واتساپ اطلاعات کاربران را با فیس بوک به اشتراک می گذارد !

واتساپ اطلاعات کاربران را با فیس بوک به اشتراک می گذارد !

البته پیام های کاربران همچنان خصوصی باقی می مانند !

واتساپ امروز از ایجاد یک تغییر جدید خبر داد . این شرکت اعلام کرده است که می خواهد اطلاعات کاربرانش را با فیس بوک ، شرکت دارنده این مجموعه ، به اشتراک بگذارد .

منابع خبری در ماه ژانویه ( 11 دی تا 11 بهمن ماه 94 ) اعلام کرده بودند که این دو شرکت بزرگ قرار است که با یکدیگر تبادل اطلاعات نزدیکی داشته باشند و هم اکنون خوب یا بد ، این اتفاق رخ داده است . مطمئنا این عمل باعث می شود که مدافعان حقوق خصوصی کاربران نظرات مخالفی در مورد به اشتراک گذاری داده ها بین این دو شبکه بزرگ اجتماعی داشته باشند . 

واتساپ اعلام کرده است که باید در طول چند ماه آینده داده های کاربران خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارد تا بتواند ویژگی های جدید نرم افزار مشهورش را تست کند . ظاهرا این شرکت نرم افزاری می خواهد در آینده ویژگی های جدیدی نظیر امکان برقراری ارتبط بین کاربران و شرکت های تجاری این افراد ، پیام دهی به کاربران در صورت انجام شدن تراکنش های غیر قانونی بانکی و اطلاع رسانی در زمینه تاخیر داشتن سفرهای هوایی را در اختیار کاربران بگذارد . 

طبق اطلاعات منتشر شده جزییاتی که قرار است به اشتراک گذاشته شوند شماره تلفن ، نام و تصویر پروفایل ، وضعیت آنلاین بودن کاربر ، وضعیت پیام ، آخرین وضعیت کاربر و اعلان های تحویل داده شدن و خوانده شدن پیام ها را شامل می شود . ظاهرا قرار نیست که محتویات پیام ها به اشتراک گذاشته شود . 

نگران نباشید واتساپ یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی جهان است و زمانی که تصمیم به انجام چنین همکاری هایی می گیرد ، هدفی جز ارائه یک خدمات رسانی بهتر ندارد . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر