آزاد راه ها به 3 وات و در جاده های ناهموار به 613 وات می رسد . این میزان انرژی برای راه اندازی یک مصرف کننده AC کافی نیست اما می تواند انرژی مورد نیاز سایر تجهیزات خودرو را تامین کند و از طرفی میزان مصرف سوخت را نیز تا حدی کاهش دهد .

eROT مانند هر سیستم تعلیق فعال دیگری می تواند از طریق وفق دادن خود با پستی و بلندی های سطح جاده و سبک رانندگی راننده یک جا به جایی راحت تر را در اختیار سرنشینان خودرو بگذارد . مهندسان آئودی می گویند : " طرح جدید بدون تلف کردن انرژی فرآیند متراکم سازی هموار تری را در سیستم تعلیق ایجاد می کند . این سیستم علاوه بر این با برطرف کردن نیاز به استفاده از ضربه گیرهای تلسکوپی فضای بار بیشتری را در اختیار راننده می گذارد . "

ابتکار آئودی اولین سیستم بازیابی کننده انرژی نیست اما خودروساز آلمانی می گوید نتایج تست های اولیه فناوری eROT امیدوار کننده بوده است از این رو می توان انتظار داشت که در خودروهای جدید این برند از این فناوری استفاده شود .

ظاهرا برای تجاری کردن این طرح ابتدا خودرو باید به یک سیستم الکتریکی 48 ولتی مجهز شود که آئودی آن را هم در یکی از خودروهای هيبريدی مدل 2017 خود به کار گرفته است .

 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر