بهترین کلاینت های رایگان ایمیل 2016 !

بهترین کلاینت های رایگان ایمیل 2016 !

تمام اکانت های ایمیل های خود را با استفاده از کلاینت های ایمیل زیر از دسکتاپ رایانه خود مدیریت کنید .

چرا به یک کلاینت ایمیل نیازمندیم ؟

سوال اصلی این است که آیا علی رغم وجود داشتن سرویس هایی مانند Gmail و Outlook و نرم افزارهای مختلفی که برای گوشی های همراه عرضه شده اند باز هم یک کلاینت ایمیل جایی بر روی دسکتاپ رایانه ها دارد یا خیر ؟

اگر که از چند ایمیل مختلف استفاده می کنید باید بگوییم بله ، مخصوصا اگر که این ایمیل ها توسط مراکز مختلفی پشتیبانی می شوند و شما مجبور هستید که برای دسترسی یافتن به هر اکانت ایمیل یک سربرگ جدید را در مرورگر خود باز کنید .

یک کلاینت خوب علاوه بر این که امکان مدیریت کردن همه پیام های کاربر را در یک جا در اختیار وی می گذارد می تواند ابزارهایی نظیر رمزگذاری ، یکپارچه سازی تقویم ها ، نرم افزارهای VoIP و ... را در اختیار کاربر بگذارد . کلاینت های دسکتاپ علاوه بر این می توانند پیام های شما را به طور موضعى ذخیره کنند تا حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید بتوانید پیام های آرشیو شده خود را بخوانید . در این خبر به معرفی برترین کلاینت های ایمیل سال 2016 پرداخته شده است .

-    eM کلاینت ( eM Client )

نسخه رایگان eM کلاینت تنها امکان دسترسی به دو اکانت ایمیل را برای کاربر فراهم می کند اما می تواند نرم افزارهای ارتباطی مختلفی نظیر Jabber را نیز پشتیبانی کند .

چیزی در حدود 10 سال است که eM کلاینت در حال خدمات رسانی می باشد به همین دلیل توسعه طولانی مدت این سرویس آن را به یکی از برترین نرم افزارهای ایمیل ویندوز تبدیل کرده است . نسخه رایگان این کلاینت کاربرد تجاری ندارد و تنها دو اکانت ایمیل را پشتیبانی می کند اما شباهت های زیادی به نسخه پولی خود دارد .

این کلاینت می تواند سرویس هایی نظیر Gmail ، Exchange ، iCloud و Outlook.com را پشتیبانی کند و ابزارهایی مانند کنترل های لمسی ، جست و جو های سریع و امکان یکپارچه سازی مخاطبین و تقویم های رایانه ای را نیز در اختیار کاربر بگذارد . eM کلاینت علاوه بر این به یک نرم افزار پیام رسانی یکپارچه مجهز است که استاندارد هایی نظیر Jabber و گوگل چت را پشتیبانی می کند از این رو می تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزارهای سنگینی نظیر Outlook باشد .

-    میل برد لایت ( Mailbird Lite )

میل برد به آسانی نصب می شود و می تواند به نرم افزارهایی نظیر واتساپ و گوگل کلندر متصل شود تا همه مکالمه ها و برنامه های کاربر را در یک مکان در اختیار وی بگذارد .

میل برد تنها یک نرم افزار ایمیل نیست ؛ این نرم افزار در واقع یک پلت فرم تمام عیار ارتباط رسانی است که کاربر می تواند نرم افزارهای مختلف برنامه ریزی ، پیام رسانی ، همگام سازی فایل و ... را به آن اضافه کند . بعد از دانلود کردن میل برد کاربر می تواند به مدت 30 روز از نسخه حرفه ای این نرم افزار استفاده کند اما در صوتی که در طی این بازه زمانی نرم افزار ارتقاء داده نشود کاربر مجبور می شود که از نسخه ابتدایی این برنامه استفاده نماید . نسخه رایگان میل برد محدودیت زمانی برای استفاده ندارد .

نسخه رایگان میل برد نمی تواند برخی از ویژگی های نسخه حرفه ای این نرم افزار را در اختیار کاربر بگذارد اما با وجود این باز هم یک انتخاب خوب محسوب می شود . این کلاینت سرعت خوبی دارد ، می تواند سه اکانت ایمیل را پشتیبانی کند و علاوه بر این به راحتی اجرا می شود . 

میل برد به راحتی نصب می شود به این طریق که کاربر تنها باید اطلاعات ایمیل خود را وارد سازد تا نرم افزار به طور خودکار تنظیمات POP و یا IMAP را پیدا کند . این کلاینت علاوه بر این می تواند اکانت فیس بوک و نرم افزارهای واتساپ ، گوگل کلندر ، مودو (Moo.do ) و آسانا ( Asana ) را نیز پشتیبانی کند . 

-    کلاوز میل ( Claws Mail )

کلاوز میل می تواند هرآنچه را که یک کاربر حرفه ای می خواهد در اختیار وی بگذارد !

کار کردن با کلاوز چندان پیچیده نیست با وجود این سازندگان این نرم افزار آن را با در نظر گرفتن حرفه ای بودن کاربران طراحی کرده اند ؛ به بیان دیگر این کلاینت بیشتر برای کاربرانی ساخته شده که می خواهند از تمام ابزار یک سرویس ایمیل رسان استفاده کنند و تعداد نامحدودی از اکانت های ایمیل خود را مدیریت نمایند . 

کلاوز ، برخلاف سایر کلاینت های موجود در این لیست ، کاربر را ملزم می سازد تا به طور دستی تنظیمات POP3/IMAP را اعمال کند . در صورتی که از Gmail استفاده می کنید احتمالا مجبور می شوید که تنظیمات اکانت گوگل خود را نیز اعمال کنید و علاوه بر این به کلاوز اجازه دهید که به نرم افزارهای ابتدایی تر هم دسترسی داشته باشد . 

کلاوز میل نمی تواند پیام رسانی HTML را پشتیبانی کند و تنها قادر است یک ابزار پیام رسانی ساده را در اختیار کاربران بگذارد با وجود این در صورتی که ابزارهای غیر ضروری آن را غیرفعال کنید می توانید از سرعت مطلوب آن بهره ببرید . این نرم افزار ظاهر چندان زیبایی ندارد اما می تواند ابزار بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد . 

کلاوز میل به طور مداوم بروزرسانی می شود از این رو محدودیت های این نرم افزار برای مدتی طولانی مشکل ساز نمی شوند .

-    اینکی ( Inky )

به واسطه این نرم افزار با یک اکانت اصلی به همه ایمیل های خود دسترسی خواهید داشت !

نسخه رایگان اینکی سیستم عامل های ویندوز ، Mac OS X و اندروید را پشتیبانی می کند . کاربر تنها باید یک بار آن را نصب کند تا بتواند در هر سه سیستم عامل از خدمات آن بهره ببرد .

بعد از تمام شدن مراحل دانلود و نصب نرم افزار از شما خواسته می شود که یک اکانت اینکی بسازید . این اکانت تمام ایمیل های شما را به یکدیگر مرتبط می کند از این طریق شما می توانید بدون نیاز به اعمال تنظیمات POP و IMAP ، در هر دستگاهی که اینکی را بر روی خود دارد ، به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید . 

زمانی که اکانت اینکی خود را ساختید تنها باید نام کاربری و رمز همه ایمیل های خود را وارد کنید تا نرم افزار همه آدرس ها را همگام سازی کند . اینکی در کاربرد های روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند ابزار هوشمندی نظیر قابلیت های فیلتر سازی پیام ها بر حسب نوع ، برچسب زنی خودکار ، جست و جوی سریع و همگام سازی کلود بین دستگاه های مختلف را در اختیار کاربر بگذارد .

اینکی برای کاربرانی ساخته شده است که از سیستم عامل های ویندوز 7 و یا نسخه های بالاتر این پلت فرم استفاده می کنند و مدت زیادی را در جست و جوی یک نرم افزار مناسب بوده اند .

-    اپرا میل ( Opera Mail )

یک نرم افزار بسیار سبک ، تنظیم پذیر و کاربردی دیگر از اپرا !

سازندگان اپرا همیشه به ایمیل به عنوان یک ویژگی کاربردی هر مرورگری نگاه کرده اند به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته اند تا اپرا میل را بسازند . از ویژگی های کاربردی این نرم افزار می توان به قالب های پیام ( مناسب برای کاربردهای تجاری ) و قابلیت های دسته بندی پیام بر حسب نوع و آپشن های مختلف تنظیم سازی اشاره کرد . 

این نرم افزار علاوه بر این می تواند مطالب RSS را در اختیار کاربران بگذارد به همین دلیل جایگزین خوبی برای نرم افزارهایی نظیر گوگل ریدر و فیدلی محسوب می شود . 

-    تاندر برد ( Thunderbird )

یک کلاینت بسیار پیشرفته و خوب که باز هم می توانید آن را مطابق خواسته های خود ارتقاء دهید !

این کلاینت مانند فایرفاکس توسط موزیلا ساخته شده است و می تواند ویژگی ها و اکستنشن های زیادی را در اختیار کاربران بگذارد . از جمله ویژگی های محبوب این کلاینت می توان به قابلیت هایی نظیر خواندن مطالب RSS و مرتبط سازی فایل های بسیار سنگین به ایمیل های مختلف اشاره کرد . تاندر برد به راحتی تنظیم می شود به این نحو که کاربر تنها باید نام کاربری و رمز خود را وارد کند تا نرم افزار سایر کارهای مربوطه را انجام دهد .

-    ویندوز لایو میل ( Windows Live Mail )

یک کلاینت خوب و همیشگی !

ویندوز لایو میل برای آخرین بار در سال 2012 بروزرسانی شد و سپس در ویندوز 8 و 10 جای خود را به نرم افزار میل ( Mail ) داد اگرچه که می توان گفت که این دو نرم افزار شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند . این کلاینت می تواند ایمیل های RSS ، کلود مبنا و POP3 را پشتیبانی کند ، فرستادن فایل های مختلف را تسهیل سازد ، چند اکانت ایمیل را پشتیبانی سازد و علاوه بر این سه طرح بندی مختلف را در اختیار کاربران بگذارد .

اگر که مایکروسافت را دوست دارید ولی از کار کردن با نرم افزارهای خطی سیستم عامل ویندوز 10 خسته شده اید ، لایو میل انتخاب خوبی برای شما محسوب می شود . 

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر