افزایش قدرت دستان شما با دستکش های ناسا

افزایش قدرت دستان شما با دستکش های ناسا

گرچه این دستکش ها تنها به صورت ذهنی و در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ایجاد شده اند، اما به زودی می توانند در عرصه ی بهداشت و درمان به ساکنان زمین کمک کنند.

این دستکش دستاورد نه سال توسعه و همکاری جنرال موتورز (General Motors) و ناسا است. این فن آوری در اصل برای ربات فضانورد ناسا که در سال 2011 به فضا ارسال شد، طراحی شده بود. در هر حال در حال حاضر به صورت دستکش های پوشیدنی نرم قابل استفاده است. 
دستکش ها از شبکه ای از سنسور ها، رله و تاندون ساخته شده اند که پوشنده ی آن را قادر به گرفتن ابزار با قدرت بیشتر می کند و این در حالی است که مهارت ها و چابکی دست انسان به طور کلی حفظ می شود. اساسا این دستکش مشابه یک اسکلت خارجی نرم افزاری برای دست انسان عمل می کند.
در سال 2012 زمانی که دستکش هنوز در حال توسعه بود، ناسا بیان کرد که  شما برای برداشتن یک شی به طور میانگین مجبور به اعمال 15 تا 20 پوند نیرو می باشید. اما با استفاده از این دستکش رباتیک تنها به اعمال 5 تا 10 پوند نیرو نیازمند خواهید بود. 
کورت ویس (Kurt Wiese) معاون رئیس تولیدات مهندسی جهانی جنرال موتورز (General Motors) در خبری منتشر شده می گوید: این دستکش رباتیک می تواند مقدار نیرویی را که یک کارگر نیازمند اعمال است تا بتواند یک ابزار را برای مدت زمانی طولانی و با حرکت های تکراری نگه دارد، به طور چشم گیری کاهش دهد.
بنابراین برای کارگران مونتاژ، کارگران دستی و حتی جراحان قابل استفاده است. به تازگی جنرال موتورز (General Motors) مجوز توافق نامه ای را با شرکت فناوری های پزشکی سوئدی Bioservo امضا کرده است، گرچه برنامه های کاربردی برای تحقیقات زیست پزشکی هنوز به طور کامل مشخص و واضح نمی باشد.

 

منبع خبر: iflscience

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر