پروژه‌ی westminster ، فرمتی جدید برای برنامه‌های وب

پروژه‌ی westminster ، فرمتی جدید برای برنامه‌های وب

پروژه‌ی westminster ، فرمتی جدید برای برنامه‌های وب


پیرامون ماهیت این پروژه باید گفت که ماهیت آن بستگی به زاویه‌ای دارد که این پروژه از آن بررسی می‌شود. ایده‌ی اصلی پشت این پروژه، ایده‌ی بسیار ساده‌ای است. از نظر پیاده‌سازی، اساساً این پروژه مشابه اعمال تغییرات روی برنامه‌ی استاندارد جاوا اسکریپت است. در واقع کاربر صفحات وب را در این برنامه قرار می‌دهد و این برنامه فرآیند تبدیل‌سازی را انجام می‌دهد. البته فرآیند تبدیل، فرآیند راحتی است و مراحل زیاد و دشواری ندارد.
به صورت خلاصه در بیان مکانیسم اجرایی این برنامه باید گفت که صفحات وب روی ویندوز 10 به عنوان برنامه‌ی جاوا اسکریپت اجرا خواهد شد؛ با این تفاوت که کد از صفحات وب گرفته شده است تا اینکه در حافظه‌ی محلی ذخیره شده باشند. دلایل امنیتی ایجاب می‌کند که آدرس‌ سایت‌هایی که مجوز دارند در برنامه مشخص شده باشند.
در صورتی که دقیقاً مطابق با استاندارهای فعلی پیش روید آنگاه برنامه‌های توسعه داده شده، سازگار با برنامه‌های استاندارد ویندوز خواهد بود؛ اما در این صورت از ویژگی‌های مفید ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کنند. در صورتی که تمایل به استفاده از این ویژگی‌ها دارید، باید کد را به رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار اضافه کنید.
باید اشاره کرد که در صورت استفاده از westminsterتمام امکاناتی چون فلش و سیلورلایت از صفحات وب حذف خواهند شد. در واقع با این تبدیل صفحات جدید وب از صفحات قبلی ایجاد می‌شوند و به این ترتیب قادرند از رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزار ویندوز 10 استفاده کنند.
به این ترتیب کاربران قادرند صفحات وبی ایجاد و یا ویرایش کنند که بر پایه‌ی برنامه‌های استاندارد جاوا اسکریپت طراحی و پیاده‌سازی شده است. این که این پروژه تا چه حد موفق و کارا خواهد بود در آینده مشخص خواهد شد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر