ویندوز 7 و 8.1 هم مثل ویندوز 10 بروزرسانی می شوند !

ویندوز 7 و 8.1 هم مثل ویندوز 10 بروزرسانی می شوند !

این دو سیستم عامل از این به بعد مانند ویندوز 10 بروزرسانی می شوند !

مایکروسافت در نظر دارد روش بروزرسانی سیستم عامل های ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را تغییر دهد از این رو در آینده نزدیک به جای این که شاهد بروزرسانی مرحله ای این دو سیستم عامل باشیم خواهیم دید که ردموند هر دو سیستم عامل را با انتشار یک پچ جامع ، همانند ویندوز 10 ، بروزرسانی می کند ؛ به عبارت دیگر کاربران این دو سیستم عامل دیگر هر هفته پچ های بروزرسانی را برای سیستم عامل دستگاه های خود دریافت نمی کنند بلکه به طور ماهیانه یک بسته را از طرف مایکروسافت می گیرند که بروزرسانی های قبلی و جدید را در کنار یکدیگر در خود دارد .

این پروسه از ماه اکتبر ( 10 مهر تا 10 آبان ) شروع می شود و تا ارائه یک روش جدید ادامه می یابد . پچ هایی که از این ماه به بعد عرضه می شوند بروزرسانی هایی جامع می باشند که همان طور که گفته شد می توانند پچ های بروزرسانی ماه های قبل را نیز در اختیار کاربران بگذارند ؛ به طور مثال بسته ای که در ماه نوامبر ( 11 آبان تا 10 آذر ) منتشر می شود علاوه بر فایل های بروزرسانی جدید فایل هایی که در ماه اکتبر عرضه شده اند ، نیز در خود دارد . این پروسه به همین سبک ادامه می یابد .

چنین طرحی باعث می شود که کاربران نتوانند در گلچین کردن پچ های مورد نظر خود حق انتخاب داشته باشند زیرا بروزرسانی تنها در قالب عرضه یک فایل جامع صورت می گیرد با وجود این می توان اطمینان داشت که در سبک جدید بروزرسانی با ارائه یک پچ بدون شک مشکلات پچ های قبلی هم برطرف می گردد . 

پچ های قبلی !

مایکروسافت می گوید هدفش از ارائه بروزرسانی های جدید به این طریق اضافه کردن پچ های گذشته به یک آپدیت جامع می باشد که به طور ماهیانه منتشر می شود تا به واسطه این اقدام پیشگیرانه ابتدایی ترین پچ ها هم در اختیار کاربران قرار بگیرد . از طرفی این امر به نفع کاربرانی که از سیستم عامل های قدیمی استفاده می کنند نیز می باشد زیرا با عرضه یک پچ جامع این افراد دیگر مجبور نخواهند بود که پچ های بروزرسانی متعددی را یکی پس از دیگری پیدا ، دانلود و نصب کنند . 

خبر دیگری که اخیرا در رابطه با سیستم عامل های ویندوز 7 و ویندوز 8.1 منتشر شده این است که ردموند اعلام کرده که می خواهد برای مدت زمان طولانی تری این سیستم عامل ها را بر روی رایانه هایی که به پردازشگرهای اسکای لیک ( Skylake ) مجهز هستند ، پشتیبانی کند . این امر می تواند کاربرانی را که از چنین رایانه هایی استفاده می کنند تا حدی خوشحال کند زیرا در صورتی که چنین اقدامی انجام شود این دسته از افراد هم می توانند همه بروزرسانی ها را دریافت کنند .

محصولات مرتبط : ویندوز 7

مزایا :

-    کارایی بهبود یافته 
-    امکان پین کردن آیکون ها
-    ارائه راه های جدیدی برای طبقه بندی کردن فایل های مختلف
-    دارای یک قابلیت بکاپ گیری بهتر
-    داشتن اعلان های آزار دهنده کمتر

معایب :

-    نداشتن XP Mode به عنوان یک ویژگی یکپارچه
-    عدم پشتیبانی درایو های NAS توسط کتابخانه ها
-    عدم ارائه قابلیت های جدیدی بجز BitLocker در نسخه Ultimate ، ابزاری که باید در نسخه Professional عرضه می شد .

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر