تنها چند ساعت تا انتشار اندروید نوقا باقی مانده است !

تنها چند ساعت تا انتشار اندروید نوقا باقی مانده است !

گوگل برای اولین بار در ماه مارس ( 11 اسفند 94 تا 12 فروردین 95 ) اعلام کرد که می خواهد یک سیستم عامل جدید را وارد بازار کند . ابتدا نام سری این سیستم عامل اندروید N بود اما در ماه ژوئن ( 12 خرداد تا 10 تیر ) مشخص شد که گوگل می خواهد این سیستم عامل را با نام اندروید 7 نوقا وارد بازار کند . طی چند ساعت آینده کاربران گوشی های نکسوس این سیستم عامل را دریافت می کنند .

کاربران دستگاه های نکسوس 6 ، نکسوس 6P ، نکسوس 5X ، نکسوس 9 ، نکسوس پلیر و پیکسل C طی چند ساعت آینده پیامی را مبنی بر بروز رسانی دستگاه های خود دریافت می کنند . هر دستگاهی که در برنامه اندروید بتا ثبت شده باشد نیز این بروز رسانی را کسب می کند . مانند دیگر بروز رسانی های جامع انتظار می رود که در این مورد هم بهینه سازی برای دستگاه های برخی از کاربران مدتی طول بکشد .

گوگل طی یک بیانیه اعلام کرده است که احتمالا چند هفته طول می کشد تا همه کاربرانش سیستم عامل اندروید N را دریافت کنند بنابراین اگر که سریعا پیام بروز رسانی را دریافت نکردید کمی صبر کنید زیرا این فرآیند به صورت مرحله ای صورت می گیرد و همه شرکت ها با سرعت یکسانی فایل های بروز رسانی را منتشر نمی کنند .

از قرار معلوم تفاوت زیادی بین نسخه ای که قرار است منتشر شود و نسخه بتا این سیستم عامل وجود ندارد . طبق اطلاعات موجود اندروید نوقا به ابزارهای ریز و درشت زیادی مجهز شده است تا کاربران بتوانند زودتر و راحت تر با گوشی های خود کار کنند ؛ به طور مثال پنل جدید پیام ها و امکان نمایش دادن چند پنجره در یک زمان کاربران را قادر می سازد تا تنها با چند کلیک کارهای خود را انجام دهند و یا سریع تر با مخاطبان خود مکالمه کنند .

انتشار رسمی سیستم عامل اندروید 7 نوقا یک رویداد تاریخی برای گوگل محسوب می شود زیرا این اولین بار است که این سازنده بزرگ نسخه رسمی سیستم عامل خود را از برنامه جدید بتا منتشر می کند . در گذشته این سازنده ابتدا در کنفرانس برنامه نویسی خود از بروز رسانی های جدید اندروید رونمایی می کرد و سپس پس از مدتی بروز رسانی ها را در اختیار کاربران می گذاشت اما این بار کاربران توانستند نسخه های آزمایشی سیستم عامل جدید را بر روی گوشی های خود نصب کنند و در روند بهینه سازی مشکلات آن سهیم باشند .

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر