چهره‌های 3D مبتنی بر عکس‌های فیس‌بوک می‌توانند سیستم‌های امنیتی را فریب دهند!

چهره‌های 3D  مبتنی بر عکس‌های فیس‌بوک می‌توانند سیستم‌های امنیتی را فریب دهند!

تکنولوژی تشخیص چهره هنوز راه درازی پیش رو دارد.

سیستم های تشخیص چهره کاملا بی نقص نیستند و هنوز هم می توانند اشتباه کنند به ویژه هنگامی که آنها در حال ارزیابی چهره‌ی رنگی مردم هستند. در حال حاضر، تیمی از محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان دادند شرکت‌هایی که در حال توسعه‌ی سیستم های امنیتی مبتنی بر تکنولوژی هستند کارهای زیادی پیش رو دارند.

آنها ثابت کردند تعدادی از سیستم های موجود را می توان با رندرینگ کامپیوتری فریب داد. علاوه بر این، آنها مدل های 3D  ایجاد کردند که سیستم های امنیتی روی یک تلفن را نشان می‌داد که فقط از عکس های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده کرده بودند .


این تیم عکس 20 داوطلب را از منابع اینترنتی جمع آوری کرد. سپس مدل های 3D  از چهره داوطلبان ایجاد کردند، برخی انیمیشن های صورت و چشم را اضافه کردند طوری که به نظر می رسید آنها به دوربین نگاه می کنند.

 

آن‌ها در مواردی که چهره افراد به طور کامل مشخص نبود، بخشهای از دست رفته را دوباره ایجاد کردند. چیزی که مایه شگفتیست این است که برخی داوطلبان خودشان محققان امنیتی بودند، و تیم فقط می توانست از آنها حداکثر سه عکس آنلاین (با کیفیت پایین) بگیرد.


این مدل‌های 3D  قادر به فریب 4 تا از 5 سیستم امنیتی شدند. اعضای تیم در کنفرانس امنیتی USENIX گفتند:


"برخی از فروشندگان - که مهمترین آنها مایکروسافت با نرم افزار Windows Hello است- راه حل های تجاری دارند که از سخت افزار جایگزین حداکثر استفاده را می کنند. با این حال، همیشه اضافه کردن سخت افزار پرسودتر است و فروشندگان سخت افزار باید تصمیم بگیرند که تقاضا به اندازه کافی وجود دارد یا نه و افزودن اجزای تخصصی مانند دوربین های IR و یا پروژکتورهای نوری به نفع مصرف کنندگان است. "

 

منبع خبر: engadget

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر